Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har vi prøvd alt mulig for at babyen vår skal feste søvnen. Hun sovner så lett og når hun er i tung søvn, prøver vi å legge henne over i noe annet som vogn, babynest med kjente lukter i nærheten(klesplagg fra meg o.l) elektronisk vugge osv, men det går maks 5 min også er hun over i full våkenmodus igjen😪 det eneste som fungerer er å amme henne i søvn i senga også snike seg bort når hun slipper puppen selv..

Er det noen tips til hva man kan gjøre? 

Hun var ikke sånn i starten 1 uka etter fødsel, men nå er det andre boller😅 hun er 5 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Suppe924 skrev (1 minutt siden):

Hei!

Nå har vi prøvd alt mulig for at babyen vår skal feste søvnen. Hun sovner så lett og når hun er i tung søvn, prøver vi å legge henne over i noe annet som vogn, babynest med kjente lukter i nærheten(klesplagg fra meg o.l) elektronisk vugge osv, men det går maks 5 min også er hun over i full våkenmodus igjen😪 det eneste som fungerer er å amme henne i søvn i senga også snike seg bort når hun slipper puppen selv..

Er det noen tips til hva man kan gjøre? 

Hun var ikke sånn i starten 1 uka etter fødsel, men nå er det andre boller😅 hun er 5 uker.

Hva er problemet med å gjøre det på den måten?

Anonymkode: 8ed14...db1

• Liker 1
Skrevet

Min var også slik, bare at det heller ikke gikk å snike seg unna dersom jeg ammet i søvn i senga. Det ble bedre da hun ble 4-5 måneder av seg selv 😊 Jeg stressa og styrte masse, helt unødvendig. Det var ingenting som funka før det plutselig ordnet seg av seg selv. Så mitt råd er heller å prøve å nyte tiden med baby sovende i armene (evt bæretøy hvis baby liker det) 🥰 Skjønner at det føles veldig kvelende når det står på, men du kommer til å savne det om ikke veldig lenge! 

Anonymkode: e53bf...ca9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva er problemet med å gjøre det på den måten?

Anonymkode: 8ed14...db1

Det er ikke noe problem med den måten, men har jo et ønske om at baby skal kunne sove om vi er på besøk f eks.

Skrevet
Suppe924 skrev (49 minutter siden):

Det er ikke noe problem med den måten, men har jo et ønske om at baby skal kunne sove om vi er på besøk f eks.

Blir dessverre neppe som man håper på. Min sov aldri på dagtid med mindre han ble trillet. Og når vognen stoppet så våknet han. 

Anonymkode: 45475...5bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min var også slik, bare at det heller ikke gikk å snike seg unna dersom jeg ammet i søvn i senga. Det ble bedre da hun ble 4-5 måneder av seg selv 😊 Jeg stressa og styrte masse, helt unødvendig. Det var ingenting som funka før det plutselig ordnet seg av seg selv. Så mitt råd er heller å prøve å nyte tiden med baby sovende i armene (evt bæretøy hvis baby liker det) 🥰 Skjønner at det føles veldig kvelende når det står på, men du kommer til å savne det om ikke veldig lenge! 

Samme erfaring her, med to barn. En som bare sov lurer i vogn på trilletur og en som bare sov i bæresele. Mellom fem og seks mnd et sted begynte det å bli bedre av seg selv. Fra ca ni mnd sov begge lange, gode lurer i stillestående vogn. Tok aldri noen "grep" med noen av dem.

Nattesøvnen også ble bra helt av seg selv, uten at vi måtte jobbe for det. Annet enn å holde ut elendigheten mens det stod på 😅

Anonymkode: 414dd...0d7

• Liker 1
Skrevet
Suppe924 skrev (6 timer siden):

Glem det. 5 uker? Les om det fjerde trimester. Babyen din trenger konstant kontakt med deg. Bruk bæresele/sjal?

Anonymkode: 73802...f5c

• Nyttig 1
Skrevet

Mine barn har ikke sovet alene før de var omtrent 10 måneder. Lot de feks sove i bæreselen på meg om vi var i besøk ☺️

Anonymkode: dadee...38a

Skrevet
Suppe924 skrev (14 timer siden):

Da er sjal/sele gull verdt! 

Skrevet

Isteden for å stresse med å få baby til å sovne på den måten som DU vil, se heller på babyens behov og hva han/hun trenger for å sove. Akkurat nå er det deg å puppen. Babyen din er 5 uker og er ikke vandt til livet utenfor magen. Det er nok litt for mye å forvente at babyen skal sove for seg selv når han/hun er så liten…hvis du ser på babyen din sine behov og aksepterer at det er sånn det er akkurat nå, så får du en mye finere barseltid. Du må tilpasse deg babyen akkurat nå, ikke omvendt. 😊 det kan være blytungt til tider, men husk på at alt bare er en periode.

Anonymkode: 35b67...eab

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ganske vanlig at babyer ikke kan flyttes på når de har sovnet. Ingen av mine har kunnet det. 

Jeg la dem i vogn, og trillet. Eldsten måtte trilles ute, konstant, han våknet i det sekund vognen stoppet. Minsten kunne jeg slippe unna med å trille i gangen, og så kunne han sove der :)

Men å flytte på dem, som i å løfte dem opp, har aldri noen sinne gått. 

Anonymkode: da5fb...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...