Gå til innhold

Han har vært utro og vi har nettopp kjøpt bolig sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var på en jobbfest i helgen, og kom ikke hjem før sent. Når han våknet søndag var han helt rar, og jeg får omsider ut av han at han har lagt med en kollega på festen (hun hadde et hotellrom der de var). 

Jeg er helt knust, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi har akkurat kjøpt leilighet sammen, jeg leier hos han fra før. Går det an å angre kjøpet? Han har ikke fått solgt sin leilighet enda, og jeg merker at jeg vil ikke kjøpe med han slik situasjonen er nå. Hvordan går vi frem?

Anonymkode: 8c2f3...62d

• Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er sikker på at du vil gjøre det slutt så ordner det med huset seg. Kanskje ikke mulig å angre kjøpet men du kommer deg ut av det på en eller annen måte. 

Anonymkode: 46a27...c4b

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan ikke angre, du har allerede kjøpt leilighet med han. Kontakt megleren og få han til å legge ut leiligheten dor salg igjen. 

Dere må selvsagt betale for megler og risikerer å selge med tap, men det er dessverre slik det er. Alltid en risiko å kjøpe bolig.  

Masse lykke til! 😊

Anonymkode: 757dd...c81

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Føler med deg Ts.

Nå er ikke boligmarkedet på topp..så han har jo rævkjørt dere bra. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Fyfaen så jævlig gjort!! Jeg hadde nok blitt i forholdet og oppført meg som en grusom psyko som hevn, og til jeg fant ut av det med huskjøpet. Ligg med kompisene hans i senga deres, inviter menn på dates hjem når han er der, fortell alle i familien hva han gjorde. Jeg hadde virkelig gått aktivt inn for å bli den seriøst psyko eksen hans som ødela livet hans. Samboer og jeg har faktisk det som en klausul i samboerkontrakten. Dersom en er utro må den stå for alle kostnader vedrørende salg av leilighet, og må flytte ut samme dag og samtidig betale sin del av felles leilighet. Det ble skrevet for tull for maaaange år siden da vi var unge og hadde drukket litt vin sammen, men jeg er faktisk glad for det nå. Synes flere burde gjøre det. 

Anonymkode: a12f3...6d4

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

Prøv å ikke ta det så tungt. Det er tross alt ikke noe som betyr noe i praksis.

Anonymkode: caf84...a43

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis dere ikke har barn sammen så er du heldig der i hvert fall. Du kan slippe å ha noe med han å gjøre etter at dere har solgt leiligheten.

Anonymkode: ad25e...88e

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvor mye må man typisk betale for å selge leilighet? Aner ikke hva man gjør her 😭

Skrevet

Du kan nok ikke angre kjøpet, men det er bare å selge den igjen. Det ordner seg nok helt fint, hadde aldri flyttet sammen med han om jeg var deg. 

Anonymkode: b5fd2...9b4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du gjør det slutt kan det være at han ønsker å overta den nye leiligheten alene. Det er det første du bør avklare. Hvis ikke får dere bare selge med en gang.

Jeg skjønner at det føles dumt ut at dette skjer nå, men det hadde vært verre jo lenger dere hadde vært sammen.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig betyr det noe i praksis at samboeren til TS har vist at han ikke er til å stole på. TS kan jo aldri ha tillit til at han ikke går bak ryggen hennes neste gang det passer ham.

Anonymkode: db259...54c

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han var på en jobbfest i helgen, og kom ikke hjem før sent. Når han våknet søndag var han helt rar, og jeg får omsider ut av han at han har lagt med en kollega på festen (hun hadde et hotellrom der de var). 

Jeg er helt knust, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi har akkurat kjøpt leilighet sammen, jeg leier hos han fra før. Går det an å angre kjøpet? Han har ikke fått solgt sin leilighet enda, og jeg merker at jeg vil ikke kjøpe med han slik situasjonen er nå. Hvordan går vi frem?

Det er jo bare å selge igjen med en gang, så sant du ikke har råd til å kjøpe han ut. Han kan også kjøpe deg ut, så kan han overta alene - og du kan eventuelt kjøpe noe annet. 

Anonymkode: cbb16...169

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig betyr det noe i praksis at samboeren til TS har vist at han ikke er til å stole på. TS kan jo aldri ha tillit til at han ikke går bak ryggen hennes neste gang det passer ham.

Anonymkode: db259...54c

Nei, i praksis betyr det ingenting. Hva en velger å gjøre styrt av følelser, er noe helt annet. Det er som regel disse som vraker ting.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye må man typisk betale for å selge leilighet? Aner ikke hva man gjør her 😭

? Hæ 

Først må du jo avklare med samboeren din om han vil ta over leiligheten uten deg, altså å kjøpe deg ut. Vil han det, så er det en litt enklere prosess også. Dere må snakke med banken og ringe en megler, det koster ingenting å selge en leilighet - man betaler bare megler for salget osv. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det betyr nettopp noe i "praksis". Både utroskapen og huskjøp. 

Anonymkode: 63e51...7c6

• Liker 11
Skrevet

Nei, i praksis betyr det ingenting. Hva en velger å gjøre styrt av følelser, er noe helt annet. Det er som regel disse som vraker ting.

Samboeren til TS har jo valgt å knulle ei annen, styrt av følelser. 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det betyr nettopp noe i "praksis". Både utroskapen og huskjøp. 

Ja, om man velger å sette i gang et styr pga dette. Det kan man altså lett unngå i praksis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sant det. Det var jo dumt av samboeren å ta valg basert på følelser da han var utro.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samboeren til TS har jo valgt å knulle ei annen, styrt av følelser. 

Nettopp. Som ikke har noe annet utfall i praksis enn nettopp knullingen, om en vil.

Skrevet

Sant det. Det var jo dumt av samboeren å ta valg basert på følelser da han var utro.

Ikke nødvendigvis. Men om andre tar valg bestemt av følelser etter dette, kan det få konsekvenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...