AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Del Skrevet 7. november 2022 Hei. Jeg har driti meg ut, ikke fulgt med og nå fått begjæring på biln. De ringte og ville hente den imorgen. jeg har penger til å betale alt nå og spurte om jeg ikke kunne få betale hele saken og bli ferdig med det men fikk da beskjed om at bilen blir hentet som avtalt og at jeg fikk rydde opp i rotet mitt i etterkant. han jeg prata med vakke så veldig behjelpelig på spørsmål og det jeg da lurer på er følgende: - får jeg henta den etter viking har henta den hos meg? (asså å betale ut hele greia) - må jeg betale mye ekstra siden de allerede har henta den? Anonymkode: 96d15...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 7. november 2022 #2 Del Skrevet 7. november 2022 Du må sannsynligvis kjøpe den tilbake på auksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida1998 Skrevet 7. november 2022 #3 Del Skrevet 7. november 2022 Snok1 skrev (1 minutt siden): Du må sannsynligvis kjøpe den tilbake på auksjon. Det betyr å betale dobbelt da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Del Skrevet 7. november 2022 Ida1998 skrev (Akkurat nå): Det betyr å betale dobbelt da eller? Det blir vell dumt?? Anonymkode: 96d15...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 7. november 2022 #5 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) Rettspraksisen er ganske så firkantet, og du har hatt utallige sjanser til å ordne før det gikk til begjæring, så ikke rart de ikke går med på det nå. Betaler du det du skylder, gebyr og omkostninger til kreditor, så tror jeg namsmannen kan trekke tilbake saken. Endret 7. november 2022 av Jaytee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Del Skrevet 7. november 2022 Hvor lenge har du forsømt betalingene? Aldri hørt om noen så får taua inn bilen sin før i Norge 😅Anonymkode: b645b...301 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Del Skrevet 7. november 2022 Er det hele lånet eller bare det du ikle har betalt til nå du sier du kan betale? Det er veldig rart om kreditor nekter å inngå avtale om du er villig til å betale it alt pluss ekstrakostnader. De får MYE mindre igjen for tvangssalg. Anonymkode: 2fa4c...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 7. november 2022 #8 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har du forsømt betalingene? Aldri hørt om noen så får taua inn bilen sin før i Norge 😅 Anonymkode: b645b...301 Er mer vanlig enn du tror. Ser kreditoren/namsmannen at bilen har tjenelig verdi til å dekke kravene, så gjennomfører de det. Men det som er mest vanlig er jo lønnstrekk, da dette er mer tjenlig og mindre tidkrevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lenge har du forsømt betalingene? Aldri hørt om noen så får taua inn bilen sin før i Norge 😅 Anonymkode: b645b...301 Jeg har opplevd det. Det stod "plutselig" en kar på døren her med begjæring. Streng og ganske hyggelig på samme tid. Vi gjorde en avtale om dag og tid for henting og så var det eventyret over. Anonymkode: 2fa4c...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 7. november 2022 #10 Del Skrevet 7. november 2022 Det må du ta opp med kreditoren, ikke han stakkaren som skal hente bilen din. Du har vel snakket med de tidligere i prosessen, eller har du bare lukket igjen øynene helt frem til de ville hente bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Del Skrevet 7. november 2022 Vi har fått henta bilen flere ganger, i løpet av oppveksten. Om du betaler alt + ekstra gebyr pga at de henter bilen, så får du den tilbake. Anonymkode: 22666...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Del Skrevet 7. november 2022 Jeg ringte namnsmannen, mens bilhentefyren venta på trappa, og fikk avtale. Om jeg betalte en viss sum innen 2 dager kunne jeg beholde bilen. Anonymkode: ca7a1...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. november 2022 #13 Del Skrevet 8. november 2022 Ida1998 skrev (8 timer siden): Det betyr å betale dobbelt da eller? Gitt at det er slik det skjer: Du betaler to ganger minus beløpet du skylder. Dersom det er et restbeløp etter auksjonen går jeg ut fra at du som tidligere eier får tilbakebetalt dette. Du betaler to ganger for bilen, men andre gang går det til å betale gjeld. Eksempelvis: Jeg har lust på en BMW Fjong AWD som jeg ikke har penger til. Jeg får låne penger til BMWen av Lurex Capital som betaler bilen for meg mot at jeg betaler den en halv arm hver måned. For dette opplegget blir bilen skrevet i mitt navn uten at jeg har betalt den. Etter at jeg ikke har betalt Lurex får bilen i et halvt år kommer Namsmannen på døra og krever inn seks halve armer + renter på vegne av Lurex ved å hente bilen. Bilen blir så lagt it til salg på Løkern Auksjon. Det er en populær bil, så du må ut med tolv halve armer får å sikre den. Du overtar bilen etter å ha betalt tolv halve armer. Etter at Lurex har fått sitt krav pluss renter og gebyrer og Løkern har trukket sin kommisjon, sitter du igjen med din BMW, og kanskje er det igjen et restbeløp på et par fingre som du får refundert. Det er stor sjanse for at du fremdeles skylder Lurex Capital mange månedsbeløp i år framover før hele lånet er betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Del Skrevet 8. november 2022 Snok1 skrev (5 minutter siden): Gitt at det er slik det skjer: Du betaler to ganger minus beløpet du skylder. Dersom det er et restbeløp etter auksjonen går jeg ut fra at du som tidligere eier får tilbakebetalt dette. Du betaler to ganger for bilen, men andre gang går det til å betale gjeld. Eksempelvis: Jeg har lust på en BMW Fjong AWD som jeg ikke har penger til. Jeg får låne penger til BMWen av Lurex Capital som betaler bilen for meg mot at jeg betaler den en halv arm hver måned. For dette opplegget blir bilen skrevet i mitt navn uten at jeg har betalt den. Etter at jeg ikke har betalt Lurex får bilen i et halvt år kommer Namsmannen på døra og krever inn seks halve armer + renter på vegne av Lurex ved å hente bilen. Bilen blir så lagt it til salg på Løkern Auksjon. Det er en populær bil, så du må ut med tolv halve armer får å sikre den. Du overtar bilen etter å ha betalt tolv halve armer. Etter at Lurex har fått sitt krav pluss renter og gebyrer og Løkern har trukket sin kommisjon, sitter du igjen med din BMW, og kanskje er det igjen et restbeløp på et par fingre som du får refundert. Det er stor sjanse for at du fremdeles skylder Lurex Capital mange månedsbeløp i år framover før hele lånet er betalt. Arm? Anonymkode: 6dd37...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8. november 2022 #15 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Arm? Anonymkode: 6dd37...0bf Det er et bilde på et beløp. Jeg vet ikke hva en BMW Fjong AWD koster, annet enn at det nok er mer enn hva mange klarer over tid. Man går tom for armer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Del Skrevet 8. november 2022 Jeg har ikke unnlatt å betale lån på bilen for det har jeg ikke, bilen er ferdig betalt. Dette var en stor regning på noe nødvendig som jeg sleit med å betale, klarte å betale helt til jeg satt i minus hver mnd på strøm, huslån, mat o.l. Men som jeg pr idag har midler til å betale helt fullt og ut, men som medhjelper til namsmannen sa at jeg ikke fikk lov å betale. Har nå snakket med namsmann og fått beskjed om at jeg gjerne må betale og at da bilen ikke blir hentet. jeg skjønner at det med at jeg ikke har betalt er dårlig og at det er en situasjon jeg har satt meg i selv. Men jeg lurte egentlig bare på hvorfor jeg ikke skulle få lov til å betale når bilen enda sto i min gård. Anonymkode: 96d15...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå