AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg har en halvannet år gammel hund som vanligvis er en ekstremt aktivt liten krabat. Nå har november kommet og mørket senket seg, og jeg kjenner ham knapt igjen. Han vil ikke ut, vil helst bare ha kos og sove, kanskje litt lek i blant. Når vi først kommer oss ut, så er han glad og fornøyd, og jeg tror ikke det er noe fysisk galt med ham. Hva gjør dere andre hundeeiere - vekker dere hunden for å ta den med ut når den tilsynelatende har null interesse av det? Gjør dere om på rutinene på noe vis nå som mørketiden kommer? Gjør jeg hunden en bjørnetjeneste ved å ikke tvinge ham med ut på like lange turer om ettermiddagen? Skal sies at i helgen, når vi har mer dagslys sammen, så går vi lange turer i skog og mark hvor han virker mer som sitt gamle jeg. Hilsen hysterisk hønemor Anonymkode: c4d9b...0e7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Når en hund endrer adferd, så bør man alltid ta de med til en helsesjekk hos veterinæren. Om veterinæren ikke finner noe galt, så blir han sikkert litt roligere av seg under mørketiden. Det er ikke uvanlig at hunder endrer behov for aktivitet gjennom året, og hunder vil jo som mennesker også bli påvirket av mørketiden. Mine hunder sitt behov for aktivitet endrer seg med været Om ingenting feiler han, så er det bare å la han sove litt mer enn vanlig om det er det han ønsker, også våkner han sikkert opp når snøen kommer 😊 Anonymkode: f7ee9...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå