AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Hvor mye goder gir dere til barnevakter? Får de ta fritt av mat? Ta fritt av godteri og brus? Fri bruk av TV, Internett, Xbox? Hva er vanlig? Hvor går grensen mellom å være kjip og gjerrig, og å synes at det å jobbe som barnevakt ikke er helt det samme som å sitte hjemme hos seg selv? (For ordens skyld, barnevakten vi bruker er 22, og ikke et barn) Anonymkode: 1e01d...571
Tvist Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Tja, betaler dere barnevakten, eller er det en vennetjeneste?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 Tvist skrev (1 minutt siden): Tja, betaler dere barnevakten, eller er det en vennetjeneste? Barnevakten er ansatt i et firma, og vi kjøper barnevakttjenester fra firmaet. Så hun er vanlig ansatt, ikke svart arbeid eller noe sånt. Anonymkode: 1e01d...571
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 Fri bruk av tv og internett så absolutt! Mat må jo vedkommende også få, men hva er jo opp til dere. Skal hen lage middag til barnet må jo de få spise sammen, og vedkommende blir jo gjerne litt sulten utover kvelden, så tilgang til brød og pålegg er jo veldig greit å gi! Anonymkode: ca2bb...e51 2
Tvist Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnevakten er ansatt i et firma, og vi kjøper barnevakttjenester fra firmaet. Så hun er vanlig ansatt, ikke svart arbeid eller noe sånt. Anonymkode: 1e01d...571 Da er det en jobb, og ville ikke forventet at hun forsynte seg av noe. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Betaler en i slutten av tenårene 150 kr for våkent barn og 100 kr for sovende barn. Får bruke Tv, spill og nett så mye hun vil når barna sover, selvsagt. Kjøper ikke inn eget godteri, men hun får forsyne seg av brus og chips og mat som finnes i huset (har frossenpizza i flere varianter f.eks). Anonymkode: e8f64...147
Helene Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Nå skal jeg fortelle om hvordan jeg hadde det med barnevakt, for 20 år siden. Var jeg på jobb, hun fikk timespris. De få gangene jeg gikk ut på byen, en grunnsum, i tillegg til mat, leiefilm , ja før striming. Ba om at hun skulle overnatte, og ta datteren fram til kl 12 dagen derpå. Nå var jeg ung, og ute på byen kanskje 1 gang pr mnd. Avtalte også, vi samler timene, betalte henne 1 gang pr mnd. Hun likte det. 1 gang i mnd fikk hun utbetalt en større sum. Ikke 100 kr nå og da. Vet at satsene er større i dag. Jenta var fantastisk. 14 år da hun begynte. Gjennom bekjente. Jeg var barnevakt fra 12 år. Men, hun var vant med småsøsken. Kunne sette grenser. Var fast barnevakt i 4 år, til hun ble 18 og skulle ta flere studier. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Jeg har bare brukt egne barn, besteforeldre og ungdom og andre voksne jeg kjenner som barnevakt. Jeg har ikke følt for å gi noen begrensninger. Med en voksen ansatt aner jeg ikke hva jeg ville gjort, men hadde nok forventet at de ikke forsynte seg. Anonymkode: 3c15b...495
Luckiness Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Ville gitt fri tilgang til tv og internett. Skal barnet ha måltider når det er pass så ville jeg hatt nok til barnepasser også slik de spiste sammen. Dersom det er etter leggetid ville jeg hatt en grandis e.l i frysen dersom barnevakten ville hatt. Hadde gjerne kjøpt inn noe snacks også. Men hadde ikke overdrevet. De færreste jobber dekker alle måltider og snacks til arbeidstakere. Men føler det er litt forskjell på om det er privat barnepass eller gjennom firma. Ved å gi litt «goder» og ikke oppleves som gjerrig er det gjerne større sjanse for at barnevakten vil passe igjen. 2
Embla Othea Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvor mye goder gir dere til barnevakter? Får de ta fritt av mat? Ta fritt av godteri og brus? Fri bruk av TV, Internett, Xbox? Hva er vanlig? Hvor går grensen mellom å være kjip og gjerrig, og å synes at det å jobbe som barnevakt ikke er helt det samme som å sitte hjemme hos seg selv? (For ordens skyld, barnevakten vi bruker er 22, og ikke et barn) Anonymkode: 1e01d...571 Da jeg var barnevakt kjøpte jeg med snacks. Tok med mobilen og film. Jeg fikk 200 kr/t. Da sov barna.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Tenker det er forskjell på barnevakt fra firma slik du skisserer, og ei nabojente i tenårene. I første tilfelle vil jeg tenke at fri bruk av tv og internett er en selvfølge, og ville også ha latt hun forsyne seg av brus. Mat og godteri kan hun ta med selv. Med ei yngre jente ville jeg gitt både noe godteri, og kanskje en grandis hvis hun skal sitte lenge. Anonymkode: 641b7...253
Helene Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 I min tid, hadde ikke familie rundt meg. Men fant en ansvarlig ungdom. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Ville nok hatt med både mat og drikke selv hvis jeg jobba i barnevaktfirma. Anonymkode: 68b56...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 Nå har jeg bare vært barnevakt via firma i England men da var de sånn at 9 av 10 gg sov ungene når man kom. Den maten/snacks jeg kunne forsyne meg av stod fremme på kjøkkenet. De få gangene barna var våkne kunne man spise ilag med dem hvis man ville. Anonymkode: 50177...399 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå