Gå til innhold

tips til billig middag under 100 kr?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva i alle dager, har du sjekket priser i det hele tatt? Nå har det seg slik at jeg faktisk vet, i og med at jeg har vært å handlet. Satt sammen denne suppa i dag, til den nette sum av 230kr.

28C5588E-5920-4FF9-A5D6-A3534D02DE2B.thumb.jpeg.04f53f4aa41a4485b760304e0a558b8e.jpeg

Da er det to pølsepakker til totalt 80kr oppi der som en kan erstatte med noe annet. Dette er 9L råvarer, før væsken er tilsatt. I tillegg så er det satt av ca 1L til en «veggis». Så 10L totalt.

Her er det da;

1 stor kålrot, 2pk gulrøtter, 2pk pølser, 8? poteter og 1 purreløk. Samt noe buljong.

Kan jo bli ensformig å ete dette hver dag til det blir tomt, men vi fryser ned. Her er det 3 middager til 5 personer. Så er en 2 stykker så har en her middager for en hel uke for 230kr. Blir vel ca 16.50kr for en middag for en person.

Anonymkode: e134c...29a

Nordfjord kjøttpølser koster 25 for 600gr. Hvis man har en rema I nærheten. 

Anonymkode: 3ac61...cd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rema 1000 som er butikken da :) 

Skrevet

Nei spiser ikke bare supper,men med det sagt så kan suppes varieres i den uendelige og gir mere næring enn en typisk kjøttmiddag 

Anonymkode: c4531...b46

• Liker 1
Skrevet

Lapskaus. Lammekjøttdeig, fryst lapskausblanding og potetmos 👍🏼

Anonymkode: f1cb6...c3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lapskaus. Lammekjøttdeig, fryst lapskausblanding og potetmos 👍🏼

Nevermind, så ikke at du ville ha vegetarisk!

Men bønner, egg og grønnsaker 👍🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 18.59):

Tuller du? Det er jo f*** ikke nok til grønnsaker for ei uke engang.

Anonymkode: fe9f7...6df

Man trenger ikke grønnsaker hver uke, bare jevnlig.

Anonymkode: 32c8c...927

Skrevet

Om dere spiser ost vil jeg foreslå osteskiver/ostesmørbrød 😊 Brødskiver med f.eks ketshjup, løk paprika (evt. andre grønnsaker) valgfritt krydder, og ost på toppen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 18.59):

Tuller du? Det er jo f*** ikke nok til grønnsaker for ei uke engang.

Anonymkode: fe9f7...6df

Her i huset er vi veganere og klarer helt fint å lage middag til under 100 lappen

Anonymkode: c4531...b46

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man trenger ikke grønnsaker hver uke, bare jevnlig.

Anonymkode: 32c8c...927

Trenger det ganske ofte når en (som TS) er vegetarianer da ;) 

Men det burde være null problem, om en faktisk baserer den vegetariske kosten sin på grønnsaker og dropper dyre erstatningsprodukter ei uke.

Anonymkode: f8d7d...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 23.20):

På siden; dere som er vegetarianere, spiser dere ofte supper? Veldig mange råd om supper her. Lite variasjon? Spør fordi jeg er nysgjerrig. 

Anonymkode: 6fc33...0a3

Nope. Veldig sjeldent supper faktisk. Om det er supper, så er de i så fall kremet/tykke og mettende. Foretrekker kanskje da gryteretter. Spiser derfor suppe maks 1 gang i uka, men er stort sett annenhver uke. Da spiser jeg det ofte to dager på rad pga rester. Noen av suppene jeg lager kan vel strengt tatt også kalles gryterett, da det er lite kraft og mye fyll 😅 Sånn ordinær grønnsakssuppe med klar kraft har jeg ikke spist siden barndommen tror jeg. Om det er det du forbinder med suppe. 

Det går her en del i gryteretter, pastaretter, gratenger, wok, texmex, pizza, diverse vegetarkaker og -boller, vårruller, omelett mm. Ikke kjedelig i det hele tatt! 

Anonymkode: 3d9b1...192

Skrevet

Kjøpte nylig pizza på tilbud til 2 for 70 hos Coop. Ellers er jo egg (store, billige pakker) noe man har over flere dager og kan ha kokt egg til frokost og eggeomelett med brød til både middag og kvelds. Okei det ble kanskje mye egg 😂 Potet og rømme er jo også undervurdert 😂 Tror jeg bare lister meg rolig ut av tråden igjen

Anonymkode: c8101...f67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...