Gå til innhold

Kattekastrering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kor lenge må hannkatt gå med krage etter kastrering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt krage på noen av mine.

Anonymkode: e75ef...bcc

Skrevet

Aldri brukt krage eller body. Så lenge de får tilstrekkelig smertelindring lar de sår være i fred er min erfaring 

Anonymkode: 0ca23...d8c

Skrevet

Det kommer litt an på hvordan inngrepet utføres og hva de bruker til å feste såret (stifter, lim, oppløslige sting osv) og rutiner/vaner til klinikk. 

Noen får ingenting, noen får krage, noen får body… hvor lenge de skal ha det på varierer og.. Jeg tror ikke krage egentlig er så vanlig å bruke lengre? Det jeg oftest ser er ingenting eller body. 

Snakk med veterinæren du. 

Anonymkode: d6c1e...451

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer litt an på hvordan inngrepet utføres og hva de bruker til å feste såret (stifter, lim, oppløslige sting osv) og rutiner/vaner til klinikk. 

Noen får ingenting, noen får krage, noen får body… hvor lenge de skal ha det på varierer og.. Jeg tror ikke krage egentlig er så vanlig å bruke lengre? Det jeg oftest ser er ingenting eller body. 

Snakk med veterinæren du. 

Dette var vel litt i overkant, var det ikke?

Hannkatter syes ikke ved kastrering. Det er en enkel prosedyre som stort sett går veldig fint, og jeg har aldri opplevd at en hannkatt har hatt krave etter fjerning av testiklene. De fleste er i fin form igjen etter noen timer.

Skrevet

Har tatt med både jentekatt og guttekatt til kastrering og ingen av de har fått verken krage eller body..

Anonymkode: d4d74...4ba

Skrevet
Brunhilde skrev (19 minutter siden):

Dette var vel litt i overkant, var det ikke?

Hannkatter syes ikke ved kastrering. Det er en enkel prosedyre som stort sett går veldig fint, og jeg har aldri opplevd at en hannkatt har hatt krave etter fjerning av testiklene. De fleste er i fin form igjen etter noen timer.

Hannkatt ja, ikke hunnkatt😅 gikk litt fort i svingene. 

Nå har jeg bare adoptert hannkatter som allerede er kastrert så vet ikke hvordan det foregår idag men hadde en hannkatt som ble kastrert og det er jo sikkert 15 år siden nå, den hadde ikke krage i hvert fall. 

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er 100 år sidan sist vi hadde katt til kastrering, så eg har gløymt masse;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...