Gå til innhold

Kivat lue til 4-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger ny vinterlue til 4-åringen, men er usikker på hva jeg skal gå for. Er det noen som bruker Kivat til sine 4-åringer? De med knyting og dusker, eller balaclava med eller uten dusker?

Tips til noen andre luer? Er det noen som er for «barnslig» for barna i den alderen?

Anonymkode: c6009...cf3

Skrevet

De luene med duskene langt ned på siden ser så merkelige ut. Upraktiske også.

Skrevet

https://www.guttelus.no/products/kivat-balaclava-i-ull-beige-rute-strikk?gclid=EAIaIQobChMI3oCJz7Oc-wIVFWgYCh1c8QHwEAQYCCABEgKyd_D_BwE

https://www.dressmykid.no/products/huttelihut-strikket-balaclava-ullue-til-barn-camel?gclid=EAIaIQobChMIjsepme2c-wIVJESRBR2K6wjoEAQYGyABEgIRafD_BwE

Er en av disse rare til en gutt på 4 år? Eller er det slike som blir brukt om vinteren? Tenker de er mer praktisk enn vanlige luer som gjerne sklir over ørene. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

https://www.guttelus.no/products/kivat-balaclava-i-ull-beige-rute-strikk?gclid=EAIaIQobChMI3oCJz7Oc-wIVFWgYCh1c8QHwEAQYCCABEgKyd_D_BwE

https://www.dressmykid.no/products/huttelihut-strikket-balaclava-ullue-til-barn-camel?gclid=EAIaIQobChMIjsepme2c-wIVJESRBR2K6wjoEAQYGyABEgIRafD_BwE

Er en av disse rare til en gutt på 4 år? Eller er det slike som blir brukt om vinteren? Tenker de er mer praktisk enn vanlige luer som gjerne sklir over ørene. Ts

Hadde gått for kivat lua. Sitter godt rundt ansiktet og den er god og varm. Ikke barnslig. Veldig praktisk også når dem går i barnehagen og gjerne er ute noen timer ila dagen.

Anonymkode: f1c34...fd5

• Liker 2
Skrevet

Spørs hva gutten liker. Luene er søte, men kan nok av norn gutter på 4, oppfattes som barnslige. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde gått for kivat lua. Sitter godt rundt ansiktet og den er god og varm. Ikke barnslig. Veldig praktisk også når dem går i barnehagen og gjerne er ute noen timer ila dagen.

Anonymkode: f1c34...fd5

Ja, den er fin - og praktisk!

Synes alle luene jeg har linket til er veldig fine, men mer usikker på om de passer ift alder 🙈 hadde han vært 2 år, hadde jeg ikke vært i tvil!

Ts

Skrevet
Musis skrev (2 minutter siden):

Spørs hva gutten liker. Luene er søte, men kan nok av norn gutter på 4, oppfattes som barnslige. 

Nja, vet ikke om han hadde brydd seg så mye om det egentlig. Men vil ikke at han skal være den eeneste gutten på avdelingen med slik lue om de andre foreldrene går for noen «mindre barnslig» 🙄

Aner ikke hva som er mest normalt i den alderen!

Ts

Skrevet

Har noen forresten erfaring på størrelsene til Kivat lua? Den varienten jeg linket til? Redd 2-4 år kan bli for lite, og 5-10 år for stort…

Ts

Skrevet

For barnslig for en fireåring ? Absolutt ikke spør du meg,. Varm og god🥰

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nja, vet ikke om han hadde brydd seg så mye om det egentlig. Men vil ikke at han skal være den eeneste gutten på avdelingen med slik lue om de andre foreldrene går for noen «mindre barnslig» 🙄

Aner ikke hva som er mest normalt i den alderen!

Ts

Jeg syns luene er kjempefine og gode.

Men hva hvis poden vil ha spider man lue eller lign.? Er du klar til å stå for valget ditt?

Skrevet
Musis skrev (9 minutter siden):

Jeg syns luene er kjempefine og gode.

Men hva hvis poden vil ha spider man lue eller lign.? Er du klar til å stå for valget ditt?

Hehe, den tid den sorg 🤭 Han har enda (utrolig nok) ikke brydd seg såå mye om hva han har på seg 😜 men spørs om han ser de andre barna med andre luer!

Ts

Skrevet

Min blir snart fire,og jeg har kjøpt kivat balaclava. Solgte nettopp hans gamle i str 2 da den var for liten og håper str 3 passer😬

"Alle" i barnehagen har disse luene,så han kommer ihvertfall ikke til å føle seg rar og utenfor🤪

Skrevet

Reima Balaclava 👌🏻

Skrevet

Reima Balaclava😊

Anonymkode: 47952...abd

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, den er fin - og praktisk!

Synes alle luene jeg har linket til er veldig fine, men mer usikker på om de passer ift alder 🙈 hadde han vært 2 år, hadde jeg ikke vært i tvil!

Ts

Vi bruker balaklava på vårt barn rundt samme alder. Aldri tenkt over at det kan være barnslig. Men de med dusk på hver side har en tendens til å henge mer mot en side. Noe som kan føles irriterende. Og litt upraktisk dersom hette må brukes over pga regn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har noen forresten erfaring på størrelsene til Kivat lua? Den varienten jeg linket til? Redd 2-4 år kan bli for lite, og 5-10 år for stort…

Ts

Jeg spurte faktisk om det samme for en uke siden, men fikk ikke noe svar 😅 jeg kjøpte Kivat balaklava luen til mitt barn på 1år og 8 mnd. Kjøpte størrelse 1-2 år, og den var trang! Skulle kjøpt 2-4 år istede 😕 

Anonymkode: 273f9...413

Skrevet

Har en 4 årig gutt og har tenkt akkurat det samme. I vinter kommer jeg til å gå for en annen lue, selv om han har hatt kivat hvert år frem til nå :) Er noe med duskene.. men kommer til å bruke den fra i fjor om den ennå passer, altså! 

Anonymkode: 589b4...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en 4 årig gutt og har tenkt akkurat det samme. I vinter kommer jeg til å gå for en annen lue, selv om han har hatt kivat hvert år frem til nå :) Er noe med duskene.. men kommer til å bruke den fra i fjor om den ennå passer, altså! 

Anonymkode: 589b4...424

Ja, føler liitt det samme, samtidig elsker jeg disse luene (men kanskje på mindre barn 🤭). 

Hvilke andre luer vurderer du? ☺️ 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg spurte faktisk om det samme for en uke siden, men fikk ikke noe svar 😅 jeg kjøpte Kivat balaklava luen til mitt barn på 1år og 8 mnd. Kjøpte størrelse 1-2 år, og den var trang! Skulle kjøpt 2-4 år istede 😕 

Anonymkode: 273f9...413

Har undersøkt litt, virker som de er litt små i størrelse, så tror jeg må gå for størrelse 5-10 år. Om ikke får jeg bare bytte. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...