AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Trente på søndag og da jeg våknet i dag kom jeg meg så vidt ut av senga, vanskelig å gå på og å kle på meg. Jeg har ikke jobbet så lenge og har derfor ikke rett på egenmelding. Ringte fastlegen og forklarte at jeg har så vondt i kroppen at jeg sliter med å få gjort dagligdagse ting og fikk sykmelding ut denne uken. Får jo ikke gjort noe jobb når det tar flere minutter å reise seg opp.. Fortalte det til en nær kollega som sa at dette var det dummeste hun har hørt. Hun mener at dette ikke er noe å få sykmelding for.. Kjenner at jeg blir litt såret. Jeg prøvde å gjøre noe positivt for helsen, ble dårlig av det og nå får jeg kritikk for det? Hvorfor er ikke dette "gyldig" grunn til sykemelding? HELE kroppen gjør vondt!! Anonymkode: 969a4...9be
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Håper du bare er troll. Har da vært så støl flere ganger. Går da selvfølgelig på jobb, og det beste mot stølhet, er bevegelse. Ene gangen jeg var så støl, så skulle jeg på lang skogstur med full oppakning, og ja det var vondt og gå de første timene, men så ble det bare bedre, og jeg gikk av meg stølheten. Anonymkode: 9ba34...f77 17 1
Jaytee Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Hvis legen din har skrevet sykmelding for deg, så er det tydeligvis gyldig grunn til sykmelding. Det er fint at du fikk sykmelding, men du sier at du ikke har jobbet der så lenge, og antar derfor at hvis du har jobbet under 4 uker, så har du ikke krav på lønn under sykeperioden.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Sykemelding ut uken pga stølhet???! Håper du ikke sier dette til arbeidsgiver. Hadde jeg fått vite dette om en av mine ansatte hadde jeg blitt veldig skuffet (og ja, jeg har selv vært jævlig støl, men gud bedre meg! Hadde aldri brukt hverken egenmelding eller sykemelding). Håper dette er tull. Anonymkode: 9c8c0...0ba 15 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Det hadde ikke falt meg inn å bruke egenmelding/sykemelding på noe sånt. Hadde gått på jobb som vanlig, og tatt en lett treningsøkt (svømming e.l) på ettermiddag/kveld. Og ikke engang min forrige fastlege hadde gitt sykemelding pga stølhet. Anonymkode: 3759b...511 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Håper du tuller egentlig🤦🏽♀️Og dessuten blir stølhet bedre dersom kroppen din blir varm og du rører deg i løpet av dagen. Anonymkode: d515f...1e8 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Regner med at du ikke brukte ordene "støl" og "etter trening" ovenfor legen. Kun "vondt i hele kroppen" og "problemer med å bevege meg". Det kalles å lyve til seg sykemelding. Skulle det virkelig ha skjedd at du sa sannheten til legen burde legen ha mistet lisensen. Stølhet er vondt, men ingen gyldig fraværsgrunn. Anonymkode: 6ba0e...064 16 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Håper det er tull ja. Og skulle gjerne rapportert den legen til et sted for misbruk av sykemelding. Anonymkode: edf31...29e 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trente på søndag og da jeg våknet i dag kom jeg meg så vidt ut av senga, vanskelig å gå på og å kle på meg. Jeg har ikke jobbet så lenge og har derfor ikke rett på egenmelding. Ringte fastlegen og forklarte at jeg har så vondt i kroppen at jeg sliter med å få gjort dagligdagse ting og fikk sykmelding ut denne uken. Får jo ikke gjort noe jobb når det tar flere minutter å reise seg opp.. Fortalte det til en nær kollega som sa at dette var det dummeste hun har hørt. Hun mener at dette ikke er noe å få sykmelding for.. Kjenner at jeg blir litt såret. Jeg prøvde å gjøre noe positivt for helsen, ble dårlig av det og nå får jeg kritikk for det? Hvorfor er ikke dette "gyldig" grunn til sykemelding? HELE kroppen gjør vondt!! Anonymkode: 969a4...9be Sa du til legen at du hadde vondt i kroppen pga stølhet? Så nå skal du være hjemme hele uken? Håper du troller, stølhet er ikke grunn til sykemelding. Du vil være støl et par dager, hva gjør du etter det? Skjønner godt din kollega og hvos ledelsen får vite det, så tviler jeg sterkt på at du får fortsette der. Dummeste jeg har hørt, du burde virkelig skamme deg! Anonymkode: 72057...776 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Du er klar over at arbeidsgiver kan bestride sykemelding? Får håpe din kollega ikke snakker med sjefen… Vanlig treningsverk trenger ikke en ukes sykemelding. På den annen side - det er også de som trener på seg sykehusopphold. Så ikke lett å vite alvorlighetsgraden i ditt tilfelle. Anonymkode: 75921...68b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Jeg ser teit ut når jeg er støl, men det er bare en positiv ting, for jeg vet at det er fordi jeg har vært flink. Det er kanskje en gyldig grunn til å ta heisen ned, men ikke opp, og i alle fall ikke fri fra jobb. Det er ikke farlig selv om det er vanvittig vondt. Du må bare varme opp, så går det meste. Om det er noe annet enn stølhet er det mulig å få sykemelding, og det bør det jo være om du har tenkt at det skal vare hele uka. Anonymkode: 8e6ce...7a0
Muskath Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Herregud, hvordan folk holder på. Fatter ikke at det går an å være så pysete. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Vær obs på rabdomyolyse. Anonymkode: 21462...b6b 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 Dette må være kødd. Anonymkode: 579fc...908
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Antar at du ikke sa til legen at det var grunnet stølhet at du har vondt i kroppen. Også håper jeg kollegaen din informerer arbeidsgiver om dette og at sykemeldingen blir bestridet. Seriøst, har du virkelig tenkt å være hjemme en hel uke fordi at du er støl? Stølheten går over etter etpar dager. Anonymkode: e306c...a53 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 Det eneste som har effekt på stølhet er jo å røre seg. Bevegelse. Er bare å velge å gå til jobb fremfor å kjøre eller ta buss, så er du varm i kroppen innen 15 min og fungerer som normalt med mindre ubehag. Jobber i helse og går selvsagt på jobb når jeg er støl Anonymkode: b8c4f...867
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 En hel uke? Det høres vilt ut, da jeg fikk jobb trente jeg rett før første helg. Kunne nesten ikke gå, men min arbeidsgiver skulle ikke betale for at jeg var på trening. Alvorlig talt. Anonymkode: d4c91...6d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Det er sykelig å ha behov for sykemelding grunnet stølhet. Legen burde ha testa deg for rabdomyolyse, det kan i værste fall føre til nyresvikt. Alternativt er du en kjempepyse. Anonymkode: 5b8f5...74d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Selv elsker jeg å være så støl. Prosjekt å gå på do, ikke få armene over hodet. Føles som om du er påkjørt. Skal du noe og trenger litt fart, hadde du blitt raskere bedre av en vanlig paracet. Gjetter du er lat, ikke vant til å trene, og kjenner ikke til denne tilstanden. Og trener ikke igjen før du er helt bra, og da får samme problem igjen.... Anonymkode: 2a502...b77
Blåttvann Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 Troll. Ikke morsomt, da veldig mange ikke tenker over konsekvensen av å sykmelde seg uten grunn og kan la seg inspirere av denne tråden. Vi kommer til å miste denne sykelønnsrettigheten hvis folk fortsetter sånn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå