Gå til innhold

Mops som bjeffer på alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 9 år gammel hannhund som kom til min mor for 8 mnd siden. Er helsjekket nå nylig, ikke noe galt noe sted, ikke problemer med tenner, syn eller overvekt. Er med på lange fjellturer  og løpeturer og nada problem. Bortsett fra......

Han er omplassert før og vi har ikke skjønt hvorfor men begynner å mistenke at det er pga bjeffing.  Han bjeffer på musikk,tv, fly som flyr , helikopter,  ja alt  som går ann. Min mor har begynt å få klager av naboene da han kan finne på å bjeffe midt pp natta av en lyd. Han er frisk. Hun har prøvd attferdskonsulent opptil flers ganger men der nytter ikke.  Han får brukt både hode og kropp men han blir bare verre og verre. Noen som har noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tenker det er snodig, mopsen til ei venninne var akkurat lik. Håpløst, bjeffet på tv og radio, og sin egen skygge. Godt du ikke sliter med pusteproblemer og soppinfeksjoner i hudfoldene i tillegg. Lykke til, håper det roer seg :link:

Skrevet

En nabo fikk kuttet stemmebåndene til bikkja si for å få "has med problemet" etter mye om og men.. 

Anonymkode: 0ee17...a94

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En nabo fikk kuttet stemmebåndene til bikkja si for å få "has med problemet" etter mye om og men.. 

Det er ikke aktuelt her. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 11.22):

What?!😱 Er det lov i Norge?

Anonymkode: a63a9...dc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 11.22):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

What?!😱 Er det lov i Norge?

Anonymkode: a63a9...dc0

Heldigvis er slik dyremishandling forbudt i Norge.

TS, det er et vanskelig prosjekt å skulle endre en så sterkt innarbeidet og selvbelønnende atferd hos en så gammel hund. 

Det kan gå an forsøke å lære den å bjeffe på kommando, for så å lære den å være stille på kommando. 

Å skulle korrigere bort slik uønsket atferd på en så gammel mops, er bortkastet. Da er det bedre å bare ignorere og lære seg å leve med bjeffingen. 

• Liker 2
Skrevet

Huff, jeg hadde ikke klart å lære meg å leve med sånn bjeffing. Har hatt mange hunder, også, nå men ingen som dette. Takk og pris. 
Jeg tror jeg ville ha prøvd lykkepiller for hund.
Tenker den har litt psykiske problemer så hadde prøvd det. Alt annet er prøvd så hva har man å tape. Man slutter jo hvis hunden viser ubehag. 

Anonymkode: 6eaf7...d58

Skrevet
Troyamin skrev (10 minutter siden):

Heldigvis er slik dyremishandling forbudt i Norge.

TS, det er et vanskelig prosjekt å skulle endre en så sterkt innarbeidet og selvbelønnende atferd hos en så gammel hund. 

Det kan gå an forsøke å lære den å bjeffe på kommando, for så å lære den å være stille på kommando. 

Å skulle korrigere bort slik uønsket atferd på en så gammel mops, er bortkastet. Da er det bedre å bare ignorere og lære seg å leve med bjeffingen. 

Det er ikke lett å leve med. Det er nå så ille at nsboene reagerer og eneste gangen han ikke bjeffer er når han er i buret mens hun ikke er hjemme.  Hun gruer vett av seg til han kommer tilbake til henne etter at han har vært hos meg mens hun var på sykehus.  Og for ikke å snakke om nyttårsaften. Hun har ikke bil så hun kan ikke putte han i bilen heller 

Skrevet

Jeg må innrømme at på en såpass gammel hund som har vært omplassert flere ganger, man har prøvd alt og bjeffingen fortsetter, så ville jeg vurdert å avlive. Det høres ut som stress å leve med både for eier og hund. En hund som er såpass reaktiv har neppe den beste livskvalitet tenker jeg da. 

Anonymkode: de654...9ec

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Togpendler skrev (59 minutter siden):

Det er ikke lett å leve med. Det er nå så ille at nsboene reagerer og eneste gangen han ikke bjeffer er når han er i buret mens hun ikke er hjemme.  Hun gruer vett av seg til han kommer tilbake til henne etter at han har vært hos meg mens hun var på sykehus.  Og for ikke å snakke om nyttårsaften. Hun har ikke bil så hun kan ikke putte han i bilen heller 

Men hva vil de egentlig da? Ha en grunn til å omplassere den videre eller avlive?

Skrevet
Troyamin skrev (18 minutter siden):

Men hva vil de egentlig da? Ha en grunn til å omplassere den videre eller avlive?

Mamma vil jo helst ha han. Hun er jo knyttet til han.  Tenkte kanskje noen hadde erfaring med dette iht rasen eller annen hund. Hun kommer ikke til å omplassere han og hennes tidligere hunder har dødd av alderdom hjemme hos henne 

Skrevet
Togpendler skrev (9 minutter siden):

Mamma vil jo helst ha han. Hun er jo knyttet til han.  Tenkte kanskje noen hadde erfaring med dette iht rasen eller annen hund. Hun kommer ikke til å omplassere han og hennes tidligere hunder har dødd av alderdom hjemme hos henne 

Du har fått gode råd. Det @Tabris foreslår, har dere forsøkt uten hell. Jeg kommer med andre forslag. Jeg har til og med pratet med en erfaren mopseeier før jeg svarte deg. 

Siste forslaget da, er å benytte seg av en hundetrener som kommer hjem til dere, evaluerer oppførselen og hjelper til med trening, samtidig som hjemmelekser blir gitt.

Lykke til!🙂

Skrevet (endret)

Vanlig det mye lyd i små hunder  🙂

Endret av Maskinfører
Skrevet
On 11/8/2022 at 11:20 AM, Togpendler said:

Det er forsøkt.  Men selv instruktør fra Siddis gav opp.

Jeg ser ikke bort fra at det har vært noe miskommunikasjon her. Jeg kjenner godt til instruktørene fra Siddis og de er ikke typen som gir opp på den måten.

Send meg gjerne PM. :) 

• 5 måneder senere...
Skrevet
Maskinfører skrev (På 9.11.2022 den 21.44):

Vanlig det mye lyd i små hunder  🙂

Er noe med akkurat d.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De små hårete dumme bikkjene blir aldri noe bedre. Småhunder er gneldre bikkjer. Har en shih tzu. Den er fortsatt valp og er snart 7 år. 

Aldri små dritthunder mer 😄

Anonymkode: a27bf...d31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd dette med god effekt.

Hund bjeffer, jeg løftet opp, setter i buret, venter 1 minutt så slippes hund fri igjen.

Tok 3 mnd og mye jobbing, men det gikk. Bjeffer kun der det var naturlig å bjeffe siden.

Anonymkode: 3c33b...9e4

Skrevet
Larvikdama skrev (9 timer siden):

Er noe med akkurat d.

Ja er det 🙂🙂 kusina mi hadde papillon jævla mye lyd tante hadde også en han gjorde lite vesen ut av seg 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...