Gå til innhold

Klarer dere ikke å se at barna deres ikke er så søte?😅😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Karamelis skrev (2 timer siden):

Det må jeg si, du tok i skikkelig nå. Turte du ikke gå nivået over, eller følte du det ble for drøyt? Drepte han for mange barn, eller synes du han er litt fin? Hva kan det skyldes? 

Det blir for dumt det der 731. Hva med å tåle at jeg har ei mening, som ikke er lik din? 

Jeg var ikke klar over at det fantes et nivå over, det var det verste avskummet jeg kunne komme på. Du synes alle mennesker under 25 år er vakre, det er først etter 25 at et råttent indre gjør dem stygge, i følge ditt eget innlegg.

Det er klart at vi da har helt forskjellig mening, og det tåler jeg godt, selv om jeg finner det litt sjokkerende. 

For the record anser jeg personen i eksempelet som både svært uheldig med utseendet sitt og som å ha fullstendig råtten personlighet. 

Mulig du overdrev da du sa at alle under 25 er vakre, da har du jo mulighet til å trekke deg på det heller enn å gå til personangrep.

Anonymkode: 15322...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke babyen til kompisen min er søt, men jeg tenker ikke: NEI FYSJ hvis de legger ut på SoMe med ååå verdens fineste "Thor" heller. 

Jeg syns ungen min er verdens nydeligste, fordi han er min sønn. Å det må jeg vel få lov til? Er det bedre at jeg sier at jeg syns kompisen min sin unge er finere enn min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid tenkt same som deg, ts 🙈 men mest fordi folk legg ut veeldig uheldige bileter av borna sine, noko som ofte inkl overdrivne falske smil, dårlege vinklar, eller at baby er dekt i snørr, slev eller matrestar. Så eg var veldig på at eg ikkje kom til å legge ut stygge bilete av mine born. No legg ikkje eg ut bileter i det heile tatt, men eg brukte nokre timar på å ta eit bilete av sonen min som eg faktisk kunne "sende rundt" når han vart fødd. Syns liksom ikkje bileta viste kor fin han eigentleg var 😂

Sonen min er kanskje ein heilt vanleg unge, men når han smiler, ler eller er god og tullar (som regel heile tida) så er han verkeleg verdas finaste! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (8 timer siden):

Mennesker blir stygge når de er slemme. Fra 25 år når hjernen er ferdig utviklet kan jeg frastøtes av utseende til et menneske. Men ikke ellers. 

Jeg har en annen mening enn deg. 

Hey.. Leonardo vil gjerne ha haldningane sine tilbake 😂

Karamelis skrev (1 time siden):

Utover det finnes det ikke stygge mennesker i min verden, men noen voksne kan ha et utseende jeg frastøtes av. Johnny Depp f.eks, eller Harvey Weinstein. 

Sidestiller du verkeleg desse to?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg ts. Har noen bekjente som legger ut bilder av barna sine hver dag i some, de har rødt hår og ser ut som haier i ansiktet. Jævlig rett og slett. 

Anonymkode: ccf59...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.31):

Så mange som legger ut bilde med tekst «verdens fineste Pia», «verdens søteste Hans», «verdens vakreste Grete» osv… Og mange ganger får jeg nesten kaffen i halsen, barna er da sannelig ikke søte! Klarer ikke dere foreldre å se det selv? Om barnet ditt har tannregulering, rødt hår, masse fregner og stor nese eller noe- ser dere ikke det? Skjønner at dere er glad i barnet og synes det er søtt, men skjønner dere ikke at andre kanskje ikke synes det? 😆

Anonymkode: c476c...bd3

Vet du hva altså. Nesten så jeg håper du aldri får barn, for stakkars barn! Alle er gode nok på hver sin måte, sånne som deg bidrar til et usunt kjønnsideale i samfunnet vårt. Dette innlegget provoserte meg. Hilsen mor som lærer barna sine at alle er pene på hver sin måte, og at man skal blåse i sånne som deg.

Anonymkode: 21e3b...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel de samme folka som blir dritsure fordi de ikke får ha med ungene sine i andres bryllup. "Tenk å ta vekk denne opplevelsen fra barna!!" Jadda, jeg gidder ikke å tilrettelegge vårt eget bryllup for at bekjentes unger skal få løpe rundt og forstyrre. 

Anonymkode: 66088...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jo se at at ikke alle barn er like billedskjønne, men jeg syntes alle barn er søte på sin måte. Noen er nydelige, noen er rett og slett vakre og noen har ikke helt utseende med seg, men syntes likevel de er søte. De er så små og uskyldig❤️

Anonymkode: ef4c4...049

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns kattunger er penere og søtere en menneskebarn. 

Anonymkode: 0b4e1...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvem går på? 

klar ,  ferdig ,  kjør! 

Anonymkode: cad73...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uh,nei. Alle vet at det er valper som er penere OG søtere.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde det var sunn fornuft at alle forstår budskapet bak det. Jeg skjønner jo selv at ikke alle andre syns barna mine er verdens søteste og flotteste, men det gjør jeg. Og med å si «verdens fineste» så er det samme som at jeg er stolt av de. I mine øyne er de verdens fineste. Nå deler jeg ikke barna mine på sosiale medier av ulike grunner men når jeg ser andre skrive det så tenker jeg, så fint de føler på så mye kjærlighet for barnet sitt. Selv om barnet nødvendigvis ikke er vakkert så er det vakkert i foreldrenes øyne mtp kjærligheten man føler for barna sine 

Anonymkode: 42da3...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utrolig trist å lese at så mange syns rødt hår er stygt. 

Jeg hatet det røde håret mitt da jeg var barn, og tydeligvis med god grunn siden "alle" må jo ha syntes at jeg var grusom. 

Fikk lov å farge det i 5 klasse da jeg var 10 år. Først da jeg var 30 lot jeg være å farge det og tenkte jeg er bra nok som jeg er. 

Mine barn ligner på meg i ansiktet, men har fått far sine farger. De er mørke blonde alle tre. 

Anonymkode: bec46...37c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Må man ha vakre barn for å legge ut bilder av dem? Jeg er ikke spesielt pen selv, men har profilbilde på Facebook 🤷‍♀️ 

Anonymkode: b73fa...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig trist å lese at så mange syns rødt hår er stygt. 

Jeg hatet det røde håret mitt da jeg var barn, og tydeligvis med god grunn siden "alle" må jo ha syntes at jeg var grusom. 

Fikk lov å farge det i 5 klasse da jeg var 10 år. Først da jeg var 30 lot jeg være å farge det og tenkte jeg er bra nok som jeg er. 

Mine barn ligner på meg i ansiktet, men har fått far sine farger. De er mørke blonde alle tre. 

Anonymkode: bec46...37c

Enig, trist lesing! Å snakke nedsettende om andres utseende - spesielt den delen som ikke er selvvalgt (som klær, bleket/farget hår, sminke etc), er bare nedrig.

Helt oppriktig synes jeg det finnes mange nydelige mennesker i alle hudfarger og hårfarger.

Anonymkode: ea37c...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Igår leste jeg ett innlegg her om ei jente med rødt hår(det innlegget handlet om). Ikke rart hun syns det er vondt og vanskelig,  når de og du med slike holdninger at det er negativt må blåse det ut!

Greit at ikke alle syns rødt hår er fint, på samme måte at noen syns svart hår feks er stygt. Men må du rakke ned?

Har du ikke noe fint å si, hold det for deg selv?!

Anonymkode: 74389...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
RockyRose skrev (På 9.11.2022 den 21.39):

Eg har alltid tenkt same som deg, ts 🙈 men mest fordi folk legg ut veeldig uheldige bileter av borna sine, noko som ofte inkl overdrivne falske smil, dårlege vinklar, eller at baby er dekt i snørr, slev eller matrestar. Så eg var veldig på at eg ikkje kom til å legge ut stygge bilete av mine born. No legg ikkje eg ut bileter i det heile tatt, men eg brukte nokre timar på å ta eit bilete av sonen min som eg faktisk kunne "sende rundt" når han vart fødd. Syns liksom ikkje bileta viste kor fin han eigentleg var 😂

Sonen min er kanskje ein heilt vanleg unge, men når han smiler, ler eller er god og tullar (som regel heile tida) så er han verkeleg verdas finaste! ❤️

I dine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

I dine øyne.

Det var vel akkurat det innlegget mitt handla om, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.31):

Så mange som legger ut bilde med tekst «verdens fineste Pia», «verdens søteste Hans», «verdens vakreste Grete» osv… Og mange ganger får jeg nesten kaffen i halsen, barna er da sannelig ikke søte! Klarer ikke dere foreldre å se det selv? Om barnet ditt har tannregulering, rødt hår, masse fregner og stor nese eller noe- ser dere ikke det? Skjønner at dere er glad i barnet og synes det er søtt, men skjønner dere ikke at andre kanskje ikke synes det? 😆

Anonymkode: c476c...bd3

jeg lurer mer på på om du klarer å se selv din egen mangel på indre skjønnhet?

Skjønner du at andre kan tenke at du er stygg?

Anonymkode: 23f10...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne les innlegget mitt «vi rødhårede må tåle mye». Nettopp dette jeg vil bevise, hvor mye hets det egentlig er mot folk med rødt hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...