Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kommet meg for øret at min mann har hatt en affære som strekker seg over flere år. Føler meg helt handlingslammet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke tatt det opp med han enda, vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Vi har ikke hatt det så bra de siste årene, men dette hadde jeg ikke ventet. Jeg tror fullt og helt på at det som har nådd meg er sant, det har jeg ingen grunn til å tvile på. 

Ønsker å konfrontere, men samtidig kjenner jeg meg så sikker på at dette er noe jeg ikke kan fortsette i, så er usikker på om jeg orker å stå i det. Vil bare reise fra hele mannen og la ham få ha det så godt. Men samtidig vil jeg at han skal vite at jeg vet.

Fullstendig rådvill og vil gjerne ha tips om hva andre har gjort i min situasjon.

Anonymkode: 103c7...677

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Dere har det ikke hatt det så bra de siste årene, men du hadde ikke forventet at han har en affære!"

Kanskje på tide å våkne opp?

Dette har blitt påpekt utallige ganger her på Kvinneguiden, er man i et dårlig forhold fordi xxx. Så er det større sannsynlighet for at en av partene finner seg noe på si enn å ikke foreta seg noe.

Vi mennesker er ikke bygd for å stå i dritt over lang tid.

Anonymkode: ab101...aa2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg prøvde å tilgi og late som ingen ting. Det dummeste jeg har gjort. Gjør det som føles mest riktig for deg, drit i hva du føler du burde i alle andres øyne. 

Anonymkode: 08d1a...92b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen din har med løgn og bedrag fjernet din praktiske autonomi.

Ta kontroll.

Hvis du er klar på at du ønsker å fortsette uten han:

- Ta en time med en advokat

- Søk om seperasjon

- Så informerer du mannen om hva som skjer og hvorfor. Informere han om dine forventninger i tiden fremover.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er kommet meg for øret at min mann har hatt en affære som strekker seg over flere år. Føler meg helt handlingslammet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke tatt det opp med han enda, vet ikke hva jeg skal si eller gjøre. Vi har ikke hatt det så bra de siste årene, men dette hadde jeg ikke ventet. Jeg tror fullt og helt på at det som har nådd meg er sant, det har jeg ingen grunn til å tvile på. 

Ønsker å konfrontere, men samtidig kjenner jeg meg så sikker på at dette er noe jeg ikke kan fortsette i, så er usikker på om jeg orker å stå i det. Vil bare reise fra hele mannen og la ham få ha det så godt. Men samtidig vil jeg at han skal vite at jeg vet.

Fullstendig rådvill og vil gjerne ha tips om hva andre har gjort i min situasjon.

Anonymkode: 103c7...677

Bruk fordelen din til å få full oversikt over din økonomiske situasjonen og legg planer for bolig, separasjon etc. før du konfronterer.

Anonymkode: 58465...8eb

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Enig med innlegget over. Ta kontroll & få oversikt over hvilke muligheter du har fremover. Så informerer du mannen din om at du vet om forholdet, sier at du vil ha skilsmisse & får han til å signere på det du vil så lenge han er i sjokk. Ikke gi han tid til å tenke ut andre alternativer. 

Jeg gjorde det slik da jeg fant ut at min eks var utro. Jeg sikret bolig og økonomi slik at barna og jeg hadde det trygt på denne måten. Jeg kunne ikke stole på at han ville bidra, siden utroskapen ikke var det eneste problemet vi hadde. 

Anonymkode: ff8be...4ac

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjør det som føles best for deg akkurat nå, du kan jo bare forlate han og dra til venner/familie og konfrontere han senere. Konfrontasjonen kommer jo, han får vite at du vet en dag, men du kan bestemme når. 

Det er ingenting rett eller galt å gjøre her.. Sett eventuelle barn først, men også deg selv.

Har du beviser? Noen vil jo bare begynne å nekte og prøve å gjøre deg usikker og kanskje også lykkes med det. 

Ofte tror jeg det er en verkebyll også for den utro da, at hvis du sier det så vil han tilstå. Deler av det, i alle fall.. 

Anonymkode: 5f67a...41b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

"Dere har det ikke hatt det så bra de siste årene, men du hadde ikke forventet at han har en affære!"

Dette har blitt påpekt utallige ganger her på Kvinneguiden, er man i et dårlig forhold fordi xxx. Så er det større sannsynlighet for at en av partene finner seg noe på si enn å ikke foreta seg noe.

Litt unødvendig kommentar. Jeg er ikke uenig i at det kan være større sjanse for utroskap når det går trått i forholdet, men TS er rådvill nå og det hjelper ikke å skylde på henne.

Hvis han sto i "dritt", så kunne han jo heller gått.. Ikke at skilsmisse er enkelt, men langvarig affære er ikke akkurat løsningen det heller.. Det ender jo ofte også med at alle involverte står i dritt til langt over knærne.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker som flere andre her, skipet har seilet for din del og situasjonen er på ingen måte ny.

Så mannen din har trolig ikke guarden veldig i forsvar, og merker neppe hva du foretar deg.

Jeg hadde nok fått oversikt over alt økonomisk først - er man fornøyd med hvordan ting blir om man går med en gang.

Hvis ikke hadde jeg begynt å spare så mye jeg kunne først. 

Har dere hjemmeboende barn sammen? 

Jeg hadde ikke orket å konfrontere noe sånt uten å ha noe annet å gå til. Eller vissheten om at jeg hadde råd til å kjøpe ham ut osv. 

Anonymkode: 9974b...3cf

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Mannen din har med løgn og bedrag fjernet din praktiske autonomi.

Ta kontroll.

Hvis du er klar på at du ønsker å fortsette uten han:

- Ta en time med en advokat

- Søk om seperasjon

- Så informerer du mannen om hva som skjer og hvorfor. Informere han om dine forventninger i tiden fremover.

Hvem bryr seg om hennes forventninger når forholdet er over?

Anonymkode: 0f954...0a9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig med innlegget over. Ta kontroll & få oversikt over hvilke muligheter du har fremover. Så informerer du mannen din om at du vet om forholdet, sier at du vil ha skilsmisse & får han til å signere på det du vil så lenge han er i sjokk. Ikke gi han tid til å tenke ut andre alternativer. 

Jeg gjorde det slik da jeg fant ut at min eks var utro. Jeg sikret bolig og økonomi slik at barna og jeg hadde det trygt på denne måten. Jeg kunne ikke stole på at han ville bidra, siden utroskapen ikke var det eneste problemet vi hadde. 

Svindler.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem signerer fra seg bolig barn?

• Hjerte 1
Skrevet

Du vet innerst inne hva du må gjøre ❤ 

Anonymkode: 321e7...a84

Skrevet

Du må gjøre det som kjennes rett ut for deg ❤️

Anonymkode: d16eb...8a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vel så sannsynlig at årsakssammenhengen her er motsatt. At de ikke har hatt det så bra i ekteskapet fordi mannen har hatt en på si over flere år.

Enig med de fleste her. Tenk deg nøye om. Hva vil du? Er du sikker på dette forholdet? Er du sikker på at du vil gå? I så fall trenger du ikke å samle bevis. Bare si kaldt og rolig til mannen din at du er klar over forholdet og at dere må snakke om det praktiske så snart du får tid. Da kan han steke litt i sitt eget fett noen dager. Så setter dere dere ned og avtaler hus og barn osv. 

Hvis du klarer, vær helt rolig og nesten uinteressert. Behandle det hele som et jobbmøte. Ingen tårer eller anklager eller drama. Da har du overtaket i situasjonen.

Anonymkode: cb566...410

• Liker 6
Skrevet

Hvordan går det med deg TS, hva har du valgt å gjøre? 

❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 21.35):

Hva slags tusseladd av en mann er det du var sammen med? 

Hadde samboer tatt meg på fersken i utroskap så hadde jeg da ikke fraskrevet meg gård og grunn. Hvorfor skulle jeg ha vært sjokket? De aller fleste som er utro ønsker å bli tatt, det er liksom en katalysator for å bli ferdig med et forholdet man er i. 

• Liker 1
Skrevet

Uff for en lei situasjon ts ❤️

Her dere felles barn? Tror du han kommer til å erkjenne det hvis du konfronterer ham med det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...