Gå til innhold

Hvis fostervannet går på offentlig sted, hvem tørker opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eks: Butikk, bibliotek, kino, skole? Hvem tørker opp?

Noen som har opplevd dette?

Anonymkode: b9a87...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaktmesteren på stedet, eller bygningens renholdspersonale? Er det på en kafe eller noe, er det vel de ansatte som kommer med tørkerullen og søppelspannet og tørker opp, antar jeg.

Dette er virkelig noe jeg aldri har tenkt over et sekund, selv ikke da jeg selv var gravid, før dette øyeblikket 😆

• Liker 14
Skrevet

Mitt gikk hjemme begge gangene, mannen tørket opp, forventer st andre tar det, sjokket blir for stort når vannet går

Anonymkode: 42ef1...9c7

Skrevet

Jesus?

Anonymkode: f13ad...fa6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel de som jobber på stedet det skjer.

Skrevet

Jeg har så skrekken for dette!! Og tanken på å bøye meg ned og tørke er bare helt grusom. Men, da kan jeg bare beklage og si at jeg må komme meg på sykehuset så fort som mulig (har faktisk hatt styrtfødsel hjemme rett etter at vannet gikk). 

Skrevet

Det vil da bare være en eller annen som er der.

Fostervann er da ikke noe skummelt og farlig. Hadde ikke gjort meg det minste å finne en klut og tørke det opp om noen hadde hatt vannavgang et sted jeg var, selv om jeg overhode ikke jobber med renhold.

Anonymkode: 3eb29...dc4

• Liker 6
Skrevet

Skjer det hos oss, dvs på sykehjem, er det nok  vi ansatte....

• Liker 1
Skrevet

Søler man så rydder man opp etter seg. Ærlig talt!

Anonymkode: 30be1...2cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De ansatte, eller renholdspersonell? Er ansatt i butikk, og vet hvor bøtta og kosten er. Hvis vannet går i butikken på kveldstid så vasker jeg gladelig opp etter den stakkars dama

Anonymkode: e1866...1aa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søler man så rydder man opp etter seg. Ærlig talt!

Anonymkode: 30be1...2cc

🤣

Anonymkode: e1866...1aa

• Liker 17
Skrevet

Selv om jeg ikke har vært gravid selv (eller kan tenke meg å bli det), hadde det ikke kostet meg noe å tørke opp andres fostervann. 

Virkelig - det er baby på vei, få den fødende mammaen til god hjelp. Å tørke opp litt vannsøl er det minste folk rundt kan bidra med. 

Anonymkode: c6078...cf9

• Liker 11
Skrevet

Tror ihvertfall ikke du skal tenke på at du skal måtte tørke opp, i et sånt tilfelle hjelper nok både tilfeldig forbipasserende og ansatte på stedet med glede! 😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fostervann er vel det minste problemet, å så er det vel stort sett ikke en diger dam heller. Mye blir sugd opp i klær, hos noen kommer det bare litt og litt. Verre om noen skulle spy feks, det rører jeg ikke, da spyr jeg sjøl. 

Anonymkode: bd1ab...3ce

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har tenkt på det samme etter første svangerskapet😅

Første gang gikk vannet mitt før permisjonen startet, men det var heldigvis hjemme da jeg sto opp. Samboer ordnet opp mens jeg ringte føden, og da fikk vi beskjed om å haste inn da det var så tidlig. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke tid på å dusje eller pakke. Godt var det, for det gikk så sinnsykt fort etter at vi kom på sykehuset 30 min senere.

Etter dette har jeg tenkt på neste gang, hva hvis det det skjer igjen. Hva hvis det skjer på jobb f.eks😅 Jeg har jo fått beskjed om å komme rett inn ved minste lille tegn denne gangen, men vi har ikke vaktmester eller renholdere fast på kontoret, så med mindre jeg tar meg tid så blir det en stakkars kollega.

Nå er jeg generelt redd for at vannet faktisk kan gå når som helst da, så tenker kanskje mer på det enn andre.

Anonymkode: d6078...1bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fostervann er vel det minste problemet, å så er det vel stort sett ikke en diger dam heller. Mye blir sugd opp i klær, hos noen kommer det bare litt og litt. Verre om noen skulle spy feks, det rører jeg ikke, da spyr jeg sjøl. 

Anonymkode: bd1ab...3ce

Det er sant, det er jo ikke all verden egentlig.

Mitt gikk på vei til badet, og hadde bare en tynn truse på. Det var i grunn bare det som rant ned de bare bena som kom på gulvet før jeg satte meg ned på do og forsto at jeg ikke hadde tisset på meg😅

Det kom jo en skyll etter skyll, men da hadde jeg fått på ny truse, bind og bukse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er sant, det er jo ikke all verden egentlig.

Mitt gikk på vei til badet, og hadde bare en tynn truse på. Det var i grunn bare det som rant ned de bare bena som kom på gulvet før jeg satte meg ned på do og forsto at jeg ikke hadde tisset på meg😅

Det kom jo en skyll etter skyll, men da hadde jeg fått på ny truse, bind og bukse.

Når vannet gikk hos meg var det som en kran som åpnet seg :ler: Som på film! Jeg var sjokkert for jeg hadde hørt det var bare litt som kom 🙈

Anonymkode: c16bf...4ab

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (22 minutter siden):

Skjer det hos oss, dvs på sykehjem, er det nok  vi ansatte....

Tenker du at det blir feil at dere ansatte skal tørke opp…?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker du at det blir feil at dere ansatte skal tørke opp…?

Nei

Skrevet

Når jeg var 7år var jeg bilsyk og kvalm, så vi stoppet på et apotek. Viste seg at jeg egentlig hadde kraftig migrene og kastet opp masse over hele gulvet mens mamma sto i disken.

Poenget er, sånn skjer i «offentlige rom» og de som jobber der er de som rengjør. Har selv jobbet i butikk, når kunden knuste noe eller veltet noe med væske i seg, så er det vi som kom å ryddet opp. Så sånn sett, ikke noe å bekymre seg over, de vet jo at du ikke gjorde det med vilje. Og å holde butikken/kjøpesenteret/hva enn, rent er en del av arbeidsbeskrivelsen.

Anonymkode: 2f420...be3

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...