AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #41 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Støl etter å ha bytta dekk?! Jeg trodde jeg var i dårlig form, hehe, så takk for denna! På jobb i dag så la jeg om fire biler, inkludert min 😄 Og det høres egentlig ikke ut som TS bare er støl. VONDT i HELE KROPPEN?! Det høres ut som noe mer er gæli, så lar TS få tvilen til gode slik sett. Anonymkode: e6f3d...dd6 Jeg er sykt støl etter å ha jobbet litt i blomsterbed på søndag. Er fortsatt støl i hele ryggen etter to dager. Så det er fint mulig bli støl av helt tullete ting I sommer så var jeg så støl i lårene etter å ha malt stua, at jeg knapt kunne sitte på do! Og jeg hadde virkelig ikke forventet stølheten i lårene AnonymBruker skrev (11 timer siden): Til ts sitt forsvar her, så finnes det en type stølhet som er omtrent invalidiserende og som kan oppstå ved ekstrem trening som corssfit, tabata etc. Det heter rabdomyolyse og kan ikke sammenliknes med vanlig stølhet. Anonymkode: aa5f6...a9b Ja, det finnes rabdomyolyse, men det oppstår i enkelte muskelgrupper, og ikke hele kroppen. Og da burde TS ikke legge seg på sofaen, men kontakte legevakta ASAP! AnonymBruker skrev (20 timer siden): Trente på søndag og da jeg våknet i dag kom jeg meg så vidt ut av senga, vanskelig å gå på og å kle på meg. Jeg har ikke jobbet så lenge og har derfor ikke rett på egenmelding. Ringte fastlegen og forklarte at jeg har så vondt i kroppen at jeg sliter med å få gjort dagligdagse ting og fikk sykmelding ut denne uken. Får jo ikke gjort noe jobb når det tar flere minutter å reise seg opp.. Fortalte det til en nær kollega som sa at dette var det dummeste hun har hørt. Hun mener at dette ikke er noe å få sykmelding for.. Kjenner at jeg blir litt såret. Jeg prøvde å gjøre noe positivt for helsen, ble dårlig av det og nå får jeg kritikk for det? Hvorfor er ikke dette "gyldig" grunn til sykemelding? HELE kroppen gjør vondt!! Anonymkode: 969a4...9be Det er absolutt kritikkverdig å ta en uke sykemelding for stølhet. Om du har en veldig fysisk jobb, så kunne jeg skjønt en dag, men en uke er ekstremt! Jeg har selv vært så støl at selv den minste dørstokk var helt grusomt, men det å være hjemme fra jobb en hel uke kunne ikke falt meg inn. Det er så dårlig arbeidsmoral at jeg egentlig ikke har ord. Og hadde jeg fått vite at en kollega tok en hel uke sykemelding for stølhet, så hadde jeg varslet sjefen. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du er klar over at arbeidsgiver kan bestride sykemelding? Får håpe din kollega ikke snakker med sjefen… Vanlig treningsverk trenger ikke en ukes sykemelding. På den annen side - det er også de som trener på seg sykehusopphold. Så ikke lett å vite alvorlighetsgraden i ditt tilfelle. Anonymkode: 75921...68b Jeg håper kollegaen snakker med sjefen. For det er misbruk av sykemeldingsordningen å være hjemme fra jobb en hel uke pga stølhet. Anonymkode: 8c0b2...680 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå