Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fant ut i dag at jeg trenger briller... Lurer på hvordan jeg skal venne meg til å bruke de. Synes det var ekkelt bare de minuttene jeg prøvde de i butikken..

Jeg bestilte briller fra Bvlgari. De er klare om 14 dager, men skulle gjerne hatt et bilde å vise til mannen min. Vil vise de frem og håpe at de er godkjente... ;)

Men jeg finner ingen oversikt over brillene deres på nettet. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne en oversikt over vanlige briller fra Bvlgari?

(jeg finner bare masse solbriller..)

På forhånd takk!

I tillegg lurte jeg på om hvor fort man venner seg til å bruke briller? Dere som har briller, er det fortsatt ekkelt og merkelig, eller blir man vant til de? (som hun optikeren lovet...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her om dagen gikk jeg i dusjen med briller på, fordi jeg glemte dem. Merker det ikke i det hele tatt. Men det er jo også individuelt.

Skrevet

Jeg klarer ikke å gå med briller noe særlig. Får vondt på nesa.

Skrevet

Tja, jeg vendte meg aldri helt til å bruke briller. Jeg begynte med det da jeg var 10, og da jeg var 13 byttet jeg til linser og har brukt det siden. Jeg kan egentlig ikke begripe at folk velger briller når linser er så mye mer praktisk (nå ser jeg bort i fra de som faktisk ikke kan bruke linser). Jeg bruker briller om kvelden, og selv om jeg har noen superlette briller synes jeg ikke det er noe særlig. Det er så rart å ikke kunne se noe utenfor selve brilleglasset, de må pusses i tide og utide, kan ikke bruke dem i dusjen, upraktisk når det sner eller regner, man får dugg når man kommer inn fra kulden, vanskelig å sminke seg (for meg som har -6/-6,5 ville sminking uten briller bety at jeg må stå 2 mm fra speilet og det går jo ikke) osv osv.

Men, det er meg da. Samboeren min var motsatt, han syntes linser var ubehagelig og hadde ingen problemer med briller i det hele tatt. Han vendte seg til det ganske raskt.

Skrevet
vanskelig å sminke seg (for meg som har -6/-6,5 ville sminking uten briller bety at jeg må stå 2 mm fra speilet og det går jo ikke) color]

Det går fint, det. Har samme styrke som deg og har sminket meg med uten linser/ briller! ;)

Jeg har brukt briller siden jeg var 3-4 år, og er veldig vant til å ha de på. Da jeg begynte med linser som 17-åring brukte jeg lang tid på å venne meg til småting, som å kunne se overalt (ikke bare der brillene var), å gå inn fra kulda og fortsatt de osv. I tillegg dyttet jeg på "brillene" som ikke var der, var så inngrodd vane! :ler: Men nå er jeg veldig vant til linser også.

Men solbriller klarer jeg ikke... Kanskje jeg bare må trene på å ha det på?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Tja, jeg vendte meg aldri helt til å bruke briller. Jeg begynte med det da jeg var 10, og da jeg var 13 byttet jeg til linser og har brukt det siden. Jeg kan egentlig ikke begripe at folk velger briller når linser er så mye mer praktisk (nå ser jeg bort i fra de som faktisk ikke kan bruke linser). Jeg bruker briller om kvelden, og selv om jeg har noen superlette briller synes jeg ikke det er noe særlig. Det er så rart å ikke kunne se noe utenfor selve brilleglasset, de må pusses i tide og utide, kan ikke bruke dem i dusjen, upraktisk når det sner eller regner, man får dugg når man kommer inn fra kulden, vanskelig å sminke seg (for meg som har -6/-6,5 ville sminking uten briller bety at jeg må stå 2 mm fra speilet og det går jo ikke) osv osv.

Men, det er meg da. Samboeren min var motsatt, han syntes linser var ubehagelig og hadde ingen problemer med briller i det hele tatt. Han vendte seg til det ganske raskt.

Pris (i hvert fall hvis du har stabilisert synet) og at øynene blir irriterte av linser kan være et par grunner til at noen velger briller. Ellers er jeg enig i at linser er langt mer praktisk å bruke enn briller, særlig det med å pusse de hele tiden var irriterende.

Gjest -eline-
Skrevet
Tja, jeg vendte meg aldri helt til å bruke briller. Jeg begynte med det da jeg var 10, og da jeg var 13 byttet jeg til linser og har brukt det siden. Jeg kan egentlig ikke begripe at folk velger briller når linser er så mye mer praktisk (nå ser jeg bort i fra de som faktisk ikke kan bruke linser). Jeg bruker briller om kvelden, og selv om jeg har noen superlette briller synes jeg ikke det er noe særlig.

Jeg starta å bruke briller da jeg var 9 og gikk over til linser da jeg var 13, fram til jeg var 20 så brukte jeg knapt briller, noe som enhver optiker bemerker... Jeg har veldig mye mer blodkar på det hvite enn hva som er vanlig, og har blitt anbefalt å bruke briller så mye som mulig. Har 3 par briller jeg bytter på å bruke utifra humøret, og bruker i tillegg dagslinser 2-3 ganger i uka (oftere på sommerstid).

Det er så rart å ikke kunne se noe utenfor selve brilleglasset, de må pusses i tide og utide, kan ikke bruke dem i dusjen, upraktisk når det sner eller regner, man får dugg når man kommer inn fra kulden, vanskelig å sminke seg (for meg som har -6/-6,5 ville sminking uten briller bety at jeg må stå 2 mm fra speilet og det går jo ikke) osv osv.

Du som har så dårlig syn, har du sjekka om du får dekket laseroperasjon? Mener x'n fikk beskjed om at så lenge synet var dårligere enn -6 (og stabilt) så skulle han få det dekket, selv begynner jeg å komme opp mot -6, et år eller to igjen så er jeg der...stabilisering av syn? hva er det? *sukk*

Skrevet

Jeg begynte med briller da jeg var 7-8 år, og føler meg rett og slett NAKEN uten. Det tok kort tid å bli vant til dem, og det tar meg veldig kort tid å bli vant til nye briller. Jeg fikk (vel, kjøpte...) nye brikker for en måneds tid siden. Da jeg tok dem på syntes jeg at jeg "så kanten" hele tida, og det var ekkelt. Sånn ca til jeg kom hjem, så var det over...

Skrevet
Jeg starta å bruke briller da jeg var 9 og gikk over til linser da jeg var 13, fram til jeg var 20 så brukte jeg knapt briller, noe som enhver optiker bemerker... Jeg har veldig mye mer blodkar på det hvite enn hva som er vanlig, og har blitt anbefalt å bruke briller så mye som mulig. Har 3 par briller jeg bytter på å bruke utifra humøret, og bruker i tillegg dagslinser 2-3 ganger i uka (oftere på sommerstid).

Vet ikke om jeg har vært heldig eller du har vært uheldig, men i de 14 årene jeg har brukt linser har jeg aldri fått høre noe slikt, og har aldri hatt problemer med linsene heller. Kommer nok ikke til å begynne med briller igjen så fremt ikke optikeren min skulle påpeke noe slikt.

Du som har så dårlig syn, har du sjekka om du får dekket laseroperasjon? Mener x'n fikk beskjed om at så lenge synet var dårligere enn -6 (og stabilt) så skulle han få det dekket, selv begynner jeg å komme opp mot -6, et år eller to igjen så er jeg der...stabilisering av syn? hva er det? *sukk*

Jeg ville nok få det dekket (har hatt stabilt syn i 9 år), men jeg ønsker ingen laseroperasjon.

Gjest Tristessa
Skrevet

Skal få meg linser over nyttår en gang, jeg er nemlig en av de som ser såpass lite dårlig at jeg ikke vil gå uten noe, men som egentlig ikke har et usannsynlig behov for briller heller. Får bare vanvittig vondt i hodet dersom jeg ikke går med briller, og konsentrasjonen går også helt fløyten uten, så som student er jeg nødt til å gå med noe. Er drittlei av briller akkurat nu da, synes jeg ser freshere og penere ut uten. Blir voldsomt mye voksnere med briller, og jeg vet ikke helt om jeg liker det så godt. Men har ingen problemer med å gå med briller sånn ellers, at man "ser på kanten" er noe som går over kjapt, det eneste store aberet sånn utenom at de gjør en markant forskjell i utseende, er at de må pusses hele tiden.

Skrevet

Da er det i alle fall håp for meg. At jeg blir vant med de en gang.. Jeg prøvde de bare noen minutter i butikken og det er seks timer siden. Enda føler jeg det litt ekkelt over nesa... :ler:

Også så jeg jo så annerledes ut. Jeg har jo nå levd 24 år uten briller, så det blir uvant å skulle venne seg til mitt nye speilbilde.

Dette med linser må jeg tenke litt over tror jeg.. Først venne meg til briller. Føler at jeg ikke er helt komfortabel med å putte ting innpå øyet.. Grafse for å få de av... :forvirret: Vet ikke helt om jeg er kandidat for linser heller. Jeg har ikke så veldig dårlig syn, tror det var -0,5/-0,75, men hadde fryktelig skjeve hornhinner. Det var pga de jeg tok meg en synsprøve. Mye svimmel og vondt i hodet og det kom visst av hornhinnene som jobbet så mye uten oppretting fra brilleglass.

Ingen som har sett noe bilder av Bvlgaribriller på nettet?

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at reglene for dette ble endret for ikke lenge siden (i fjor eller i forifjor?) Det er mye strengere, styrke var ikke det eneste som hadde noe å si.

Jeg hadde veldig lyst til en operasjon, men må dekke alt selv, enda jeg har -6 og -6,5. I tillegg er det ikke sikkert det er mulig, for jeg har skjeve hornhinner også, og da må de skjære av ganske mye. Så da spørs det på hvor tykke hornhinner jeg har. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...