AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg er sykemeldt 40% pga kvalme og oppkast siden uke 7, og er enda dårlig i uke 18. Har fått diagnose på hypermesis. Er bedre men har mistet alt av sosialt liv siden jeg ble gravid, og etter jobb ligger jeg strak ut da jeg blir kvalm når jeg er sliten. Har opplevd at sjefen min er spydig og ekkel, som får meg til å føle meg mislykket og redd for jobben min. Det kan komme kommentarer som «veldig rart at du fortsatt er kvalm og kaster opp» eller kommentarer som «så rart du kaster opp, da må nesten legen finne ut hva som gjør det». Jeg svarer at det som gjør det er at jeg er gravid, og det tar på å gå å kaste opp i 5 måneder som gjør at jeg må jobbe gradert. Forstår jo at man syns det er irriterende at noen er borte fra jobb, spesielt i min jobb hvor det er ekstremt mye sykdom fra før og sjefen er i en presset situasjon med vikarer og lignende. Likevel føler jeg meg helt mislykket og at ting er ubehagelig og vanskelig når det kommer slike kommentarer. Nå har vi omgangssyke på jobb og på fredag måtte jeg ringe meg syk på en jobbedag, da jeg har diaré og er dårlig. Da svarer sjefen i en ekkel tone, og avslutter samtalen med at «men, er du virkelig SÅ syk at du ikke kan komme på jobb idag?». Jeg ble helt paff, og hadde mest lyst å svare «nei jeg bare lyger til deg, vil bare ha fri idag» for syns det var så idiotisk sagt, men klarte å holde meg nøytral og sa at ja, jeg er faktisk veldig dårlig. Men hvordan skal jeg forholde meg videre til dette? Har i tillegg en alvorlig situasjon på privaten, og føler at dette i tillegg gjør at jeg føler meg deprimert og likegyldig til alt. Anonymkode: 46339...311
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Ikke kjekt å bli mistrodd av sjefen. Har vært ute for det selv. Var ikke gravid da, men jeg fikk omgangssyken en nyttårsaften jeg skulle ha kveldsvakt. Dette er noen år siden, men jeg har aldri siden vært så dårlig som jeg var den dagen. Da jeg ringte sjefen, ble hun så hissig at jeg ble helt paff. Hun tvilte på at jeg snakket sant, og mente jeg bare ville ha fri fordi det var nyttårsaften. Skjønner at hun ble sur, for hun måtte ta vakten selv, men det der var veldig ugrei oppførsel. Bestemte meg raskt for at jeg ikke ville jobbe for en slik sjef, og begynte å søke andre jobber og kom meg til slutt vekk. Det er ikke deg det er noe feil med her, men sjefen din, som oppfører seg veldig uprofesjonelt. Har du en tillitsvalgt du kan snakke med? Legge det frem for sjefen hvordan du opplever dette, slik at sjefen kan skjerpe seg? Hvis det ikke bedrer seg ville jeg brukt permisjonstiden til å søke nye jobber. Anonymkode: 6ccf3...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Jeg ville sett meg om etter en annen jobb… 😒 det er sjefen din som er dust her, ikke du ❤️ Anonymkode: 9bda4...29b 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Bare ignorer vedkommende og søk ny jobb i permisjon Virker ikke helt oppegående. Anonymkode: 87522...f90 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er sykemeldt 40% pga kvalme og oppkast siden uke 7, og er enda dårlig i uke 18. Har fått diagnose på hypermesis. Er bedre men har mistet alt av sosialt liv siden jeg ble gravid, og etter jobb ligger jeg strak ut da jeg blir kvalm når jeg er sliten. Har opplevd at sjefen min er spydig og ekkel, som får meg til å føle meg mislykket og redd for jobben min. Det kan komme kommentarer som «veldig rart at du fortsatt er kvalm og kaster opp» eller kommentarer som «så rart du kaster opp, da må nesten legen finne ut hva som gjør det». Jeg svarer at det som gjør det er at jeg er gravid, og det tar på å gå å kaste opp i 5 måneder som gjør at jeg må jobbe gradert. Forstår jo at man syns det er irriterende at noen er borte fra jobb, spesielt i min jobb hvor det er ekstremt mye sykdom fra før og sjefen er i en presset situasjon med vikarer og lignende. Likevel føler jeg meg helt mislykket og at ting er ubehagelig og vanskelig når det kommer slike kommentarer. Nå har vi omgangssyke på jobb og på fredag måtte jeg ringe meg syk på en jobbedag, da jeg har diaré og er dårlig. Da svarer sjefen i en ekkel tone, og avslutter samtalen med at «men, er du virkelig SÅ syk at du ikke kan komme på jobb idag?». Jeg ble helt paff, og hadde mest lyst å svare «nei jeg bare lyger til deg, vil bare ha fri idag» for syns det var så idiotisk sagt, men klarte å holde meg nøytral og sa at ja, jeg er faktisk veldig dårlig. Men hvordan skal jeg forholde meg videre til dette? Har i tillegg en alvorlig situasjon på privaten, og føler at dette i tillegg gjør at jeg føler meg deprimert og likegyldig til alt. Anonymkode: 46339...311 Dustesjef! Jeg ville sykmeldt meg 100%, som en liten straff! Anonymkode: e6be6...c12
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Det stresset der hadde jeg ikke orket. Hva med 100% sykemelding hvis du har så mye som skjer på privaten også? Kanskje du blir litt bedre form hvis du får roet ned litt. Anonymkode: 7fa8b...da9 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Herregud for en dårlig sjef! Snakk med HR, hvis du har. Og dra et annet sted etter permisjonen. Gjorde det sjøl. Det er ikke verdt å jobbe med ræva folk. Anonymkode: b9453...4ce
Topsi Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Det virker veldig spesielt. Hvis det går omgangssyke på jobb og du har diare burde sjefen ønske at du ikke var i nærheten av jobb overhodet. Vi hadde en som bare hadde lett diare, trodde det var noe annet, og spredde viruset til en helt annen avdeling....
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er sykemeldt 40% pga kvalme og oppkast siden uke 7, og er enda dårlig i uke 18. Har fått diagnose på hypermesis. Er bedre men har mistet alt av sosialt liv siden jeg ble gravid, og etter jobb ligger jeg strak ut da jeg blir kvalm når jeg er sliten. Har opplevd at sjefen min er spydig og ekkel, som får meg til å føle meg mislykket og redd for jobben min. Det kan komme kommentarer som «veldig rart at du fortsatt er kvalm og kaster opp» eller kommentarer som «så rart du kaster opp, da må nesten legen finne ut hva som gjør det». Jeg svarer at det som gjør det er at jeg er gravid, og det tar på å gå å kaste opp i 5 måneder som gjør at jeg må jobbe gradert. Forstår jo at man syns det er irriterende at noen er borte fra jobb, spesielt i min jobb hvor det er ekstremt mye sykdom fra før og sjefen er i en presset situasjon med vikarer og lignende. Likevel føler jeg meg helt mislykket og at ting er ubehagelig og vanskelig når det kommer slike kommentarer. Nå har vi omgangssyke på jobb og på fredag måtte jeg ringe meg syk på en jobbedag, da jeg har diaré og er dårlig. Da svarer sjefen i en ekkel tone, og avslutter samtalen med at «men, er du virkelig SÅ syk at du ikke kan komme på jobb idag?». Jeg ble helt paff, og hadde mest lyst å svare «nei jeg bare lyger til deg, vil bare ha fri idag» for syns det var så idiotisk sagt, men klarte å holde meg nøytral og sa at ja, jeg er faktisk veldig dårlig. Men hvordan skal jeg forholde meg videre til dette? Har i tillegg en alvorlig situasjon på privaten, og føler at dette i tillegg gjør at jeg føler meg deprimert og likegyldig til alt. Anonymkode: 46339...311 Sjefen din er jo en jævla drittsekk, og en DÅRLIG leder. Dessverre ikke alle som skulle vært sjef. Du Overlever dette, bare hold deg sterk - ikke la noe av dette gå inn på deg. Kommer han med kommentarer så kan du si "jeg syntes ikke det er særlig hyggelig at du skal kommentere dette". Jeg hadde heeelt ærlig begynt å se etter en ny jobb, dette blir bare verre og verre nå som babyen kommer. Han kommer til å gi deg tyn, dårlig samvittighet og komme med flere hersketeknikker. Anonymkode: a1a54...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå