AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Kanskje ikke rett fora dette, men jeg lurer virkelig. Vet at det var en storstilt offensiv overfor disse folka før og etter det har jeg faktisk aldri hørt noe om det. For godt til å være sant tenker jeg. Her en dag så jeg en overkul fyr med gullkjede og pitbull i kjetting. Han var av den melanin-rike typen ja. Hunden haltet litt og så ut til å ha et operasjonssår/arr på hofta. Det som fikk meg til å tenke, om dagens tilstander med dette bestialske dyreplageriet. Anonymkode: b6422...b2c
Troyamin Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Ja, det finnes. Og nei, det er ikke pitbull som benyttes lengre. Iflg en kilde i politiet brukes det molossere/miks av disse. Bare for å ødelegge enda mer av din stereotype som du har dannet deg, er det folk med relativt lys hud som arrangerer dette. (Innenfor europeiske land) Sorry for å ødelegge rasisme boblen din... 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 12 hours ago, Troyamin said: Ja, det finnes. Og nei, det er ikke pitbull som benyttes lengre. Iflg en kilde i politiet brukes det molossere/miks av disse. Bare for å ødelegge enda mer av din stereotype som du har dannet deg, er det folk med relativt lys hud som arrangerer dette. (Innenfor europeiske land) Sorry for å ødelegge rasisme boblen din... Har også kilder som bekrefter dette, men som sier at det hovedsakelig benyttes husky/polarhunder/mixer. Om noen har sett Exit på NRK så er det dette type miljøet som betaler for å se kamper. 14 hours ago, AnonymBruker said: Her en dag så jeg en overkul fyr med gullkjede og pitbull i kjetting. Han var av den melanin-rike typen ja. Hunden haltet litt og så ut til å ha et operasjonssår/arr på hofta. Anonymkode: b6422...b2c Her har du sannsynligvis bare sett en nyoperert hund. En hund som brukes i kamp vil ikke ha ETT sår, men mange sår, spesielt i ansiktet. Såvidt jeg vet får ikke hundene medisinsk hjelp etter kamp heller, men blir forlatt for å dø. Mulig det er flere miljøer med forskjellige løsninger rundt dette, men sånn er det i det miljøet jeg vet om. Bare for å ha det på det rene - jeg har aldri sett dette med egne øyne og syntes det er helt forkastelig, men jeg har hørt det fra sikre kilder. Anonymkode: 553ca...31e
Troyamin Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har også kilder som bekrefter dette, men som sier at det hovedsakelig benyttes husky/polarhunder/mixer. Om noen har sett Exit på NRK så er det dette type miljøet som betaler for å se kamper. Anonymkode: 553ca...31e Da tenker de nok på som åte. Slike mikser er nesten gratis. Og de er avlet uten hundeaggresjon, så de yter ikke motstand når de blir angrepet av en ung molosser.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har også kilder som bekrefter dette, men som sier at det hovedsakelig benyttes husky/polarhunder/mixer Da bør du skaffe deg en ny kilde. De hundene er ikke i nærheten av aggressiviteten til en pit eller molosser. Anonymkode: f293b...e9d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #6 Skrevet 8. november 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Da bør du skaffe deg en ny kilde. De hundene er ikke i nærheten av aggressiviteten til en pit eller molosser. Anonymkode: f293b...e9d Stor forskjell på pit og andre molosser, mange av molossrasene er store og treige. Begrepet moloss er for bredt til å bruke her. Jeg skjønner hva du mener, men det brukes nok begge deler. Til syvende og sist vil en hund alltid forsvare seg om den må og i en sånn situasjon må den det. Anonymkode: 553ca...31e
Troyamin Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Stor forskjell på pit og andre molosser, mange av molossrasene er store og treige. Begrepet moloss er for bredt til å bruke her. Jeg skjønner hva du mener, men det brukes nok begge deler. Til syvende og sist vil en hund alltid forsvare seg om den må og i en sånn situasjon må den det. Anonymkode: 553ca...31e Folk vil se tungvektere bokse. Fluevekt er kjedelig. Samme med hund. Store, tunge molossere som braker sammen med stor kraft, er det som "selger". 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 Jeg har tydeligvis vært litt naiv for jeg trodde ikke vi hadde slikt i Norge… Uansett…hvor enn det er, hjertet mitt blør for de stakkars stakkars hundene!!!! Det er noe alvorlig feil på de menneskene som arrangerer og betaler for slikt. Anonymkode: 4374f...435 3 1
PITTY Skrevet 11. november 2022 #9 Skrevet 11. november 2022 AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 10.20): Troyamin skrev (På 7.11.2022 den 21.17): Ja, det finnes. Har også kilder som bekrefter dette, men som sier at det hovedsakelig benyttes husky/polarhunder/mixer. Om noen har sett Exit på NRK så er det dette type miljøet som betaler for å se kamper. AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 19.44): Ser det ikke helt for meg. Høyglanspolerte hvitsnipp business-menn. Disse typene skal altså dominere tribunen på en slik underholdnings-slaktemesse? Hvis noen vet hvor dette utspiller seg, så ikke fortell det til meg..
Troyamin Skrevet 11. november 2022 #10 Skrevet 11. november 2022 PITTY skrev (1 minutt siden): Ser det ikke helt for meg. Høyglanspolerte hvitsnipp business-menn. Disse typene skal altså dominere tribunen på en slik underholdnings-slaktemesse? Hvis noen vet hvor dette utspiller seg, så ikke fortell det til meg.. Det er ikke jeg som har påstått at det er Exit tilstander. Men dessverre finnes det miljøer som enda holder på med hundekamper. Samme miljøer som er store når det kommer til organisert kriminalitet. Ikke alt kommer frem i media. Hadde det gjort det, ville det blitt ramaskrik over at hunder blir avlivet. For det er jo bare å elske hundene, så blir de fine familiehunder...🙄 Det som skjer, er at hundene som blir beslaglagt (og avlivet) gjerne er i forbindelse med andre aksjoner. Bare så synd at de fleste bakmenn ikke blir tatt eller straffet hardt nok.. 1
PITTY Skrevet 11. november 2022 #11 Skrevet 11. november 2022 Troyamin skrev (7 minutter siden): Det er ikke jeg som har påstått at det er Exit tilstander. Men dessverre finnes det miljøer som enda holder på med hundekamper. Samme miljøer som er store når det kommer til organisert kriminalitet. Ikke alt kommer frem i media. Hadde det gjort det, ville det blitt ramaskrik over at hunder blir avlivet. For det er jo bare å elske hundene, så blir de fine familiehunder...🙄 Det som skjer, er at hundene som blir beslaglagt (og avlivet) gjerne er i forbindelse med andre aksjoner. Bare så synd at de fleste bakmenn ikke blir tatt eller straffet hardt nok.. Tviler ikke på at det eksisterer. Men samtidig, at presse/media ikke får fatt i opplysningene eller ikke får lov, den forstår jeg ikke. Noen trekker i en nødsnor for å skåne sensitive lesere? Akkurat som om det er så mye annen hyggelig lesning..? Dette burde jo heller være førsteprioritet etter min mening. Nettopp da det vil være mulig å knekke et slikt møkka-kartell.
Troyamin Skrevet 11. november 2022 #12 Skrevet 11. november 2022 PITTY skrev (17 minutter siden): Tviler ikke på at det eksisterer. Men samtidig, at presse/media ikke får fatt i opplysningene eller ikke får lov, den forstår jeg ikke. Noen trekker i en nødsnor for å skåne sensitive lesere? Akkurat som om det er så mye annen hyggelig lesning..? Dette burde jo heller være førsteprioritet etter min mening. Nettopp da det vil være mulig å knekke et slikt møkka-kartell. Det har stått litt om hunder som er fratatt eier. Men ikke hva eier har bedrevet. Sånn som jeg har fått det forklart, så er det pga annen etterforskning. Ikke for å bevisst holde informasjon om hundekamper unna media. Men jeg er delvis enig i at det bør ut i offentligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå