AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Del Skrevet 7. november 2022 vi har dårlig råd for tiden og trenger tips til middag under 100 kr. Det må være vegetarisk og mat som kan brukes over flere dager. Noen som har noen tips? Anonymkode: 3190f...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Del Skrevet 7. november 2022 En stor gryte lapskaus feks. Anonymkode: ec2a6...7b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Del Skrevet 7. november 2022 https://www.oppskriftskroken.no/kalgrateng/ Kål er billig. Anonymkode: 2d20f...c49 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gretchenlowell Skrevet 7. november 2022 #4 Del Skrevet 7. november 2022 Indisk Dahl? Det er billig, godt og næringsrikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.oppskriftskroken.no/kalgrateng/ Kål er billig. Anonymkode: 2d20f...c49 Wops, bare sløyfe hvis dere ikke spiser egg heller. Anonymkode: 2d20f...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Del Skrevet 7. november 2022 Hva med grønnsaksuppe? Kjøp i pose og tilsett egne rotgrønnsaker. Supersunt, godt og varmende. Anonymkode: 5a981...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Del Skrevet 7. november 2022 (Firstprice) sopp, linser eller bønner, tacokrydder, løk, hvitløk, tomat på boks evt mer krydder, tacolefser og litt ost. Supper med hjemmebakte brød/rundstykker Hjemmelaget pizza omelett med cottage cheese, krydder, løk Alt med bønner og linser, ris, poteter, gulrøtter osv Hvor mange er dere som sammen skal spise for 100kr tilsammen? Jeg hamstrer inn basisvarer når det er forskjellige tilbud Sjekk ut hva du har i fryser/kjøleskap/skuffer/skap. Ofte har man noe å hente der. Jeg "spiser" meg ut av dette nå og lager en plan for hva jeg evt må kjøpe inn av tilbehør til det jeg allerede har og skal spise opp. Jeg gjør dette nå, for å få spart opp penger til julegaver og julemat når det kommer, så da drar jeg ikke nå til butikken og handler så mye mat. Anonymkode: 69a4f...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Del Skrevet 7. november 2022 vi er to stykker. har ikke mye å kjøpe for som skal vare 1 uke før lønna kommer Anonymkode: 3190f...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Del Skrevet 7. november 2022 Hva har du i huset? Anonymkode: 69a4f...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Del Skrevet 7. november 2022 Vegetarisk middag til 2, for maks 700 kr på ei uke burde da gå helt fint? Selv om du kjøper alt fra scratch. Gå først gjennom hva dere måtte ha i skuffer og skap. Tenk gjennom hva du kan lage, og hva du evt trenger å supplere med. Noen veldig billige: Beans and rice - finnes utallige oppskrifter på nett. Komplett proteinkilde. Noe av det billigste. Ertesuppe (om så fra pose) med rugknekkebrød. Komplett proteinkilde. Linsesuppe. Metter godt. Grønnsakslapskaus. Finner ferdig blanding i frysedisken. Anonymkode: f8d7d...f80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Del Skrevet 7. november 2022 Pumkin soup. Godt og rimelig. Alle slags grønnsakssuppe. Gjerne med krem så det metter. Anonymkode: 8b624...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 7. november 2022 #12 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med grønnsaksuppe? Kjøp i pose og tilsett egne rotgrønnsaker. Supersunt, godt og varmende. Anonymkode: 5a981...ac8 39 kr for 1 kg hos Rema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 7. november 2022 #13 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) Tomatsuppe. Trolig det billigste du kan lage. Krever bare løk, buljong og tomat pluss andre ting du evt vil ha oppi. Serveres med f.esk egg, brød, pasta osv etter ønske. Mener jeg har regnet på det tidligere og var nede i rundt 5 kr per porsjon. Endret 7. november 2022 av Blizz1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vegetarisk middag til 2, for maks 700 kr på ei uke burde da gå helt fint? Selv om du kjøper alt fra scratch. Gå først gjennom hva dere måtte ha i skuffer og skap. Tenk gjennom hva du kan lage, og hva du evt trenger å supplere med. Noen veldig billige: Beans and rice - finnes utallige oppskrifter på nett. Komplett proteinkilde. Noe av det billigste. Ertesuppe (om så fra pose) med rugknekkebrød. Komplett proteinkilde. Linsesuppe. Metter godt. Grønnsakslapskaus. Finner ferdig blanding i frysedisken. Anonymkode: f8d7d...f80 Tuller du? Det er jo f*** ikke nok til grønnsaker for ei uke engang. Anonymkode: fe9f7...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Del Skrevet 7. november 2022 Bønnegryte. Da kan du ha oppi hva du vil av grønnsaker. F.eks bønner, løk, mais, paprika og brokkoli. Ha over en boks tomater/tomatsaus og krydre etter ønske. Serverer du med ris så varer den også lenger. Anonymkode: 023e6...4d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tuller du? Det er jo f*** ikke nok til grønnsaker for ei uke engang. Anonymkode: fe9f7...6df 700 kr? Det er det da absolutt. Du får mye potet, gulerot, kålhode, bønner, linser, løk, ris, pasta, hermetisk tomat for 700 kr. Det som hovedsaklig er dyrt for vegetarianere er om en bruker mye erstatningsprodukter, som skal etterlikne kjøtt. Rent vegetarisk basert på grønnsaker er noe av det rimeligste en kan spise. Anonymkode: f8d7d...f80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 700 kr? Det er det da absolutt. Du får mye potet, gulerot, kålhode, bønner, linser, løk, ris, pasta, hermetisk tomat for 700 kr. Det som hovedsaklig er dyrt for vegetarianere er om en bruker mye erstatningsprodukter, som skal etterlikne kjøtt. Rent vegetarisk basert på grønnsaker er noe av det rimeligste en kan spise. Anonymkode: f8d7d...f80 Egentlig ikke. For man må spise mye mer av det. Erstatningsprodukter er dyrt dritt ja. Enig i det. Selv har jeg bare 1200 igjen til neste ukeshandel før lønn. Det får, men for meg er det lite, og jeg er alene. Kvalitet koster. Anonymkode: fe9f7...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Egentlig ikke. For man må spise mye mer av det. Erstatningsprodukter er dyrt dritt ja. Enig i det. Selv har jeg bare 1200 igjen til neste ukeshandel før lønn. Det får, men for meg er det lite, og jeg er alene. Kvalitet koster. Anonymkode: fe9f7...6df Noe som er totalt irrelevant for trådens tema. Anonymkode: f8d7d...f80 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Del Skrevet 7. november 2022 Det er sånn ca 1000 trader om dette temaet her inne fra før, og langt e fleste ligger på Mat og Drikke. Jeg anbefaler å søke der. Rådene er stort sett de samme: Sjekk hva du har i skapene, kjøp grønnsaker i sesong, bruk bønner, linser og kikerter i stedet for kjøtt, kjøp grønnsaker på innvandrerbutikk, kast aldri mat, men lag restemat av alt som blir til overs. Sjekk ut alle tilbud hver uke og handle smart. Det billigste er diverse grønnsakssuppe, puresupper eller vanlige grønnsakssupper med brød og smør til, pasta med grønnsaker og ulike curryer inspirert av enten det thailandske eller indiske kjøkken, med grønnsaker og kikerter/bønner/linser. Ris til. Taco med bønner kan også gjøres billig, eventuelt lages som chili sin carne eller refried beans. Kjøtt og fisk er dyrt hvis du ikke kommer over supertilbud og grønnsaker varierer veldig i pris. Akkurat nå er det rotgrønnsaker som gjelder. Anonymkode: 841c2...786 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #20 Del Skrevet 7. november 2022 Kålpudding. Kjempegod mat, også kan man bruke farse istedenfor kjøttdeig. Lag en stor form, og dere har middag i flere dager. Server med kokte poteter eller poteter i biter stekt i ovnen. https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/kalpudding/ Anonymkode: 3399a...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå