Gå til innhold

Forsikring voksent barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsikret barna mine. Eldste flyttet ut da han var 18. Han er nå 23. 

Han har samboer, leilighet og egen livsforsikring. 

Det vil si at jeg kan avslutte den livsforsikringen jeg har på han, sant?Man kan vel ikke få ut to summer om ulykken er ute?

Anonymkode: 40ec9...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo personforsikringer utbetaler dobbelt. Gi han tilbud om å ta over forsikringen, de er allerede godkjent og han kan bare få de overført i eget navn.

Anonymkode: d5892...c2b

Skrevet

Jeg er medlem i Udf og har forsikringsvilkår deretter. Det er ikke han. Da kan han vel ikke ta over forsikringen uten å bli medlem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er medlem i Udf og har forsikringsvilkår deretter. Det er ikke han. Da kan han vel ikke ta over forsikringen uten å bli medlem?

Er ikke forsikringen i et forsikringsselskap? Typ Gjensidige eller Tryg? Vet ikke noe om avtalen der, men stort sett kan man overføre. Hør med dem så hjelper de deg sikkert. Hvis ikke er det jo bare å si opp om du ønsker, han er jo voksen og burde klare å forsikre seg selv. Men om du ønsker å fortsett å betale så er det ihvertfall greit å vite at han ikke vil være dobbeltforsikret, bare bedre forsikret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er ikke forsikringen i et forsikringsselskap? Typ Gjensidige eller Tryg? Vet ikke noe om avtalen der, men stort sett kan man overføre. Hør med dem så hjelper de deg sikkert. Hvis ikke er det jo bare å si opp om du ønsker, han er jo voksen og burde klare å forsikre seg selv. Men om du ønsker å fortsett å betale så er det ihvertfall greit å vite at han ikke vil være dobbeltforsikret, bare bedre forsikret.

Jo, er gjennom Tryg, med gode fordeler fra Udf. Takk for svar, jeg skal sjekke opp i det. 

Skrevet

Tror udf forsikringen gjelder til han er 26. Og er relativt billig.

Jeg tenker å la dem gå, da jeg har en venninne som opplevde ulykke på barnet. I lærlingtid. Og der barnet fikk mye bedre muligheter enn uten forsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...