Gå til innhold

Han hindrer meg fra viktige timer / anledninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en prosesse midt i samlivsbrudd, men samboer lager kvalme hver gang jeg må noe viktig og bevisst bruker opp penger/ sier han ikke kan ha barna. Skal på viktig helsekontroll og hente noe hjelpemiddel jeg måå ha. Selvsagt må jeg ta med meg barna på flere timers reise, og så bruker han opp pengene på egne ting som røyk osv. Føler meg helt kvalm og stresset konstant og må nå avlyse og betale for timen og vente måneder på ny fordi han har med vilje sabotert reisen..

Det verste er at jeg hadde time forrige gang men han dro plutselig på reise og brukte opp penger og kom ikke tilbake den dagen jeg måtte til timen på sykehuset og jeg måtte betale for den timen da og...

Han er veldig avhengig av meg økonomisk og det skjer stadig vekk. Min mor reagerer på at han ikke bidrar mer hjemme. 

Vi har avtalt utflytting dato men føler at han ikke kommer til å flytte. 😭 Hva hadde dere gjort?

Har støtte fra god venninne som virkelig holder ut med meg.

Anonymkode: 8a5ec...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få venninna di til å passe unger når du skal på avtalen. 

Anonymkode: 6f297...1e5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Få venninna di til å passe unger når du skal på avtalen. 

Det fikk jeg ikke lov til. Han føler at hun støtter meg for mye. Og sender jeg ungene dig blir de vant til å være his henne, vi er naboer og .. da lager han kvalme igjen ....

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det fikk jeg ikke lov til. Han føler at hun støtter meg for mye. Og sender jeg ungene dig blir de vant til å være his henne, vi er naboer og .. da lager han kvalme igjen ....

Men hva gjør han hvis du ikke gjør som han sier? Med mindre han blir farlig for deg eller barna hadde jeg ikke brydd meg om hva han mente og gjort det likevel, men du må gjøre det som er tryggest for dere, for dette hørtes ikke ut som sunn og normal oppførsel/tankegang. 

• Nyttig 2
Skrevet

Huff. Dette er psykisk mishandling. Kan du få hjelp av en nær familie ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han er jo ikke faren din . Å har ingenting m å bestemme hvem du bruker til barnevakt hvis han ikke kan . Hvis han er avhengig av deg økonomisk må du ta fra han mulighet til å bruke dine penger . Få han ut av huset snarest , eller flytt selv . Han et en parasitt og en relasjonstyrann . Flytt hjem til foreldrene dine hvis du kan , å få politiet til å hjelpe deg med å få han utkastet . Møkkamann . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere har tydeligvis felles økonomi siden han kan "bruke opp penger"

Så det første du må gjøre nå er jo å rydde opp i de kontoene og kortene. 

Burde ikke ta lange tiden.

Kan ikke han passe barna, er han jo tydeligvis ikke hjemme. Da kan du jo sende de til naboen ect helt uten at han kan blande seg.

Anonymkode: f0dd0...7b0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo bare å ha henne som backup uten å si det til ham. Hvis han ikke er tilstede, vet han uansett ikke hva som skjer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det fikk jeg ikke lov til.

Hvorfor spør du om lov?

Og når det gjelder det med penger; fjern tilgangen hans til kontoen hvis den står i ditt navn. Hvis den står i hans navn så oppretter du din egen konto tvert.

Det økonomiske får du ta tak i sporenstreks, det går til slutt utover barna dine hvis du lar han ture fram.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...