AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Har vært sånn siden fødsel, er dette dømt til å bli en krevende unge? Babyen skal henge på oss foreldre absolutt hele tiden. Jeg går snart under😞 Anonymkode: 7f668...8c4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 DU HAR FÅTT BARN. Helt normalt. Anonymkode: 38722...0f5 7 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): DU HAR FÅTT BARN. Helt normalt. Anonymkode: 38722...0f5 Det er IKKE normalt at man ikke kan legge fra seg ungen på 7 mnd nei! Ungen sover også på meg, alle lurer da far jobber skift og tidene faller på meg. Anonymkode: 7f668...8c4 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): DU HAR FÅTT BARN. Helt normalt. Anonymkode: 38722...0f5 Normalt at en baby skriker så mye som hele tiden? Det nekter jeg å tro. Anonymkode: 7f668...8c4 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Normalt at en baby skriker så mye som hele tiden? Det nekter jeg å tro. Anonymkode: 7f668...8c4 Vært hos helsesøster? Anonymkode: 9343f...cb9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Min yngste skrek til han var 2 år ( klengete) og er nå 9 år og har tidvis seperasjonsangst Noen barn er bare sånn - det andre barnet jeg har er ikke sånn. Stikk motsatt. Anonymkode: 041b5...e27 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har vært sånn siden fødsel, er dette dømt til å bli en krevende unge? Babyen skal henge på oss foreldre absolutt hele tiden. Jeg går snart under😞 Anonymkode: 7f668...8c4 Ehhh!! Håper faen meg du kødder nå Anonymkode: 33bfa...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ehhh!! Håper faen meg du kødder nå Anonymkode: 33bfa...fa9 Hva mener du? Hvorfor svarer du ikke ordentlig? Anonymkode: 7f668...8c4 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Normalt at en baby skriker så mye som hele tiden? Det nekter jeg å tro. Anonymkode: 7f668...8c4 Babyen kan føle seg utrygg og derfor gråter og skriker hen, og babyen enser når du er stresset, redd og sint - da kan babyen reagere også. Foruten det burde du sjekke for refluks og låsninger i ledd/skjelett. Anonymkode: 33bfa...fa9 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Hvorfor svarer du ikke ordentlig? Anonymkode: 7f668...8c4 Hva jeg mener? Hva mener DU? Du har en liten baby på bare 7 måneder, og skriver "baby henger på oss foreldre hele tiden" … Du høres ikke helt god ut. En baby er 100% avhengig av sine omsorgspersoner og "henger" gjerne på mor eller far så mye som mulig. Du høres mildt sagt svært uempatisk og kunnskapsløs ut. Blir helt satt ut! Anonymkode: 33bfa...fa9 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er IKKE normalt at man ikke kan legge fra seg ungen på 7 mnd nei! Ungen sover også på meg, alle lurer da far jobber skift og tidene faller på meg. Anonymkode: 7f668...8c4 Ha-ha-ha. Dette er normalt for svært mange mødre, velkommen etter. Anonymkode: 33bfa...fa9 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva jeg mener? Hva mener DU? Du har en liten baby på bare 7 måneder, og skriver "baby henger på oss foreldre hele tiden" … Du høres ikke helt god ut. En baby er 100% avhengig av sine omsorgspersoner og "henger" gjerne på mor eller far så mye som mulig. Du høres mildt sagt svært uempatisk og kunnskapsløs ut. Blir helt satt ut! Anonymkode: 33bfa...fa9 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha-ha-ha. Dette er normalt for svært mange mødre, velkommen etter. Anonymkode: 33bfa...fa9 Hmm ok, jeg har passet flere babyer før og ingen var sånn. Anonymkode: 7f668...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er IKKE normalt at man ikke kan legge fra seg ungen på 7 mnd nei! Ungen sover også på meg, alle lurer da far jobber skift og tidene faller på meg. Anonymkode: 7f668...8c4 Jo, det er normalt… Anonymkode: 50c58...