AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg har tatt opp med naboene, et voksent ektepar midt i 60-åra, på en vennlig måte, at de kan kutte ut julegaver til oss nå. De har i alle år kjøpt gaver til både ungene mine og meg. Det er veldig snilt og de er hyggelige. Men jeg har faktisk ikke lyst til å bruke penger på dem, har jo alltid gitt noe tilbake også. Men jeg har, etter avtaler med både familie og venner for lengst kuttet ut at vi voksne utveksler gaver. I familien gir vi kun til foreldre og barn, ikke til søsken og svigersøsken. I venninnegjengen går vi heller ut og spiser sammen i steden for å kjøpe noe. Kjøper kun gave til bestekompisen min av venner. Og føler altså på at naboene egentlig kommer langt ned på lista mi over folk jeg har lyst til å prioritere når det kommer til gaver - ville heller kjøpt til søsken og venner. Men naboene vil rett og slett ikke slutte og da kan jo ikke jeg heller. Eller? Anonymkode: be6c8...1d4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tatt opp med naboene, et voksent ektepar midt i 60-åra, på en vennlig måte, at de kan kutte ut julegaver til oss nå. De har i alle år kjøpt gaver til både ungene mine og meg. Det er veldig snilt og de er hyggelige. Men jeg har faktisk ikke lyst til å bruke penger på dem, har jo alltid gitt noe tilbake også. Men jeg har, etter avtaler med både familie og venner for lengst kuttet ut at vi voksne utveksler gaver. I familien gir vi kun til foreldre og barn, ikke til søsken og svigersøsken. I venninnegjengen går vi heller ut og spiser sammen i steden for å kjøpe noe. Kjøper kun gave til bestekompisen min av venner. Og føler altså på at naboene egentlig kommer langt ned på lista mi over folk jeg har lyst til å prioritere når det kommer til gaver - ville heller kjøpt til søsken og venner. Men naboene vil rett og slett ikke slutte og da kan jo ikke jeg heller. Eller? Anonymkode: be6c8...1d4 Si klart og tydelig ifra at du ikke gir gave til dem, så er det opp til de om de vil gi når de ikke får i retur eller ikke Anonymkode: 419bd...e3c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Hold på ditt i år. Til neste år er sjansen absolutt til stede for at de heller ikke gir. Anonymkode: 02d4b...5c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå