Gå til innhold

Jeg roter så enormt når jeg er alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en rotekopp og kan rote helt ekstremt. Rydder hele huset, vasker osv så går det 15 minutt og det ser bonba ut igjen. Nå bor jeg samnen med romkamerat og klarer å skjerpe meg, og roter kun på eget rom.

(Klart min romkamerat er mer ryddig av seg og hun tar seg av minst ⅔ av ryddingen. Vi har fordelt oppgaver likt som begge gjør, men hun støvsuger av seg selv en ekstra dag i uka feks.)

Hun har reist til GC og har vært der en uke allerede. Leiligheten ser ikke ut og jeg klarer ikke å begripe hvordan jeg får det til

Er det andre rotekopper der ute? Noen tips til å overkomme drittskapet? 

Anonymkode: 4a30c...79f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid vært en rotekopp og kan rote helt ekstremt. Rydder hele huset, vasker osv så går det 15 minutt og det ser bonba ut igjen. Nå bor jeg samnen med romkamerat og klarer å skjerpe meg, og roter kun på eget rom.

(Klart min romkamerat er mer ryddig av seg og hun tar seg av minst ⅔ av ryddingen. Vi har fordelt oppgaver likt som begge gjør, men hun støvsuger av seg selv en ekstra dag i uka feks.)

Hun har reist til GC og har vært der en uke allerede. Leiligheten ser ikke ut og jeg klarer ikke å begripe hvordan jeg får det til

Du må bare bestemme deg for å ikke rote, altså legge tilbake ting og gjøre ting ferdig. Er bare trening, men du må velge å gjøre det. 

Anonymkode: f49ee...536

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må bare bestemme deg for å ikke rote, altså legge tilbake ting og gjøre ting ferdig. Er bare trening, men du må velge å gjøre det. 

Anonymkode: f49ee...536

Du har nok rett i det. Er veldig den der tar det senere, tar det på veien, kan vente til det blir fullt osv

Skrevet

Vil anbefale deg å eie minst mulig ting = mindre å rote med. Pakk bort, selg eller go bort alle klær du ikke bruker ofte nok. Kvitt deg med alt du eier for mange av, feks håndklær, kopper, kjøkkenredskaper, sminke/ velværeprodukter. Er mye bedre å eie få ting, da er det lettere å ta vare på og ha kontroll

Anonymkode: 9f999...9de

• Liker 1
Skrevet

Hver gang du beveger deg så rydder du. Skal du fra stue til kjøkken? Ta med skitne tallerknener. Til badet? Ta med skitne klær eller noe hobbysaker som bor på soverommet. Aldri gå tomhendt er poenget. 

Vi har det aldri rotete pga dette. Bruker 5 min før jeg legger meg på å rydde det siste og brette pledd, så er det helt ryddig hver morgen.

Anonymkode: dfc1f...4c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Rydd på plass igjen alltid etter deg. Hver gang du tar frem eller bruker noe, rydder du det tilbake igjen.

Hvis du ikke har tid hver gang, tar du med deg en ting hver gang du går forbi på et senere tidspunkt

Skrevet

Jeg er en rotekopp, men har så mange papirer...og bøker. Og hobbyting.

Liten bolig, lite skapplass til klær. Ser at jeg må på Ikea en dag og kjøpe mer til oppbevaring, eller helst kjøpe brukt. Klarer å holde kjøkken og bad ok, men er fæl til å slenge klær alle steder i stua. Skitne klær går selvsagt i skittentøyskurven, men de som bare er litt brukt og ikke klar for vask...

Hadde det vært rimeligere å leie lager, ville jeg gjort det. Skal kanskje spørre par kompiser om jeg kan låne litt av en bod av dem, har fått tilbud av en fetter, men det har jeg jo selvsagt glemt, og det var snakk om i garasjen og alt tåler ikke fukt... Har også en del ting i farfars gamle bolig. Sånn i påvente av at jeg kommer til å få en stor inntekt en vakker dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...