Gå til innhold

Hvor aktive er dere med barna? Når kan de være med å trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare trenger litt input her ☺️
Hvor aktive er dere med barna? Da tenker jeg fysisk aktivitet. Hvordan ser en typisk uke ut?

Dere som trener, når begynner dere å ta de med på feks en joggetur?

Anonymkode: ed121...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er aktiv med barna. Men tenker ikke på det som trening og formidler det heller ikke som trening til barna. Vi bare gjør morsomme, fysiske aktiviteter og har det hyggelig sammen. 

Anonymkode: adca8...0b4

• Liker 3
Skrevet

Mine er bare 2 og 5, og trener ikke noe med dem ennå. Fysisk aktivitet sammen er fjellturer i helgene (med eldsten), ellers generell leking, bare. Mine er helt turbo helt av seg selv, så prøver heller å demme opp den fysiske utfoldelsen heller enn å oppfordre til mer 😛 

Men håper å kunne løpe med eldsten på sykkel neste sommer (i sommer var han fremdeles alt for løs kanon). 

Anonymkode: b4792...b66

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare trenger litt input her ☺️
Hvor aktive er dere med barna? Da tenker jeg fysisk aktivitet. Hvordan ser en typisk uke ut?

Dere som trener, når begynner dere å ta de med på feks en joggetur?

Anonymkode: ed121...879

Vi trener kampsport flere ganger i uka, både på hver våre parti og trener også litt sammen for moro, vi rir sammen, klatrer sammen, leker, klatrer i tau, akrobatikk etc. Trener også styrke 3 ganger i uka, av og til vil hun bli med, men får ikke lov å løfte så tungt enda.

Typisk uke så er det minst en fysisk aktivitet hver dag, ofte to.

Ingen av oss jogger - grøss.

Da hun var 2-3 var hun med meg på kampsport-trening og satt og så på eller turnet litt på siden, klatret selv. Øve på å stå på hodet, hendene, slå hjul et. har vi lekt med «alltid», men blir jo mer avansert med alderen. Ridning har vi først kunnet gjøre sammen nå som hun er 10, og jeg må fortsatt tilpasse meg veldig men det ha eller nok mer om personlighet enn alder, ser da mange 7-åringer på instagram etc som rir fletta av meg.

Anonymkode: 936e7...ed4

Skrevet

5 barn i hus. 
Gutta på 6 og 8 år har fotballtreninger hver sin dag.  Jeg og samboeren tar med  2 åringen og begge guttene når det er treninger. Så holder vi andre på i buldrehallen som er der og spiller fotball imens. 

Jentene på 12 og 14 har ikke fritidsaktiviter. 

Hele familien er på turer og er i svømmehallen i helgene. Ellers er det turer med hunden. På sommerhalvåret er vi mer ute på fjellet og turer i hverdagen. 

Vet at faren har med 8 åringen på litt joggeturer når han er der. Av og til 6 åringen også. Eldste gidder ikke😅  

Anonymkode: 01aa8...e96

Skrevet

Vi går tur, sykler på sommeren, aker på vinteren. Har prøvd oss litt på ski, men det har vi foreldre veldig liten interesse av. 
De er med meg på treningssenteret av og til, men der trener ikke barna. Dersom det er lite folk så leker de litt der, henger i ringer, slår hjul osv. Når jeg trener hjemme så pleier særlig yngste å ville være med og da tilpasser jeg slik at hun kan delta også. Ellers leker vi jo mye da, prøver å stå på henda, leker sisten og slike ting. Samt at vi er i svømmehall, klartrehall, trampolineparker og slik av og til. Barna er 7 og 5.

Anonymkode: 594b2...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...