Gå til innhold

Vaske dusjkabinett når man ikke kan bruke spray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan rengjør man egentlig et dusjkabinett på den riktige måten?
Når jeg googler kommer det bare opp masse sprayer, og de kan ikke jeg bruke pga. sykdom. Klarer ikke helt å finne ut av hva den riktige måten å vaske på er. Jeg har testet diverse tips om alt fra WC-rens til eddik til oppvaskpulver, men synes egentlig ingenting fungerer særlig bra. Mamma sier jeg skal bruke skuremiddel, men google sier at jeg ikke skal bruke det og jeg leier så jeg vil ikke risikere å ødelegge dusjkabinettet. 
Så folkens hvordan rengjør du dusjkabinettet? 

Anonymkode: 44b61...b4e

Skrevet

Du kan jo bruke spray uten å spraye. Bare helle litt på kluten.  

Jeg veksler mellom å bruke det og å bruke skurekrem. 

Anonymkode: 3bfd7...269

• Liker 1
Skrevet

Blande zalo og eddik i litt vann, stryk over glasset. La virke. Skrubb lett med mikrofiberkkut eller svamp/med vann og skyll av 👌

Anonymkode: de25d...70c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg blander ca 1/2 dl vann, 1/2 dl eddik (sånn 7% fra matbutikken) og 1 ss zalo. Smører på dusjveggene med en svamp. Lar det virke i 5 minutter, skyller av. Og tørker med et håndkle, hvis jeg gidder. Synes det fungerer bra. Eddik fjerner kalk og zalo fjerner fett. 

Anonymkode: 741ae...c93

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker wc rens og en (egen) oppvaskbørste til å skure med. Lar virke 5 min før jeg skyller og vasker av med en microfiberklut 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker, som flere, en blanding av eddik, zalo og vann (en dæsj av hver)og påfører med klut. Lar det virke litt og skyller. Gjør dette en gang i uka og har alltid rein dusj.

Anonymkode: 11c02...599

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan rengjør man egentlig et dusjkabinett på den riktige måten?
Når jeg googler kommer det bare opp masse sprayer, og de kan ikke jeg bruke pga. sykdom. Klarer ikke helt å finne ut av hva den riktige måten å vaske på er. Jeg har testet diverse tips om alt fra WC-rens til eddik til oppvaskpulver, men synes egentlig ingenting fungerer særlig bra. Mamma sier jeg skal bruke skuremiddel, men google sier at jeg ikke skal bruke det og jeg leier så jeg vil ikke risikere å ødelegge dusjkabinettet. 
Så folkens hvordan rengjør du dusjkabinettet? 

Jeg synes at Zalo funker absolutt best, og jeg har prøve mange fancy sprayer oppgjennom årene!

Anonymkode: 3e82e...8f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker kun vann og mikrofiberklut. Blir skinnende rent, og du slipper kjemikaler. 

Anonymkode: 55c6a...638

• Liker 1
Skrevet

Takk for så mange tips! :) Men hvorfor anbefaler flere av dere å bruke skuremiddel? Når jeg googler så står det at skuremiddel vil gjøre det vanskeligere senere å få dusjkabinettet rent?

• Liker 2
Skrevet

Jeg går ofte over veggene med en klut med litt såpe mens jeg står i dusjen etter å ha dusjet, og skyller så av med dusjhodet, og bruker nal. Slik bygger det seg ikke opp over tid så det blir en masse å ta igjen.

Anonymkode: 1f724...5a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Takk for så mange tips! :) Men hvorfor anbefaler flere av dere å bruke skuremiddel? Når jeg googler så står det at skuremiddel vil gjøre det vanskeligere senere å få dusjkabinettet rent?

Det stemmer . Skuremidler lager små nesten usynlige riper og da sitter skitt, kalk og alt annet inni ripene og det blir enda verre å få rent. 

Anonymkode: 00f11...1c2

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går ofte over veggene med en klut med litt såpe mens jeg står i dusjen etter å ha dusjet, og skyller så av med dusjhodet, og bruker nal. Slik bygger det seg ikke opp over tid så det blir en masse å ta igjen.

Akkurat sånn gjør jeg det og. 

Anonymkode: 89770...760

Skrevet

Hva slags såpe bruker du?
Dette høres jo egentlig veldig lurt ut. Da bruker man kanskje to minutter per dag, i stedet for å bruke flere timer som jeg har brukt til nå. 

Skrevet

Det stemmer . Skuremidler lager små nesten usynlige riper og da sitter skitt, kalk og alt annet inni ripene og det blir enda verre å få rent. 

Anonymkode: 00f11...1c2

Men hvorfor selges det da? Hva er det det brukes til? Høres veldig rart ut å selge et ripemiddel som gjør ting mer skittent?

Skrevet

Hva slags såpe bruker du?
Dette høres jo egentlig veldig lurt ut. Da bruker man kanskje to minutter per dag, i stedet for å bruke flere timer som jeg har brukt til nå. 

Jeg bruker den parfymefrie oppvasksåpen fra Änglamark eller Neutral. Den er mild, stinker ikke parfyme, og tar fett.

• Liker 2
Skrevet

Har brukt bremserens 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...