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har vært sånn siden fødsel, er dette dømt til å bli en krevende unge? Babyen skal henge på oss foreldre absolutt hele tiden. Jeg går snart under😞 Anonymkode: 7f668...8c4 Babyer er programmert til å «henge på foreldre». Det er deres nøkkel til overlevelse. Uten sine foreldre dør babyer, derfor søker de tett kontakt. Spnn rent praktisk anbefaler jeg at du finner 3-10 podcaster dere foreldre kan følge jevnlig, som holder seg og dere oppdatert på moderne barneoppdragelse og det siste innen psykologi. Og så kjøper du noen bøker utgitt etter 2015 om babyer og barneoppdragelse. Har du bøker fra før dette? Kast dem. De er ikke brukendes til noe. Har du arvet «ideer» om babyer fra eldre generasjoner? Vrak dem. Sett deg inn 8 hvordan ting funker, og du vil finne at dine forventninger er bedre avstemt virkeligheten. En klok dame sa for ikke så lenge siden at å oppdra småbarn først og fremst er å oppdra seg selv. Barna er for små til å forventes mye av. Men vi voksne både må og skal forvente av oss selv at vi evner justere egne følelser. Så begynn å justere. Å klikke er aldri et ok valg. Og alle dine følelser er beviste valg. Ingen av barnas følelser er beviste valg. Anonymkode: e1878...ad4 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Hvis en baby gråter og er klenget er det jo fordi han trenger nærhet fra Mammaen sin. Får babyen det han trenger så blir han en trygg unge. Prøv å sett pris på denne tiden istedenfor å bli sint og lei. Det går så fort. Plutselig er han stor. Anonymkode: 70e14...f1f 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva jeg mener? Hva mener DU? Du har en liten baby på bare 7 måneder, og skriver "baby henger på oss foreldre hele tiden" … Du høres ikke helt god ut. En baby er 100% avhengig av sine omsorgspersoner og "henger" gjerne på mor eller far så mye som mulig. Du høres mildt sagt svært uempatisk og kunnskapsløs ut. Blir helt satt ut! Anonymkode: 33bfa...fa9 Jeg tenker at mange babyer på syv mnd kan være litt alene når de er våkne, og kanskje sove for seg selv i vogn eller seng også. Hvis babyen fortsatt ønsker fysisk kontakt 100% av tiden så vill jeg kalle det krevende. Normalt ja, men absolutt slitsomt. Veldig vanskelig å si hvor lenge det kommer til å vare ts 🙈 det blir garantert bedre før eller senere, men veien dit kan potensielt være lang Anonymkode: 86228...8a3 2
NiceOrNothing Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært sånn siden fødsel, er dette dømt til å bli en krevende unge? Babyen skal henge på oss foreldre absolutt hele tiden. Jeg går snart under😞 Anonymkode: 7f668...8c4 Kanskje babyen merker at du er litt avvisende til den , å blir enda mer usikker og krevende av den grunn ?
Turtellure12 Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Kan du prøve å være mer konkret, eventuelt gi litt flere detaljer? "Henge på" kan bety så mangt, og ja - er enig med andre her at mange babyer vil henge på foreldre mesteparten av tiden i den alderen. Har baby begynt å åle seg fremover eller krabbe da? Rulle seg rundt? Opplevde at mine barn fikk en liten irritert fase like før de krabbet, for de ville gjerne være med og se men fikk ikke til.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært sånn siden fødsel, er dette dømt til å bli en krevende unge? Babyen skal henge på oss foreldre absolutt hele tiden. Jeg går snart under😞 Anonymkode: 7f668...8c4 Hva gjør du for å gjøre barnet mer selvstendig da? Når det ikke kommer av seg selv så har du som forelder et ansvar for å korrigere adferden. Finnes masse tips og triks på nettet. Øving gjør mester! Anonymkode: a93f1...060
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hmm ok, jeg har passet flere babyer før og ingen var sånn. Anonymkode: 7f668...8c4 (🤣🤣🤣) Undres på hvorfor andre sine babyer, ikke har oppført seg som om du er moren deres? 🙄🙃Du høres mildt sagt ganske resurssvak ut. Ellers så trenger babyer omsorg og nærhet av hovedomsorgsperson, kanskje babyen din merker at du er avvisende og ikke gir hen det den trenger av nærhet og kjærlighet. Ingen babyer skriker for moro-skyld. Anonymkode: 33bfa...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå