AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Å drikke seg til mot før sosiale settinger, hvor vanlig er det egentlig? Jeg må det for å klare og slappe av, men jeg føler meg sinnsykt unormal som har en sosial angst som "krever" det. Hater å ha det sånn. Det er virkelig vondt. Anonymkode: bf85a...8fc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Det tror jeg nok ikke er så normalt. For meg høres det ut som starten på et alkoholproblem. I det man bruker alkohol som medisin, bør varselklokkene gå. Jeg har slitt med sosial angst, men for meg var det motsatt: jeg drakk absolutt ikke NOE, for jeg følte meg mye tryggere i visshet om at jeg var ved mine fulle fem og hadde kontroll over meg selv. Anonymkode: 54fc4...84d 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Å medisinere seg selv med alkohol, er ikke bra. Og det er heller ikke vanlig. Anonymkode: a98c6...e35 2
Gjest Kvinneliv Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Tror dessverre det er veldig vanlig. Derav så mange sosiale settinger med alkohol, og reaksjoner om man ikke drikker.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å medisinere seg selv med alkohol, er ikke bra. Og det er heller ikke vanlig. Anonymkode: a98c6...e35 Helt enig, orker ikke folk som må drikke for å møtes. Anonymkode: 76e65...450
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å drikke seg til mot før sosiale settinger, hvor vanlig er det egentlig? Jeg må det for å klare og slappe av, men jeg føler meg sinnsykt unormal som har en sosial angst som "krever" det. Hater å ha det sånn. Det er virkelig vondt. Anonymkode: bf85a...8fc Neineinei. Jeg gjorde akkurat som deg, brukte alkohol for å dempe angsten. Ikke bare den sosiale angsten, men brukte alkohol for å dempe indre uro. Etterhvert drakk jeg hver eneste dag og hadde et stort alkoholproblem. Prøv å finn andre måter å slappe av på. Kanskje du må droppe en del sosiale ting fordi du takler det ikke uten alkohol og sånn skal det ikke være. Anonymkode: ab069...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Jeg elsker å ta meg et glass vin på badet før jeg skal på fest men er ikke et must. Kjenner jeg slapper mere av om jeg får det til. Anonymkode: 84ebc...2cd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Det er helt vanlig å ta et glass vin mens man sminker seg og hører på bra musikk, for å komme i stemning. 😊 Men slik du formulerer deg, høres det mer tvangsmessig ut. Anonymkode: d6a04...e49
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 Jeg må det. Anbefaler ingen å starte med det. Brått var ikke alkohol alene nok Anonymkode: 0af6f...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå