Gå til innhold

tips til billig middag under 100 kr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pasta med pesto. Ha i løk, paprika (frist price) og evt. rocculasalat. Server med hviløksbaguette, ristet brød eller noe annet. 

Anonymkode: 89b4a...7da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke det vegetar, men kanskje noen andre får nytte av svaret mitt. Rema har fiskekaker til 22 kr (ca). Får da omtrent 14 fiskekaker. Med poteter, gulrot og saus blir det ikke så dyrt. Jeg og min samboer har da middag i to dager, pluss litt rester. 

Anonymkode: c28a0...743

• Liker 1
Skrevet

En stor gryte chili sin carne. Snadder! 

Anonymkode: ac6ad...df2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå er ikke det vegetar, men kanskje noen andre får nytte av svaret mitt. Rema har fiskekaker til 22 kr (ca). Får da omtrent 14 fiskekaker. Med poteter, gulrot og saus blir det ikke så dyrt. Jeg og min samboer har da middag i to dager, pluss litt rester. 

Spesielt å komme med forslag om fisk i en tråd hvor vedkommende ønsker vegetarisk.

Anonymkode: c4531...b46

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spesielt å komme med forslag om fisk i en tråd hvor vedkommende ønsker vegetarisk.

Det er jo andre enn de som spiser vegetar som leser det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

vi har dårlig råd for tiden og trenger tips til middag under 100 kr. Det må være vegetarisk og mat som kan brukes over flere dager. Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 3190f...659

Jeg lagde en super enkel grønnsakssupe med gulrot, potet, persillerot og kålrot. I stor gryte så ble det et par middager. 

Anonymkode: 8f42b...0c5

Skrevet

Nudler. En 5 pakk x 85gram koster 25kr...

si 3 stk per middag som er mye mat = 21 stk per uke, rundet opp til 25 stk siden det er 5stk i en pakke = 5 pakker = under 125kr for en uke...

Kok og spis/ kok og stek og spis/ Stek restene

Evt wok grønt først så hiv rester/ kokte nudler oppi, men trengs ikke

MEN, reflekter heller over det abselutte sinnsyke julegave handlinga!!!!!?

Senk prisen på julegavene............. på bullshit julegaver som knapt blir brukt. Syns det er seint å begynne med julegaver og nå

Lag gavene selv for eksempel hvis du kan, millioner av muligheter

Gi opplevelser! Fx småturer eller konserter til sommern eller whatever, og dermed er julegave kostnaden utsatt

(Har aldri fulgt ønskelister til familien men finner heller ting jeg tror de trenger.  Driver ikke med "bestillings-jul" hvor de vet hva de får....... Og det har vist seg at det er suksess gang etter gang heldigvis. De blir overasket og det er som regel den eneste gaven de får som de er OPPRIKTIG GLADE for)

• Liker 1
Skrevet

Det hender jeg varmer brødskiver i pannen, smører inn med smør og hvitløk, moser avokado til å ha på og et par skiver tomat på toppen. Det er ikke riktig middag, men det er mer spennende enn et par brødskiver til kvelds. 

Anonymkode: 8f42b...0c5

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo andre enn de som spiser vegetar som leser det.

Og så? Ts hadde et konkret spørsmål om sin situasjon og stilte ikke spørsmålet på vegne av alle andre! 

• Nyttig 1
Skrevet

Rema har middag til under en hundrelapp. En kg Blomkålsuppe til 40 kr og sånn. 

Anonymkode: 3ac61...cd6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor mange er dere? Middag under hundrelapp for en dag? 

Har par bøker med oppskrifter på vegetarmat, den ene er gammel, men har de på hytta. 

Tørkede erter, legg i vann over natta, bytt vann, ha i løk når du begynner å koke ertene, og oppkuttede grønnsaker når det er 15-20 min. igjen. 

Wok med frosne eller ferske grønnsaker, hvitløk, mais, ingefær, sesamolje, bønner. 

Bakt potet. 

Vegetarianer sier meg ikke så mye, noen spiser smør og ost, egg og melkeprodukter. ,  

Bruk krydder, til alt jeg nevner utenom ertesuppa som bare trenger salt og pepper og litt grønnsaksbuljong.

Endret av Jytte
Skrevet

Stekt ris med egg, hermetiske grønnsaker og paprika og løk :)

Chili sin carne med bønner og kikerter.

