Gå til innhold

Klarer dere ikke å se at barna deres ikke er så søte?😅😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er jo fantastisk at foreldrene elsker barnet sitt ubetinget uavhengig av hva som feiler, hvordan det ser ut. Ville jo vært ille om alle elsket nabobarna fordi de er pene. 

Anonymkode: bec46...37c

Hva har kjærlighet med utseende å gjøre? Man kan da elske sitt barn og synes at det er verdens beste lille menneske selv om man objektivt sett ser at det finnes andre penere barn.

Jeg ser jo at mannen min ikke er like pen som de peneste Hollywood-stjernene uten at jeg elsker ham mindre av den grunn. 

Anonymkode: 15322...731

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner jo selv, objektivt sett, at guttene mine ikke er Verdens fineste og snilleste karer- men i mine øyne er de helt perfekt. 

Hva skal man skrive under bilder da? "Dette er Per. Han er helt ordinær, verken vakker eller stygg. Personlighetsmessig så er han ofte snill, men faen så rævva han også kan være til tider". Bedre?😅

Anonymkode: 86d0b...609

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner jo selv, objektivt sett, at guttene mine ikke er Verdens fineste og snilleste karer- men i mine øyne er de helt perfekt. 

Hva skal man skrive under bilder da? "Dette er Per. Han er helt ordinær, verken vakker eller stygg. Personlighetsmessig så er han ofte snill, men faen så rævva han også kan være til tider". Bedre?😅

Ja det hadde vært tidenes innlegg😅 fått likes av meg 👍

Anonymkode: 13ead...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har kjærlighet med utseende å gjøre? Man kan da elske sitt barn og synes at det er verdens beste lille menneske selv om man objektivt sett ser at det finnes andre penere barn.

Jeg ser jo at mannen min ikke er like pen som de peneste Hollywood-stjernene uten at jeg elsker ham mindre av den grunn. 

Ordla jeg meg kanskje feil siden du misforstod meg? Foreldre elsker barnet sitt uavhengig hvordan det ser ut osv. At det er en bra ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ordla jeg meg kanskje feil siden du misforstod meg? Foreldre elsker barnet sitt uavhengig hvordan det ser ut osv. At det er en bra ting. 

Men denne tråden handler om folk som skryter av hvordan egne barn ser ut.

Anonymkode: b6a84...c5f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/7/2022 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

Rødt hår er ansett som noe stygt - om det er på gutter. Fregner også - om det er på gutter.

Anonymkode: 3039e...276

?? 

Anonymkode: a5911...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjærlighet. 

Du har helt sikkert hatt en kjæreste du har syntes var verdens fineste. Kan love deg mange andre ikke deler samme syn.

Anonymkode: 9d85f...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan man ikke finne på en eneste fin ting å si om sitt eget barn uten å lyve om at de er verdens vakreste? 

Verdens beste eller verdens herligste er bedre enn verdens vakreste, men hva med «Per koser seg på fisketur 💕», eller hva nå Per gjør på skrytebildet

men tråden handler ikke om om folk elsker barna sine, bare om de helt oppriktig tror  at de er penere enn de objektivt sett er. 

Men denne tråden handler om folk som skryter av hvordan egne barn ser ut.

Anonymkode: b6a84...c5f

nettopp

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kjærlighet. 

Du har helt sikkert hatt en kjæreste du har syntes var verdens fineste. Kan love deg mange andre ikke deler samme syn.

Anonymkode: 9d85f...a62

Nei, jeg har helt seriøst aldri vært sammen med verdens vakreste/kjekkeste mann, selv om de har vært kjekke. Verdens beste for meg, jada, men det er noe annet enn å oppriktig gå rundt å tro at ens egen mann/kone/barn er verdens vakreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.56):

Rødt hår er ansett som noe stygt - om det er på gutter. Fregner også - om det er på gutter.

Når ble det en universell regel? Min samboer er rødhåret med stort, rødt skjegg. Riktignok ingen fregner da. Han bli konsekvent sjekket opp hver gang han beveger seg ut på byen og da sier damene rett ut at de «har en greie» for rødt hår og rødt skjegg. Jeg forstår de godt da! 😍

…men jeg skal vel være glad sønnen vår har fått mine mørke farger da - for om du lurte ts, så ja, sønnen min er uendelig vakker uansett hva du måtte mene!

(og det hadde han nok vært med pappaens røde hår og 😉)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøh... hva vil du at de skal skrive? "Verdens styggeste sønn har bursdag idag ?" Den personen som skriver at sønnen sin er søt mener faktisk at sønnen sin er søt. Det handler også mye om personlighet og man syns automatisk at de man er glad i er nettopp verdens søteste, fineste osv. 

Rødt hår og fregner er faktisk utrolig fint og sjarmerende. 

Jeg har ikke barn selv, er ikke så glad i barn og vet ikke om jeg vil ha, men jeg har aldri tenkt at "herregud hvorfor skriver du at barnet ditt er så fint, det er stygt"... veldig barnslig og rart av deg. 

Anonymkode: f6407...729

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.31):

Så mange som legger ut bilde med tekst «verdens fineste Pia», «verdens søteste Hans», «verdens vakreste Grete» osv… Og mange ganger får jeg nesten kaffen i halsen, barna er da sannelig ikke søte! Klarer ikke dere foreldre å se det selv? Om barnet ditt har tannregulering, rødt hår, masse fregner og stor nese eller noe- ser dere ikke det? Skjønner at dere er glad i barnet og synes det er søtt, men skjønner dere ikke at andre kanskje ikke synes det? 😆

Anonymkode: c476c...bd3

Sier den ensomme dama på KG som lager tråder på tråder om hvor kjipt livet er og hvor ensom hun er.. 

Når ble rødt hår og fregner stygt? 
Hvem er du til å bedømme hvem som er pen? 
Barna mine er vakre, de er nydelige. De er mine. 
Du vil nok aldri oppleve å bli mamma og kjenne på den følelsen 

god bedring 

Anonymkode: 3d003...6e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mine er det. Nydelige begge 2,kan si meg enig at når får lirer av seg at spedbarn er søte grøss og gru det er de ikke.

Anonymkode: 18036...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at enkelte kan være så bedritne mennesker som enkelte i denne tråden, inkludert ts. Det er en ting å tenke for deg selv at de synes rødt hår,fregner,flat rumpe, blåe øyne, arr, kviser , store muskler, tatoveringer, sort hår osv (fyll inn det som passer for deg) er stygt men å skrive det?!

Tenker dere på at det kan sitte mennesker der ute som kan bli veldig lei seg? Mennesker som kanskje har fått høre dette før og som har skikkelig lav selvtillit pga dette?! Det kan være unge, sårbare mennesker som leser dritten dere ikke klarer å holde for dere selv!

Er poenget med det å såre andre (til og med ukjente) mennesker med overlegg? Fy flate at det går ann! Dere med rødt hår og fregner, ikke ta de kommentarene til dere, der er ikke stygt!

Og nei, jeg har ikke rødt hår eller fregner, men jeg har garantert andre ting som ikke alle synes er like vakkert. Det har nok dere med stygge kommentarer også, i tillegg til en bedriten personlighet!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med å forstå hva du mener. Jeg som andre mødre synes at barna mine er helt fantastiske, men ser også at de ikke er helt unike og verdens nydeligste (om det hadde vært en kåring). Likevel, nydeligst for MEG.

Er enig i at det høres kvalmt ut og jeg blir lei av å lese side opp og ned i some om andre barn om hvor nydelige, søte, pene, osv de er, når jeg helt klart klarer å rangere de på lik linje med mine. 

Men kanskje du mener vi bør fokusere på deres egenskaper, framfor utseende? Eller ikke legge ut bilde av barn generelt? (Sier det med en klype alvor. Er dessverre alt for mange barn som har hele sitt liv brettet ut på foreldrenes sosiale medier kontoer).

