Gå til innhold

Å drikke seg til mot før sosiale settinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å drikke seg til mot før sosiale settinger, hvor vanlig er det egentlig?

Jeg må det for å klare og slappe av, men jeg føler meg sinnsykt unormal som har en sosial angst som "krever" det. Hater å ha det sånn. Det er virkelig vondt.

Anonymkode: bf85a...8fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg nok ikke er så normalt. For meg høres det ut som starten på et alkoholproblem. I det man bruker alkohol som medisin, bør varselklokkene gå. 

Jeg har slitt med sosial angst, men for meg var det motsatt: jeg drakk absolutt ikke NOE, for jeg følte meg mye tryggere i visshet om at jeg var ved mine fulle fem og hadde kontroll over meg selv. 

Anonymkode: 54fc4...84d

• Liker 2
Skrevet

Å medisinere seg selv med alkohol, er ikke bra.  Og det er heller ikke vanlig. 

Anonymkode: a98c6...e35

• Liker 2
Gjest Kvinneliv
Skrevet

Tror dessverre det er veldig vanlig. Derav så mange sosiale settinger med alkohol, og reaksjoner om man ikke drikker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å medisinere seg selv med alkohol, er ikke bra.  Og det er heller ikke vanlig. 

Anonymkode: a98c6...e35

Helt enig, orker ikke folk som må drikke for å møtes.

Anonymkode: 76e65...450

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å drikke seg til mot før sosiale settinger, hvor vanlig er det egentlig?

Jeg må det for å klare og slappe av, men jeg føler meg sinnsykt unormal som har en sosial angst som "krever" det. Hater å ha det sånn. Det er virkelig vondt.

Anonymkode: bf85a...8fc

Neineinei. Jeg gjorde akkurat som deg, brukte alkohol for å dempe angsten. Ikke bare den sosiale angsten, men brukte alkohol for å dempe indre uro. Etterhvert drakk jeg hver eneste dag og hadde et stort alkoholproblem. Prøv å finn andre måter å slappe av på. Kanskje du må droppe en del sosiale ting fordi du takler det ikke uten alkohol og sånn skal det ikke være. 

Anonymkode: ab069...f5e

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsker å ta meg et glass vin på badet før jeg skal på fest men er ikke et must.   Kjenner jeg slapper mere av om jeg får det til.

Anonymkode: 84ebc...2cd

Skrevet

Det er helt vanlig å ta et glass vin mens man sminker seg og hører på bra musikk, for å komme i stemning. 😊

Men slik du formulerer deg, høres det mer tvangsmessig ut. 

Anonymkode: d6a04...e49

Skrevet

Jeg må det. Anbefaler ingen å starte med det. Brått var ikke alkohol alene nok 

Anonymkode: 0af6f...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...