blå Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Alle skal være anderledes enn alle andre. Alle skal være helt spesielle. Dette virker som det gjelder med klær og musikksmak. Men det som det ender opp med er jo at alle er så andrledes at man faktisk blir helt lik alle de andre som også er helt spesielle. Kjenner et par jenter som er så utolig anderledes enn alle andre.....de er i allefall ikke A4 mennesker. Men i deres gjeng er faktisk alle like....alle går i de samme spesielle klæren og hører på den samme musikken...og føler seg så anderledes enn alle andre. Samme er det med at alle er så gærne.......Alle er så kule og gærne og crazy. Og er så livredde for at andre skal synes de er kjedelige. Jeg må bare le litt av hele greia. Og jeg tror jeg er den eneste i verden snart som er helt A4.....Men da skille jeg meg i allefall ut fra alle de som er så spesielle.
Gjest Jalileh Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Men...vet du hva? Siden alle er så annerledes at de er helt like. Har du da tenkt på at du er den som virkelig er annerledes? Du er jo bare helt A4. Og det er annerledes det.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Jeg er helt enig ass, det er driitkult å være kjedelig!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Alle skal være anderledes enn alle andre. Alle skal være helt spesielle. Dette virker som det gjelder med klær og musikksmak. Men det som det ender opp med er jo at alle er så andrledes at man faktisk blir helt lik alle de andre som også er helt spesielle. Kjenner et par jenter som er så utolig anderledes enn alle andre.....de er i allefall ikke A4 mennesker. Men i deres gjeng er faktisk alle like....alle går i de samme spesielle klæren og hører på den samme musikken...og føler seg så anderledes enn alle andre. Samme er det med at alle er så gærne.......Alle er så kule og gærne og crazy. Og er så livredde for at andre skal synes de er kjedelige. Jeg må bare le litt av hele greia. Og jeg tror jeg er den eneste i verden snart som er helt A4.....Men da skille jeg meg i allefall ut fra alle de som er så spesielle. ← Vet du hva, dette har du helt rett i! Det var sånn da jeg var i begynnelsen av 20-åra også, og jeg også lo av det. Tipper dette er en sånn "finne-seg-sjæl-greie" for veldig mange ungdommer!
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 6. desember 2005 #5 Skrevet 6. desember 2005 Det eneste vi har felles er at vi alle er ulike.
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2005 #6 Skrevet 6. desember 2005 Dessuten heter det annerledes, ikke anderledes.
Bekkeblom Skrevet 6. desember 2005 #7 Skrevet 6. desember 2005 Jeg syns det er altfor få som er annerledes, jeg Jeg savner at folk tør Å VÆRE annerledes, og da mener jeg ikke i klær, reiser, kjærestevalg, livsstil, ting, ting, ting! Særlig her i Bergen er det altfor få særinger, vi er skikkelig identiske alle sammen. Det fins noen skrullinger, og jeg håper virkelig de får godt betalt for det, her på Vestlandet krever det enorm styrke og mye mot. Nei vær så snill, la oss slippe janteuttrykk som: A4 er det eneste som er uvanlig så la oss alle bli det. La heller forskjellene blomstre
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #8 Skrevet 6. desember 2005 Da er de ikke annerledes, da er de tilhengere av de som "tør" å være "annerledes" hvis du skjønner. Jeg prøver hverken (eller er det verken?) å være annerledes eller en av gjengen, det finnes viktigere ting å tenke på i hverdagen. Sex for eksempel.
Gjest Miloine Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 Hva så da, om noen er annnerledes! Om noen går kledd annerledes enn deg eller liker en annen musikktype enn deg! Hva så? Er ikke det greit da, så lenge det ikke går utover deg. Hvorfor skal alle være A4 mennesker? Hva er problemet egentlig?
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 det finnes viktigere ting å tenke på i hverdagen. Sex for eksempel. ← Veldig godt poeng!
blå Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2005 Klart det er mange ting som er viktigere å tenke på.....men dette er et diskusjonsforum er det ikke???? Det er heller ikke et problem for all del. Men jeg syns bare det er litt morsomt. Alle disse folkene som går rundt å tror de er så crazy og spesielle. Også finner du stort sett akkurat de samme klærne på hele gjengen eller klassen deres.
Gjest Ananas Skrevet 7. desember 2005 #12 Skrevet 7. desember 2005 Jeg definerer grad av normalitet og annerledeshet utifra andre kriterier enn konsumvaner. Du ser kansje annerledes ut av å kle deg i rare klær, men du blir ikke annerledes eller unormal av den grunn - slik jeg ser det. Annerledeshet kommer innenfra
Bønna Skrevet 7. desember 2005 #13 Skrevet 7. desember 2005 Det eneste vi har felles er at vi alle er ulike. ← Ja, det er helt umulig å se forskjell på meg og en neger.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. desember 2005 #14 Skrevet 7. desember 2005 Hva så da, om noen er annnerledes! Om noen går kledd annerledes enn deg eller liker en annen musikktype enn deg! Hva så? Er ikke det greit da, så lenge det ikke går utover deg. Hvorfor skal alle være A4 mennesker? Hva er problemet egentlig? ← Enig i denne. Jeg endrer ikke musikksmak og fritidsinteresser for å forsøke å være så normal som mulig. Jeg er meg selv, og de som ikke respekter dette, eller tror at jeg kun hører på en bestemt musikk fordi jeg ønsker å gi inntrykk av at jeg er så veldig spesiell, respekterer jeg ikke noe nevneverdig heller. Det er ikke som om jeg forsøker å misjonere på noen måte akkurat.
Gjest Embla s Skrevet 7. desember 2005 #15 Skrevet 7. desember 2005 Alle er jo annerledes! Selv om man lever et "A4" liv så er det jo utrolig store individuelle forskjeller hvis man skraper litt under det faktum at vedkommende har en 9-16 jobb, samboer/ektefelle, barn, hus og bil. Og bryter man ut av "A4" søker man seg gjerne til likesinnede som man kan være annerledes sammen med. Vi er tross alt sosiale vesen og de fleste har en trang til å finne noen som "skjønner meg" og som man kan identifisere seg med. Men er man en gjeng annerledes mennesker er man jo pluttselig A4 innenfor den konteksten likevel Jeg beundrer mennesker som er/tør å være annerledes. Men det går litt utenfor merke/farge på bil og arbeidstid. For meg er en individualist en som er tro mot seg selv uansett om det passer med "A4" eller ikke.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 7. desember 2005 #16 Skrevet 7. desember 2005 (endret) Vi har vel alle lyst til å være spesielle, og er det også. Men vi kommer ikke fra det faktum at alle også har en drøss av ting til felles også, og det er jo en god ting. Alle har et behov for å være akseptert for den vi er, og på samme tid være sosial sammen med mennesker som ligner oss. Endret 7. desember 2005 av ¤Chanela¤
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2005 #17 Skrevet 8. desember 2005 Så klart er det lov å diskuterte, jeg kom bare med min lille mening av saken Men det er fælt med folk som later som de liker ting, tvinger seg til å like det for å være mer unik enn de er... Jeg tror jeg er påvirket av dem jeg går mest sammen med, og det er merkelige folk. Så på skole f.eks får jeg masse kommentarer "så rar du er", men vi tar det med et smil og jeg blir tilogmed påvirket av dem, så når jeg igjen kommer til dem jeg henger mest med, så gir de meg rare blikk. Tror vi plukker opp "unikhet" overalt og håper jeg klarer å gjøre det til mitt eget istedenfor å være tro kopier av de jeg går sammen med! Flink til å formulere meg om morraen er jeg og
Gjest Gjest_anneliane_* Skrevet 8. desember 2005 #18 Skrevet 8. desember 2005 Det jeg tror trådstarter egenlig mener er: at de som prøver å være anderledes enn oss andre som lever et såkalt A4 liv, de ser litt rart på oss nettopp fordi vi ikke er anderledes, på en måte.... Uten at de ser at det er jo en haug med mennesker som kler seg og lever akkurat som dem likevel, og at de da ikke skiller seg noe ut fra mengden.Selv om de prøver så godt de kan. Resultatet bli da at de som (liksom)skiller seg ut, føler seg godt hevet over oss andre som "ikke tør". Selv om vi da vår egen klassisk stil. Ikke innlogget "anneliane"
Shagya Skrevet 8. desember 2005 #19 Skrevet 8. desember 2005 Mennesker som tør å være annerledes, å skille seg ut fra mengden, d.vs gå sine egne veier - uten å bry seg om hva andre mener - må jo få lov til det uten at man slår alle over en kam. Men, jeg regner med du sikter til de som innbiller seg at de skiller seg såpass ut fra normalen og gjennomsnittsmennesket at de må fortelle alle som gidder å høre om det.
Gjest Pecado Skrevet 8. desember 2005 #20 Skrevet 8. desember 2005 Problemet er vel at alle skal være anderledes og ender opp lik alle andre. Det er faktisk litt morsomt egentlig. Alle skal være så kule og selvstendige og helt anderledes og ender opp som en av sauene i flokken. Du kan ikke skille den ene ulla fra den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå