Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. november 2022 #21 Skrevet 7. november 2022 Jeg er støl i armer og skulder etter å ha skiftet dekk på bilen i går. Tror jeg driter i å gå på jobb i morgen og fikser meg en sykemelding resten av uken. Takk for ideén, ts 🤭
Sheik Skrevet 7. november 2022 #22 Skrevet 7. november 2022 Blir helt satt ut om dette er sant. Tror du lider mer av vondt i vilja enn stølhet. Jeg har vært støl mange ganger selv og det kan være vondt, men det er ikke farlig å bevege seg. Tvert om, man skal bevege seg om man er støl. 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #23 Skrevet 7. november 2022 Ts, du er kanskje for støl til å være aktiv å svare i tråden din? Anonymkode: e306c...a53
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #24 Skrevet 7. november 2022 17 minutter siden, Anonym Brukar0 said: Jeg er støl i armer og skulder etter å ha skiftet dekk på bilen i går. Tror jeg driter i å gå på jobb i morgen og fikser meg en sykemelding resten av uken. Takk for ideén, ts 🤭 Støl etter å ha bytta dekk?! Jeg trodde jeg var i dårlig form, hehe, så takk for denna! På jobb i dag så la jeg om fire biler, inkludert min 😄 Og det høres egentlig ikke ut som TS bare er støl. VONDT i HELE KROPPEN?! Det høres ut som noe mer er gæli, så lar TS få tvilen til gode slik sett. Anonymkode: e6f3d...dd6 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. november 2022 #25 Skrevet 7. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Støl etter å ha bytta dekk?! Jeg trodde jeg var i dårlig form, hehe, så takk for denna! På jobb i dag så la jeg om fire biler, inkludert min 😄 Og det høres egentlig ikke ut som TS bare er støl. VONDT i HELE KROPPEN?! Det høres ut som noe mer er gæli, så lar TS få tvilen til gode slik sett. Anonymkode: e6f3d...dd6 Jeg er ikke i dårlig form, men dekkene er ganske tung for en liten dame. Og spøk var litt vanskelig å forstå, tydeligvis. Endret 7. november 2022 av Anonym Brukar0 Lagt til avsnitt
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #26 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts, du er kanskje for støl til å være aktiv å svare i tråden din? Anonymkode: e306c...a53 Jeg har ligget på sofaen og hvilt meg, og foreløpig blir kroppen bare mer og mer støl, kjennes det ut som. Ser ikke for meg at jeg skal kunne gjøre en god jobb med en slik stølhet, det er helt grusomt. Hver gang jeg har måttet reise meg for å gå på do eller hente mat har vært en pine. Anonymkode: 969a4...9be
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #27 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ligget på sofaen og hvilt meg, og foreløpig blir kroppen bare mer og mer støl, kjennes det ut som. Ser ikke for meg at jeg skal kunne gjøre en god jobb med en slik stølhet, det er helt grusomt. Hver gang jeg har måttet reise meg for å gå på do eller hente mat har vært en pine. Anonymkode: 969a4...9be Du blir nok verre ja. Men ta paracet/ibux, og gå en tur. Anonymkode: 2a502...b77
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #28 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Støl etter å ha bytta dekk?! Jeg trodde jeg var i dårlig form, hehe, så takk for denna! På jobb i dag så la jeg om fire biler, inkludert min 😄 Og det høres egentlig ikke ut som TS bare er støl. VONDT i HELE KROPPEN?! Det høres ut som noe mer er gæli, så lar TS få tvilen til gode slik sett. Anonymkode: e6f3d...dd6 Har hun trent hele kroppen, går det fint å bli støl i hele kroppen og. Eksen min var amatør-strongman og klarte knuse dusjkabinettet på det lille badet da alt svikta da han skulle sette seg på do. Han var ganske stolt av den økta som førte til det 😅 Anonymkode: 2a502...b77
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #29 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ligget på sofaen og hvilt meg, og foreløpig blir kroppen bare mer og mer støl, kjennes det ut som. Ser ikke for meg at jeg skal kunne gjøre en god jobb med en slik stølhet, det er helt grusomt. Hver gang jeg har måttet reise meg for å gå på do eller hente mat har vært en pine. Anonymkode: 969a4...9be Har du noen grunn til å mistenke andre, underliggende helseproblemer? Da jeg begynte å utvikle ME trodde jeg jo innledningsvis at jeg bare begynte å bli i veldig dårlig form, og forsøkte å trene meg opp. Som en jo gjør. Det ga meg gang på gang ‘kjempekarameller’ hvor jeg gikk på en smell og ble heller svekket og dårligere av å trene. Om du ikke har grunn til å mistenke slikt, så er den beste medisinen å komme seg i bevegelse. Ta en varm dusj. Rusle en liten tur. Gjør forsiktige bevegelser. Få i gang blodomløpet. Hjelp kroppen med å kvitte seg med slaggstoffer. Husk å drikke. Å bli liggende pal når en har vondt og muskelvondt kan gjøre alt verre. Bygge opp muskelspenninger som setter seg. Og tar mye lengre tid å få løst opp igjen. Ville tatt Ibux/Paracet om det hjelper deg med å få bevegd deg litt. Kan uansett dempe betennelsereaksjoner. Hvor mye/hardt trente du egentlig? Og hvor godt/lite trent er du? Er det grunn til å tenke at du kan ha påført deg selv muskelskade som trenger behandling? https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/treningspafort-rabdomyolyse/ Anonymkode: 75921...68b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #30 Skrevet 7. november 2022 Jeg har vert så støl at jeg måtte krype opp og ned trappa hjemme. Når jeg skulle ned trappa måtte jeg støtte hele kroppen opp imot veggen for å komme meg ned på kne, krøp baklengs ned. Var sjeleglad jeg ikke skulle på jobb da. Anonymkode: a1609...d47
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #31 Skrevet 7. november 2022 Ekstrem stølhet er et symptom på rabdomyolyse. Så du må være superOBS på vannlating!! Anonymkode: 7a80b...680
Blåjojo Skrevet 7. november 2022 #32 Skrevet 7. november 2022 (endret) En annen ting å tenke på er at om du skulle bli alvorlig syk å trenge lengre tids sykemelding om 6 mnd, så begynte de 52 ukene med sykepengerettigheter du har å tikke i dag. Ergo er det lurt å heller bite i seg noen smerter, ta en Paracet og heller holde seg i bevegelse og se det komiske i hele situasjonen. Endret 8. november 2022 av Blåjojo
Fjaselina Skrevet 7. november 2022 #33 Skrevet 7. november 2022 Dette må vere kødd. For det første fordi ingen med eit snev av sjølvrespekt er heime frå jobb pga treningsstølheit, og for det andre fordi ingen lege ville ha gitt ei veke sjukmelding på eit slikt grunnlag. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #34 Skrevet 7. november 2022 Til ts sitt forsvar her, så finnes det en type stølhet som er omtrent invalidiserende og som kan oppstå ved ekstrem trening som corssfit, tabata etc. Det heter rabdomyolyse og kan ikke sammenliknes med vanlig stølhet. Anonymkode: aa5f6...a9b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #35 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har hun trent hele kroppen, går det fint å bli støl i hele kroppen og. Eksen min var amatør-strongman og klarte knuse dusjkabinettet på det lille badet da alt svikta da han skulle sette seg på do. Han var ganske stolt av den økta som førte til det 😅 Anonymkode: 2a502...b77 Hæ? Anonymkode: f0e7c...466
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #36 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ligget på sofaen og hvilt meg, og foreløpig blir kroppen bare mer og mer støl, kjennes det ut som. Ser ikke for meg at jeg skal kunne gjøre en god jobb med en slik stølhet, det er helt grusomt. Hver gang jeg har måttet reise meg for å gå på do eller hente mat har vært en pine. Anonymkode: 969a4...9be Selvfølgelig blir du mer og mer støl, du ligger jo bare på sofaen og lar kroppen stivne. Hadde bitt tenna sammen og bevegd deg litt hadde du merket bedring. Fremdeles støl, men med evnen til leve med det som alle oss andre gjør. Anonymkode: 6ba0e...064
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #37 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hæ? Anonymkode: f0e7c...466 Du kan bli så støl at du mister kontrollen. Det gjør så vondt når du prøver sette deg ned, at du faller. Voldsom stølhet kan virke skremmende på de som ikke er vant til det. De tror de er dårligere enn de er. Anonymkode: 2a502...b77 1
Silva Pluvialis Skrevet 8. november 2022 #38 Skrevet 8. november 2022 (endret) Jeg tenker det avhenger av hvilken jobb du har. Er det en stillesittende jobb bør det gå fint å jobbe. Er det en fysisk jobb med mye løft og bevegelse/løping, kan jeg forstå det. Når man ikke klarer å bevege seg, løfte opp armene, gå opp eller ned trapper, knapt å snu seg i senga, gå på do eller komme seg opp og ned av senga/sofaen/stolen, og bruker 20 min på å gå en strekning på 5 min - haltende og med helt sinnsvake smerter, så sier det jo seg selv at man ikke kan gjøre tunge løft og være veldig aktiv. De som sier at de bare kan gå det av seg kan umulig ha opplevd ekstrem gangsperre. Det er forskjell på å være støl og på å være så smertepreget av gangsperre at man er nærmest invalid. Endret 8. november 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #39 Skrevet 8. november 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det avhenger av hvilken jobb du har. Er det en stillesittende jobb bør det gå fint å jobbe. Er det en fysisk jobb med mye løft og bevegelse/løping, kan jeg forstå det. Når man ikke klarer å bevege seg, løfte opp armene, gå opp eller ned trapper, knapt å snu seg i senga, gå på do eller komme seg opp og ned av senga/sofaen/stolen, og bruker 20 min på å gå en strekning på 5 min - haltende og med helt sinnsvake smerter, så sier det jo seg selv at man ikke kan gjøre tunge løft og være veldig aktiv. For ikke å snakke om hvor tungt det er å bevege seg rundt. Jeg måtte hvile bare jeg hadde hatt en tur på kjøkkenet. Viste seg senere at jeg har fibromyalgi så kanskje det var årsaken til at det ble så ille. Blåjojo skrev (1 time siden): En annen ting å tenke på er at om du skulle bli alvorlig syk å trenge lengre tids sykemelding om 8 mnd, så begynte de 52 ukene med sykepengerettigheter du har å tikke i dag. Ergo er det lurt å heller bite i seg noen smerter, ta en Paracet og heller holde seg i bevegelse og se det komiske i hele situasjonen. Ikke nødvendigvis. Hos meg regnet de ikke slik fordi den første sykemeldingen var så kort. Anonymkode: a1609...d47
Blåjojo Skrevet 8. november 2022 #40 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For ikke å snakke om hvor tungt det er å bevege seg rundt. Jeg måtte hvile bare jeg hadde hatt en tur på kjøkkenet. Viste seg senere at jeg har fibromyalgi så kanskje det var årsaken til at det ble så ille. Ikke nødvendigvis. Hos meg regnet de ikke slik fordi den første sykemeldingen var så kort. Anonymkode: a1609...d47 Da var du ganske heldig. For vanligvis teller de 52 uker fra første dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå