Gå til innhold

Sjefen sur fordi jeg ikke ventet til sommeren med å si opp jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i barnehage og de sliter allerede med langtidssykemeldinger og å få tak i vikarer. Har søkt jobb i en annen kommune og fått den. Nå er sjefen min sur fordi jeg setter henne i en vanskelig situasjon, og mener at jeg burde ha ventet til sommeren med å skaffet en annen jobb. Har hun rett? 

Anonymkode: a47f2...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: d59e7...ece

• Liker 9
Skrevet (endret)

Haha, nei. Hun har ikke noe med at du velger annen jobb, eller NÅR du velger å gjøre det

Endret av Turtellure12
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha..  Håpløst med sjefer som ikke sørger for å ha ringevikarer osv.

Ikke ha dårlig samvittighet! Tror jeg hadde følt det motsatte om sjefen virka sur 😊

Anonymkode: 9edfa...09c

Skrevet

Nei. Det er ikke ditt ansvar å sørge for at det er nok folk i barnehagen. 

Anonymkode: 611ea...0e8

• Liker 4
Skrevet

Det er så typisk at enkelte ledere kommer med sånne kommentarer og krav, en ting er å ønske seg noe i all stillhet, men noe helt annet er å faktisk gi uttrykk for det.

Det er jo ikke akkurat sånn at man som ansatt kunne ha stilt lignende krav tilbake: "Ja, jeg vet at vikariatet mitt går ut denne måneden, men jeg får ikke ny jobb før om et halvt år, så jeg må nok jobbe her et halvt år til, selv om den jeg vikarierer for, er tilbake på jobb" Og så surmule høylytt når ønsket ikke går i orden 🙄

Skrevet

Det er jo lov å synes det er dumt at folk slutter midt i ett nytt barnehageår, fordi det vil være vanskelig å få inn noen nye. Men det er jo uprofesjonelt av en leder å si det på en måte som gjør at den som slutter føler de gjør noe feil, eller å påstå at de bør vente med å si opp til året er omme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber i barnehage og de sliter allerede med langtidssykemeldinger og å få tak i vikarer. Har søkt jobb i en annen kommune og fått den. Nå er sjefen min sur fordi jeg setter henne i en vanskelig situasjon, og mener at jeg burde ha ventet til sommeren med å skaffet en annen jobb. Har hun rett? 

Anonymkode: a47f2...d62

Jeg tenker at du gjør det rette. Om din arbeidsgiver mener det er helt forferdelig så får hun komme med et mot tilbud.

Anonymkode: 983e6...bcc

Skrevet

nei hun er urimelig.  skulle du ventet et helt år nesten da, for å være lojal? nope :)

Skrevet

I dagens arbeidsliv er lojalitet viktig, mange ledere som er sånn dessverre. 

Anonymkode: 451f3...062

• Liker 1
Skrevet

Hun har rett til og mene at det hadde vært bedre for henne og barnehagen. Hun har rett til og være skuffet, bekymret , stressa. Mulig hun forventet en slags lojalitet fra deg, har dere et godt forhold ellers er du en viktig brikke på,arbeidsplassen? Visste hun at du så deg etter ny jobb? Jo, jeg har opplevd at en sjef ble « sur» når jeg sa opp. Jeg trodde hun visste at jeg var på vei ut, hun gjorde visst ikke det. Det er forsåvidt bedre at de blir « sure» fordi de vil beholde oss enn at applauderer for og endelig bli kvitt oss? Hun har ikke rett i at du burde vente på og søke ny jobb, du er kun ansvarlig for deg selv. Hun har rett i og ha følelser rundt dette. 

Anonymkode: 70c55...1c4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...