Anonymkode: 98db6...4e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.56):

Hvem anser det som stygt? 
Min sønn har rødt hår, og mørke vipper og bryn. Han er vakker, snill, skoleflink og har masse venner og er populær. Han er også klok og empatisk. 
Du høres fæl ut! 
Synes du det er greit om folk skriver at asiatiske, mørkhuda, feite folk er stygg? 
der du drar alle over en kam? 
Skal love deg- jeg har sett mange med kommune grått, lyse og mørke som er mindre pen, like mye som de som er pene. 
Synes det er utrolig trist at du slenger ut at rødt hår og fregner- som noe stygt. 
Trist for de som leser dette, som har barn med rødt hår eller har rødt hår selv. 
vil tippe du har vært/ er en mobber.. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sanseløs skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at enkelte kan være så bedritne mennesker som enkelte i denne tråden, inkludert ts. Det er en ting å tenke for deg selv at de synes rødt hår,fregner,flat rumpe, blåe øyne, arr, kviser , store muskler, tatoveringer, sort hår osv (fyll inn det som passer for deg) er stygt men å skrive det?!

Tenker dere på at det kan sitte mennesker der ute som kan bli veldig lei seg? Mennesker som kanskje har fått høre dette før og som har skikkelig lav selvtillit pga dette?! Det kan være unge, sårbare mennesker som leser dritten dere ikke klarer å holde for dere selv!

Er poenget med det å såre andre (til og med ukjente) mennesker med overlegg? Fy flate at det går ann! Dere med rødt hår og fregner, ikke ta de kommentarene til dere, der er ikke stygt!

Og nei, jeg har ikke rødt hår eller fregner, men jeg har garantert andre ting som ikke alle synes er like vakkert. Det har nok dere med stygge kommentarer også, i tillegg til en bedriten personlighet!

Helt enig med deg. Jeg har rødt hår og fregner og kjente et stikk av ts sitt HI. 
Jeg har vært kles modell i Spar Kjøp i ungdommen, og vil tippe de ikke valgte meg fordi jeg er så stygg. 
mannen min elsker meg, og jeg har gode og ekte venner. Kjempe trist at det fortsatt finnes holdninger som ts. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Øøøh... hva vil du at de skal skrive? "Verdens styggeste sønn har bursdag idag ?" Den personen som skriver at sønnen sin er søt mener faktisk at sønnen sin er søt. Det handler også mye om personlighet og man syns automatisk at de man er glad i er nettopp verdens søteste, fineste osv. 

Anonymkode: f6407...729

Hvorfor føler du at man i det hele tatt må skrive noe om utseendet til barnet sitt? (eller dele bilder av dem i det hele tatt). 

Helt uenig i at man automatisk synes de man er glad i er verdens vakreste eller fineste. Men enkelte av oss er ikke så opphengt i utseende og at et menneskes verdi ligger i det ytre, at vi trenger å innbille oss at de er verdens vakreste.

Håper du gir barna dine bedre verdier enn du selv fremviser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.31):

Så mange som legger ut bilde med tekst «verdens fineste Pia», «verdens søteste Hans», «verdens vakreste Grete» osv… Og mange ganger får jeg nesten kaffen i halsen, barna er da sannelig ikke søte! Klarer ikke dere foreldre å se det selv? Om barnet ditt har tannregulering, rødt hår, masse fregner og stor nese eller noe- ser dere ikke det? Skjønner at dere er glad i barnet og synes det er søtt, men skjønner dere ikke at andre kanskje ikke synes det? 😆

Anonymkode: c476c...bd3

Nope, barna min er utrolig vakre og megasøte! Sorry, det bare er det :) Det er helt sant.

Anonymkode: 450c0...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanseløs skrev (10 timer siden):

Dette er definitivt denne debattens nyttigste innlegg ☝️

Anonymkode: 7dbae...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...