AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg har ei venninne jeg har kjent siden vi gikk i barnehagen. Vi var bestevenner til hun flyttet når vi startet på ungdomsskolen. Gikk mange år uten kontakt mens vi var voksne, men i vår tok jeg kontakt etter å ha drømt om henne. Jeg besøkte henne og vi hadde like god kjemi som alltid. Vi møttes også i sommer siden vi var på samme sted (ikke planlagt), det var hun som sa at hun var der og ville treffes. Jeg var spurt et par ganger i ettertid om jeg kan komme på besøk, men det ble avlyst fordi både jeg og hun klusset med vaktlistene på jobb og hadde jobb når vi skulle treffes. Jeg sa da vi dro hver til vårt i sommer at hun må si fra når det passer. Det skulle hun. Jeg kom med et hint til henne for en uke siden hvor jeg spurte om hun hadde tenkt å feire bursdagen sin. Det hadde hun ikke tenkt på i år. Og da vil ikke jeg være den som pusher på. Her er det ikke snakk om å være masete, for hun svarer alltid på snapene mine og vi har samtaler. Hun er mye sliten og det har hun sagt. Hun har nettopp fått seg jobb etter mange år som ufør (ptsd). Men dette er noe jeg har opplevd alle de siste årene med de jeg kaller venner. Har 2 her i byen, men vi møtes aldri. Fordi de enten blir syke eller ikke gir lyd fra seg den dagen vi har avtale (også på deres initiativ). Så jeg har slått meg til ro med at jeg får være min egen venn og senke forventninger til dette med venner. Jeg har det greit jeg, men av og til føler jeg meg også ensom. Særlig under høytider(som Halloween), da jeg ikke har noen å ut med. På en måte er det greit siden jeg sparer masse penger og slipper å være fyllesyk. Men det er ensomt likevel. Jobben er mitt eneste sosiale liv. Blir det mer og mer vanlig at folk blir mer ensomme eller det bare jeg som er uinteressant? Anonymkode: d9026...c69
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Tror det er veldig vanlig og når en først er i den situasjonen, så er det ikke så enkelt å løfte seg selv opp med håret...
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #3 Skrevet 8. november 2022 Hoppetaujenta skrev (22 timer siden): Tror det er veldig vanlig og når en først er i den situasjonen, så er det ikke så enkelt å løfte seg selv opp med håret... men er det så vanlig å ha sånne bånd til mennesker at man alltid har noen å være sammen med? Jeg har det fint. Jeg kjeder meg fort med andre. Har funnet ut at så lenge man har respekt og får respekt så er det godt nok. Men noen ganger kjenner jeg litt ekstra på det at jeg ikke har så mange. Tror nok det er samfunnets press om at man skal være så populær, holde seg opptatt osv.. men det blir litt ekstra sårt spesielt i høytider. Anonymkode: d9026...c69 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #4 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): men er det så vanlig å ha sånne bånd til mennesker at man alltid har noen å være sammen med? Jeg har det fint. Jeg kjeder meg fort med andre. Har funnet ut at så lenge man har respekt og får respekt så er det godt nok. Men noen ganger kjenner jeg litt ekstra på det at jeg ikke har så mange. Tror nok det er samfunnets press om at man skal være så populær, holde seg opptatt osv.. men det blir litt ekstra sårt spesielt i høytider. Anonymkode: d9026...c69 Jeg er også den som trives ekstremt godt på egenhånd i livet, isolerer meg ikke. Er ute hver dag i en eller annen form utenom arbeidslivet. Har jo utrolig lite tid utenom arbeidslivet. Anonymkode: 22e71...443
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #5 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): men er det så vanlig å ha sånne bånd til mennesker at man alltid har noen å være sammen med? Jeg har det fint. Jeg kjeder meg fort med andre. Har funnet ut at så lenge man har respekt og får respekt så er det godt nok. Men noen ganger kjenner jeg litt ekstra på det at jeg ikke har så mange. Tror nok det er samfunnets press om at man skal være så populær, holde seg opptatt osv.. men det blir litt ekstra sårt spesielt i høytider. Anonymkode: d9026...c69 Men ts, da er det kanskje ikke så rart at folk ikke vil omgås deg! Ikke noe hyggelig når man føler at den andre kjeder seg… Man merker jo om det er en gjensidig energi og gnist og man trives sammen! Uteblir det, er det jo ingen grunn til å prioritere deg. Anonymkode: f35be...440 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå