Væren Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Vår gamle far fyller 80, men skal liksom ikke ha noen "feiring". Hysjer ned hele dagen, og har i grunnen oppført seg litt som om han plutselig har blitt "gammel og bitter" nå like før. Skal sannsynligvis være bortreist på dagen. Han er en sprek jubilant, opptatt med så mangt, løper i skog og mark, går på gammeldans og har hobbyer. Men så har han også god økonomi, og trenger i grunnen ingenting som han ikke har råd til å kjøpe selv. Hva gir man til en slik jubilant? En venninne av meg sier bestandig: "Gamle folk må få noe som de kan bruke opp!" Da tenker jeg gavekort på en opplevelse, konsert, tur, middag, eller noe i den dur. Er veldig takknemlig for gode forslag. Vi er 3 søsken som skal gå sammen om gave, men vi har ikke snakket om pris. Men et sted rundt kr 1000,- pr familie, kanskje? Klem fra meg!
LilleBille Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Ofte hysjer jo gamle ned dagen - fordi de ikke orker å arrangere noe selv. Ting tar lenger tid - og bare det å planlegge kan virke litt uoverkommelig - selv om de er spreke. Vi laget middag for moren min - da hun ble 80 - med alt som skulle til - laget all mat - inviterte de hun ville ha - så hun kom bare og var gjest og ble gjort stas på. Vi laget også lunsj for de gamle venninne hennes - hjemme hos henne.. laget mat - serverte - og ryddet opp etterpå. Hun hadde ikke villet ha noe - men har vært "evig takknemmelig" siden -fordi vi gjorde det for henne. Har også laget selskap for en gammel tante som ble 80 - hun syntes også at det egentlig ikke var "nødvendig" med selskap - men har i ettertid også sagt at hun var veldig glad vi gjorde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå