Gå til innhold

Å kose seg ved legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som har hørt podcasten «kan du ikke bare sove?»? Caroline L. Er jo veldig opptatt av at man skal kose seg når man legger barnet. Om dette betyr å ta med brus, sjokolade og pc/iPad inn, så skal man gjøre det. Funker dette for noen???? Det høres jo digg ut, men min toåring hadde blitt helt crazy om hun så meg knaske sjokolade og bruke skjerm mens hun skulle sove.

Anonymkode: 2f49c...a83

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. hadde aldri funka her heller, og jeg er ikke fan av å bruke skjerm foran barnet. Hadde vært veldig merkelig å sitte der og se på en ipad mens barnet skal sove.

Men, jeg har et annet tips til å kose seg! Høre på en skikkelig bra podcast (gjerne på 1 øre med trådløst headset). Det har vært min redning mang en gang, da stresser jeg ikke og blir utålmodig. Men koser meg med "alenetid"! 

Anonymkode: 466c3...f9a

Skrevet

Jeg kan kose meg med skjerm, brus og sjokolade under legging av barnet, men ikke inne på barnets rom.

Barnet skal jo sove, og bør jo ikke forstyrres av sånt. 

Anonymkode: b3be2...fe9

Skrevet

Å kose seg ved legging tror jeg er viktig for barn.  Men ikke med pc/brett/telefon, og heller ikke med brus og sjokolade.  

Fra mine var små har vi hatt et fast kveldsrituale.  Når ungene er ferdig på badet, roper de på meg og sier de er klare.  Så ligger en i hver armkrok, og jeg leser til dem.  Selv om det er to års aldersforskjell er det ikke noe problem å finne noe de begge liker.  Etter lesing, synger jeg til dem.  Det er alltid sangen "Så lager vi en sang.."  Der nevnes alle kjære og nære.    

Mine unger er glad i tradisjoner og rutiner. Det tror jeg alle unger er.  Tror de kjenner trygghet ved det.  

Anonymkode: 9d708...63a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å kose seg ved legging tror jeg er viktig for barn.  Men ikke med pc/brett/telefon, og heller ikke med brus og sjokolade.  

Fra mine var små har vi hatt et fast kveldsrituale.  Når ungene er ferdig på badet, roper de på meg og sier de er klare.  Så ligger en i hver armkrok, og jeg leser til dem.  Selv om det er to års aldersforskjell er det ikke noe problem å finne noe de begge liker.  Etter lesing, synger jeg til dem.  Det er alltid sangen "Så lager vi en sang.."  Der nevnes alle kjære og nære.    

Mine unger er glad i tradisjoner og rutiner. Det tror jeg alle unger er.  Tror de kjenner trygghet ved det.  

Anonymkode: 9d708...63a

Vi hadde omtrent det samme, bare at det var hyggelig samtale, kos og sang. Ungene elsket kvelssrutinene, og det gjorde det selvfølgelig enklere å få dem i seng. 

Var innimellom så trøtt at jeg kunne tenke tanken "Kan de ikke bare legge seg?", men da var det å puste med magen og gå all in likevel. Prate hyggelig, kyss, kos, klemmer og sang. Hver kveld. 

Nå når barna er store er dette gode minner, og noe jeg savner veldig. 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tja. Sitter ikke og spiser snop foran ungen, men når jeg måtte ligge ved siden av jentungen til hun sovnet (tok opp til én time, etter bok og sang). Så la jeg meg med ryggen til og surfet på nett :P 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...