AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Hei! Noen som har vært på kartleggingssamtaler på DPS, og vil si noe om hva det innebærer? Hun sa vi skulle gå gjennom noen skjemaer om depresjonssymptomer iallfall. Men det gjorde jeg jo digitalt i forkant før første samtale? (Har bare vært på en informasjonsamtale eller sånn førstegangssamtale). Hovedårsak for meg er depresjon.. er skikkelig nervøs, og klarer egentlig ikke å snakke om meg selv. Redd jeg ikke klarer det, og bare må gi opp. Men å krysse på et skjema må nå gå greit. Anonymkode: 9b622...ade 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Noen som har vært på kartleggingssamtaler på DPS, og vil si noe om hva det innebærer? Hun sa vi skulle gå gjennom noen skjemaer om depresjonssymptomer iallfall. Men det gjorde jeg jo digitalt i forkant før første samtale? (Har bare vært på en informasjonsamtale eller sånn førstegangssamtale). Hovedårsak for meg er depresjon.. er skikkelig nervøs, og klarer egentlig ikke å snakke om meg selv. Redd jeg ikke klarer det, og bare må gi opp. Men å krysse på et skjema må nå gå greit. Anonymkode: 9b622...ade Husker ikke lenger selv hva jeg gikk gjennom, men det var noen ulike spørreskjema, ja. Ikke tenk så mye på det nå at du skal snakke så mye. Om det er utfordrende for deg, så skriv et manus, et brev e.l om den redselen din og ha med deg som du kan gi til utreder/behandler. Det er ikke noe å være nervøs for, tvert i mot skal du gi deg et klapp på skuldra for at du tar i mot mulig hjelp og gjør som best du kan for å bedre livet ditt. Vi er mange som har vært der før som står bak deg! Anonymkode: b1540...a20 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hei! Noen som har vært på kartleggingssamtaler på DPS, og vil si noe om hva det innebærer? Hun sa vi skulle gå gjennom noen skjemaer om depresjonssymptomer iallfall. Men det gjorde jeg jo digitalt i forkant før første samtale? (Har bare vært på en informasjonsamtale eller sånn førstegangssamtale). Hovedårsak for meg er depresjon.. er skikkelig nervøs, og klarer egentlig ikke å snakke om meg selv. Redd jeg ikke klarer det, og bare må gi opp. Men å krysse på et skjema må nå gå greit. Anonymkode: 9b622...ade For en dårlig holdning. Du er der for å bli kartlagt slik at de kan tilby deg best mulig hjelp. Men du er altså så tverr og vanskelig at du ikke ønsker å snakke om det som feiler deg. Ta deg sammen. Anonymkode: d4311...d1e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For en dårlig holdning. Du er der for å bli kartlagt slik at de kan tilby deg best mulig hjelp. Men du er altså så tverr og vanskelig at du ikke ønsker å snakke om det som feiler deg. Ta deg sammen. Anonymkode: d4311...d1e Skjerp deg, slutt å forsure andre! Anonymkode: 26b53...9ad 3 1
LukeDanes Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For en dårlig holdning. Du er der for å bli kartlagt slik at de kan tilby deg best mulig hjelp. Men du er altså så tverr og vanskelig at du ikke ønsker å snakke om det som feiler deg. Ta deg sammen. Anonymkode: d4311...d1e Ingen vet hva andre bærer på, og i stedet for å vise medmenneskelighet, varme og støtte velger du å trykke ned et annet menneske som har turt å åpne opp, ikke bare om at hen trenger og får hjelp, men kjenner på usikkerhet og angst rundt en ukjent prosess. TS sier ikke at hen ikke ønsker, men er redd for å ikke klare å snakke om det. Hadde jeg trodd at du hadde det i deg så ville jeg bedt deg om å skamme deg. Du kan ta deg sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Noen som har vært på kartleggingssamtaler på DPS, og vil si noe om hva det innebærer? Hun sa vi skulle gå gjennom noen skjemaer om depresjonssymptomer iallfall. Men det gjorde jeg jo digitalt i forkant før første samtale? (Har bare vært på en informasjonsamtale eller sånn førstegangssamtale). Hovedårsak for meg er depresjon.. er skikkelig nervøs, og klarer egentlig ikke å snakke om meg selv. Redd jeg ikke klarer det, og bare må gi opp. Men å krysse på et skjema må nå gå greit. Anonymkode: 9b622...ade Hvordan tenker du at du eventuelt skal klare å gå i terapi om du ikke klarer å snakke om deg selv? Terapitimene er jo prating og ikke avkryssing på skjema Anonymkode: b3565...a67
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan tenker du at du eventuelt skal klare å gå i terapi om du ikke klarer å snakke om deg selv? Terapitimene er jo prating og ikke avkryssing på skjema Anonymkode: b3565...a67 DPS er ikke nødvendigvis bare prat. Hva er det med dere som ikke klarer annet enn å tære på andres motivasjon? La ts finne ut av løsninger sammen med DPS og bidra heller til at vedkommende synes det virker mindre skummelt. Anonymkode: b1540...a20 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan tenker du at du eventuelt skal klare å gå i terapi om du ikke klarer å snakke om deg selv? Terapitimene er jo prating og ikke avkryssing på skjema Anonymkode: b3565...a67 Mye av min behandling var undervisning på tavle. Litt rart at du prøver å sabotere TS sin behandling. Dere er nok ikke ved samme DPS uansett, så du kommer ikke fremover i køen ved å gjøre det. Anonymkode: ab05b...2be 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 Takk - det gjør alltid godt med litt støttende ord når en står overfor noe nytt og skummelt ❤️ Når det er sagt, så lar jeg meg ikke vippe av pinnen av slike utsagn som kom over. Hvordan jeg skal klare å gå i terapi? Det er jo et relevant spørsmål, og noe jeg er genuint bekymra for selv. Veldig. Om det er verd å forsøke i det hele tatt? Men fastlegen min har overbevist meg om at det er det, og han mener at jeg kan få hjelp til å klare å snakke 🤷♀️ At de er gode på det der. Så jeg har bestemt meg for å prøve, men er langt fra sikker på at det går. Og da avslutter de meg vel bare? Tror ikke noen blir anmeldt for å kaste bort tiden deres akkurat (selv om det hadde vært flaut og et nederlag). Det handler ikke om at jeg er tverr, som noen lurte på 😏 jeg er bare redd. TS Anonymkode: 9b622...ade 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Det er lov å være redd og det er også noe du godt kan si når du er på dps. Å gå i terapi er til tider tøft, man må ned og kikke i kjelleren slik at terapeuten kan bygge deg sammen igjen på en måte som fungerer bedre for deg. Lykke til ♥️ Anonymkode: d8145...9fb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): DPS er ikke nødvendigvis bare prat. Hva er det med dere som ikke klarer annet enn å tære på andres motivasjon? La ts finne ut av løsninger sammen med DPS og bidra heller til at vedkommende synes det virker mindre skummelt. Anonymkode: b1540...a20 Prøvde ikke å tære på noe som helst jeg stilte bare et genuint spørsmål. Og jo man må snakke i terapi Anonymkode: b3565...a67 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Prøvde ikke å tære på noe som helst jeg stilte bare et genuint spørsmål. Og jo man må snakke i terapi Anonymkode: b3565...a67 Jeg klar over det. Og som sagt usikker på i hvilken grad jeg kommer til å lykkes, på tross av at jeg virkelig ønsker å klare det. Faktisk den enkelttingen som jeg er mest redd i forhold til.. Men tror du ikke det er noe min evt behandler kan prøve å hjelpe med? 🤔 (Til en viss grad da, er jo jeg som må utfordre meg når alt kommer til alt) Håper på det, var iallfall det legen min mente. Anonymkode: 9b622...ade
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Prøvde ikke å tære på noe som helst jeg stilte bare et genuint spørsmål. Og jo man må snakke i terapi Anonymkode: b3565...a67 Nei, det må man slettes ikke. Spørs helt hvilken tilnærming behandler bruker. Og jeg har 10 års erfaring innen psykiatrien😉 Anonymkode: 47bb4...919
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Prøvde ikke å tære på noe som helst jeg stilte bare et genuint spørsmål. Og jo man må snakke i terapi Anonymkode: b3565...a67 Nei det må man du ikke. Har vært i flere terapier der det snakkes lite. Gjør oss alle en tjeneste og uttal deg om ting du vet noe om! Til ts- tenk på at dps er vant til å møte folk som er usikre, redde for å snakke osv. Tenk igjennom om det er noe du tror er viktig at du får sagt, og forbered deg på å si det. Og hvis du opplever at samtalen ikke går så bra (jeg har møtt på litt ymse behandlere på dps. Da jeg gikk der synes jeg det var mange nyutdannede) - dette er ikke alfa omega og det kommer flere sjanser! Anonymkode: 5c3bb...934
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #15 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det må man du ikke. Har vært i flere terapier der det snakkes lite. Gjør oss alle en tjeneste og uttal deg om ting du vet noe om! Til ts- tenk på at dps er vant til å møte folk som er usikre, redde for å snakke osv. Tenk igjennom om det er noe du tror er viktig at du får sagt, og forbered deg på å si det. Og hvis du opplever at samtalen ikke går så bra (jeg har møtt på litt ymse behandlere på dps. Da jeg gikk der synes jeg det var mange nyutdannede) - dette er ikke alfa omega og det kommer flere sjanser! Anonymkode: 5c3bb...934 Hva mener du med flere sjanser? Og for en fullstendig novise i denne verden: hvilke type terapi består av lite snakking? 🤔 (spør kun av nysgjerrighet, selv trenger jeg vel å utfordres på det..jeg klarer jo ikke å sette ord på hvordan jeg har det til de aller nærmeste en gang 🙈) TS Anonymkode: 9b622...ade
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei det må man du ikke. Har vært i flere terapier der det snakkes lite. Gjør oss alle en tjeneste og uttal deg om ting du vet noe om! Til ts- tenk på at dps er vant til å møte folk som er usikre, redde for å snakke osv. Tenk igjennom om det er noe du tror er viktig at du får sagt, og forbered deg på å si det. Og hvis du opplever at samtalen ikke går så bra (jeg har møtt på litt ymse behandlere på dps. Da jeg gikk der synes jeg det var mange nyutdannede) - dette er ikke alfa omega og det kommer flere sjanser! Anonymkode: 5c3bb...934 Noe jeg ikke vet noe om faktisk. Jeg kan garantere deg at jeg har tilbud om ledige timer i et terapi rom enn det du, så jeg foreslår at du heller gjør deg selv en tjeneste og ikke uttaler deg bastant på noe du ikke vet noe om. Anonymkode: b3565...a67 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, det må man slettes ikke. Spørs helt hvilken tilnærming behandler bruker. Og jeg har 10 års erfaring innen psykiatrien😉 Anonymkode: 47bb4...919 10 års erfaring faktisk. Jeg har 34 år Anonymkode: b3565...a67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå