AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Nå synes jeg dette er litt stusselig å kjøpe plagg på 100kr 150kr og kjøpere som ønsker å «prøve i mitt hjem» barneklær har jeg aldri hatt problem med at noen vil at barnet skal prøve men voksen klær så har jeg fått forespørsel om de kan få prøvde klærne, jeg er ikke vandt og liker ikke å få fremmede folk inn i hus og bad. Hadde vert noe annet om det var snakk om bryllups kjole eller kjempe dyr vare klær ute men synes er ubehagelig å få slikt spørsmål. hva svarer dere eller hva er deres erfaring? Anonymkode: 6e311...531 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Jeg kan jo forstå at de ønsker å prøve klærne, men samtidig forstår jeg deg veldig godt også. Jeg ville heller ikke hatt fremmede hjemme på besøk for å prøve klær. Jeg ville sagt nei, også får de heller bare la vær å kjøpe klesplagget. Anonymkode: 2a59a...240 9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Jeg ville aldri kjøpt klær (uansett hvor billig) uten å kunne prøve. Derfor kjøper jeg ikke klær på Finn heller, enkelt og greit. Anonymkode: fa669...48c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan jo forstå at de ønsker å prøve klærne, men samtidig forstår jeg deg veldig godt også. Jeg ville heller ikke hatt fremmede hjemme på besøk for å prøve klær. Jeg ville sagt nei, også får de heller bare la vær å kjøpe klesplagget. Anonymkode: 2a59a...240 For meg så er jo det take it or leave it, at de må vite størrelsen sin. Jeg driver jo ikke klesbutikk der folk skal komme å prøve kler uten å kjøpe.. det er bortkastet tid Anonymkode: 6e311...531 14 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For meg så er jo det take it or leave it, at de må vite størrelsen sin. Jeg driver jo ikke klesbutikk der folk skal komme å prøve kler uten å kjøpe.. det er bortkastet tid Anonymkode: 6e311...531 Men hvorfor skulle de «take it» hvis de ikke aner om det passer? Størrelser varierer stort! Jeg kjøper aldri brukt til meg selv på Finn av den grunn. Anonymkode: 93a2d...e86 7
Forundret.. Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Altså komme å prøve det jeg har til omtrent innbruddspris? Glem det. 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For meg så er jo det take it or leave it, at de må vite størrelsen sin. Jeg driver jo ikke klesbutikk der folk skal komme å prøve kler uten å kjøpe.. det er bortkastet tid Anonymkode: 6e311...531 Så du mener at alle klær i din str passer deg? Da har du en uvanlig kropp, for klær sitter ikke alltid likt selv om str er den samme. Er det et problem at folk vil orøve får du troppe å selge. Anonymkode: cd8df...297 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For meg så er jo det take it or leave it, at de må vite størrelsen sin. Jeg driver jo ikke klesbutikk der folk skal komme å prøve kler uten å kjøpe.. det er bortkastet tid Anonymkode: 6e311...531 Jeg har klær fra størrelse M til 2XL…Når folk ikke gidder å måle klær, så aner ikke jeg om de passer. Og noen av oss kan ikke kaste penger ut av vinduet, selv «bare» en hundrings. Nå har jeg riktignok kun spurt folk om det på Facebook, hvor de ser at jeg er en ekte person og ikke en creep. Anonymkode: f3c8c...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du mener at alle klær i din str passer deg? Da har du en uvanlig kropp, for klær sitter ikke alltid likt selv om str er den samme. Er det et problem at folk vil orøve får du troppe å selge. Anonymkode: cd8df...297 Hvorfor det? Er mange som kjøper uten å ønske å prøve klærne Anonymkode: 6e311...531 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Helt fullstendig uaktuelt. Tidsmessig, men også mtp sikkerhet. Brudekjole og dyre plagg til noen tusen hadde jeg sagt ja til om mannen min var hjemme samtidig. Anonymkode: a1139...d7f 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har klær fra størrelse M til 2XL…Når folk ikke gidder å måle klær, så aner ikke jeg om de passer. Og noen av oss kan ikke kaste penger ut av vinduet, selv «bare» en hundrings. Nå har jeg riktignok kun spurt folk om det på Facebook, hvor de ser at jeg er en ekte person og ikke en creep. Anonymkode: f3c8c...cf3 Helt i orden det, men jeg har ikke kapasitet til sånt. Anonymkode: a1139...d7f 2 1
Mona123 Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 (endret) Skjedde en gang at ei ville prøve før hun kjøpte. Ganske spesielt, følte ikke det var ok at hun skulle være hjemme hos meg og låse seg inn på badet. Jeg kjenner ikke henne. Hva om hun snoket og stjal? Etter denne episoden startet jeg å skrive i annonsen at man kun kunne møtes ved t-bane eller at vare kun sendes. Har fungert utmerket. Synes de som vil prøve får heller prøve i butikken og søke etter de plaggene de vet passer. Jeg er en privatperson, ikke en butikk. Endret 8. november 2022 av Mona123 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Beklager sier jeg da, og går videre. Selger lite klær via Finn, føler det er enklere å selge på Tise, forresten. Anonymkode: d647f...6ed 2
Irja Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 Greit om det er snakk om en ytterjakke som de kan prøve i gangen. Andre klær kan jeg oppgi cm mål rundt livet osv, men det kan ikke prøves hos meg. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Ikke aktuelt for min del. Jeg gidder ikke styret for en skarve hundrelapp. Anonymkode: 7c7c6...07b 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 Sko og ytterjakker kan de prøve, for da må de ikke inn i huset Anonymkode: 82438...71f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 Selger mye klær på Finn til " gi bort " priser, flotte og ofte dyre merkeklær. Fullstendig uaktuelt at noen får komme hjem foran speil på soverom og bad for å prøve . Flere har spurt , men det skjer ikke her hvertfall. I verste fall kan jo flere ønske samme plagg og alle vil prøve det - orker ikke en haug med slike " hjemme- avtaler " og så ender det med null salg kanskje oppi det hele. Jeg sender helst, og blir det bomkjøp for noen, så får de selge det videre . Anonymkode: 702cc...4ba 8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 (endret) Synes det er greit om det er dyre og spesielle plagg som brudekjoler og bunader. Ellers ikke. Kjøper oppgir størrelse, og gjerne hvorvidt plaggene er store, normale eller små i str. Er man usikker på om noe passer, kan man spørre om selger kan måle cm rundt f.eks. midje eller bryst, men der slutter servicen for min del, i alle fall. Jeg pleier bare å gi bort brukte klær til den første som henter, orker ikke så masse styr rundt det. Endret 7. november 2022 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Skjer ikke at jeg skal ha andre på mitt toalett med all parfymene mine 🤣 Anonymkode: 00d6f...345 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du mener at alle klær i din str passer deg? Da har du en uvanlig kropp, for klær sitter ikke alltid likt selv om str er den samme. Er det et problem at folk vil orøve får du troppe å selge. Anonymkode: cd8df...297 Droppe å selge? Fordi folk ikke forstår at privatpersoner ikke driver butikk? Hva med at heller de som er så opptatt av passform, ikke kjenner størrelsen sin i merket og heller ikke evner å selge plagget videre dersom det skulle være bom, handler i butikk? 🤷♀️ Anonymkode: 29076...bf5 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå