Gå til innhold

Kan du smake sult?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, denne er sær.

For tre uker siden fikk jeg covid og mistet smaks og luktesans. Samtidig går jeg på Saxenda og en av mine bivirkninger er at jeg kjenner en ekstrem form for sult 10 minutter etter jeg har spist mat. 

Den siste uken har jeg kunnet smake at jeg er sulten. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Dette kommer på inn og utpust og det "smaker" som lukten av sur babyånde. Smaken er der hele tiden så lenge jeg ikke er sulten. Sekundet jeg er sulten kommer smaken. Det er utrolig ekkelt og det eneste jeg kan håndtere det med er å drikke ofte og spise pastiller. 

Mitt spørsmål er om andre har vært borti dette, eller har hørt om noe lignende? Er redd for at dette er den rare greia med covid der man smaker og lukter en annen lukt og smak enn det som er der, men jeg har ikke hørt at det er koblet til sult. 

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener, men da jeg fastet hadde jeg en søtlig tørr smak i munn og svelg konstant. Kommer allerede etter et par dager. Jeg tror det er når man er kommet i det stadiet. Hva heter det igjen? 

Anonymkode: ced37...3cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke helt hva du mener, men da jeg fastet hadde jeg en søtlig tørr smak i munn og svelg konstant. Kommer allerede etter et par dager. Jeg tror det er når man er kommet i det stadiet. Hva heter det igjen? 

Ketose, mener jeg

Skrevet

Jeg kan smake sult. Smaker metall. 

Anonymkode: cdf79...dc4

Skrevet

På meg smaker det noe sånt som rå, vasket og nyskrelt gulrot. Egentlig aldri satt ord på det før nå, men har hatt det sånn så langt tilbake jeg kan huske. 

Anonymkode: 1c101...6c8

Skrevet

Hææææ

Anonymkode: 7f6a4...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...