Anonymkode: c661c...1f6

• Liker 2
Skrevet

Risengrynsgrøt.

Risotto med det tilbehøret du ønsker, feks gulrøtter og løk. 

Pasta med div grønnsaker. 

En stor pose ris er billig.

Har dere panteflasker dere kan pante og handle litt for i tillegg, så hjelper det. 

Dere klarer dere fint på 700 kr på en uke hvis dere må. 

• Liker 1
Skrevet

Middag til under 100 kr for to personer bør jo være normalen og ikke en krisegreie?

Vi har så godt som aldri middag for over 100 kr.

Anonymkode: 56747...d6c

• Liker 2
Skrevet

Ulike supper

Lompewraps

Vegetarsalat

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

vi er to stykker. har ikke mye å kjøpe for som skal vare 1 uke før lønna kommer

Anonymkode: 3190f...659

Om dere kun er to voksne er det vel null stress. Planlegg bedre neste måned. Personlig kan jeg godt droppe middag. Billig brød og tubeost om så? Mye man Kan lage med ris og en boks bønner. Gå gjennom skapene, som regel finner man litt spaghetti og diverse rester i fryseren. En uke går fort. Jeg spiser generelt mye egg. Stort sett omelett til middag om jeg er alene. Kjøper billigste egg i store kartonger. Noen vegetarianere spiser egg? Husker da jeg var student. En pakke havregryn var middag i en uke. Blandet med vann og litt sukker, og inn i mikroen😅 

Anonymkode: ce175...4be

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 18.59):

Tuller du? Det er jo f*** ikke nok til grønnsaker for ei uke engang.

Anonymkode: fe9f7...6df

Hva i alle dager, har du sjekket priser i det hele tatt? Nå har det seg slik at jeg faktisk vet, i og med at jeg har vært å handlet. Satt sammen denne suppa i dag, til den nette sum av 230kr.

28C5588E-5920-4FF9-A5D6-A3534D02DE2B.thumb.jpeg.04f53f4aa41a4485b760304e0a558b8e.jpeg

Da er det to pølsepakker til totalt 80kr oppi der som en kan erstatte med noe annet. Dette er 9L råvarer, før væsken er tilsatt. I tillegg så er det satt av ca 1L til en «veggis». Så 10L totalt.

Her er det da;

1 stor kålrot, 2pk gulrøtter, 2pk pølser, 8? poteter og 1 purreløk. Samt noe buljong.

Kan jo bli ensformig å ete dette hver dag til det blir tomt, men vi fryser ned. Her er det 3 middager til 5 personer. Så er en 2 stykker så har en her middager for en hel uke for 230kr. Blir vel ca 16.50kr for en middag for en person.

Anonymkode: e134c...29a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Middag til under 100 kr for to personer bør jo være normalen og ikke en krisegreie?

Vi har så godt som aldri middag for over 100 kr.

Anonymkode: 56747...d6c

Ja, skjønner ikke helt denne. For to stk så ligger våre middager på ca 50 kr pr dag. 100kr holder for mat til hele dagen i gjennomsnitt. Vi bruker da ca 3000kr på mat i mnd. Det er en blanding av billige og litt dyrere middager, men 100kr er veldig sjeldent at vi bruker noe særlig mer enn 100kr. Da er det i så fall en middag med mye rester, og da spises det jo senere. 

Vi spiser for det meste vegetar, og spiser ikke dårlige råvarer. Billige grønnsaker er ikke dårlige, de bare ser ikke like fine ut... Men det er klart, vi velger ikke masse dyr spesialfrukt og grønt som har reist halve kloden rundt, og i tillegg risikerer vi at det er dårlig når det skal brukes. Vi har helt sluttet å kjøpe avocado av den grunn. Enten så er de steinharde, råtne, eller blir råtne mens vi venter på at de blir modne. Ofte er det bare en av to i en slik 2-pk som kan brukes. 

Vi bruker mye belgfrukter som bønner, linser og kikerter. Jeg kjøper tørka i større pakninger som jeg legger i bløt og koker masse på en gang, og fryser i porsjonsposer det jeg ikke skal bruke der og da. 

Anonymkode: 3d9b1...192

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

På siden; dere som er vegetarianere, spiser dere ofte supper? Veldig mange råd om supper her. Lite variasjon? Spør fordi jeg er nysgjerrig. 

Anonymkode: 6fc33...0a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...