Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør , 100 %. Har i år jobbet over 100.000 og idet jeg passerte den summen virket det ikke som jeg ble trekt så mye i trygd lengre. at det ble mer lønnsomt på en måte. stemmer dette ? 

Anonymkode: c3c16...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gi beskjed om slikt selv til NAV.

Anonymkode: 81df8...d7a

• Liker 2
Skrevet

Har du meldt fra eller trakk de automatisk? 

Anonymkode: 67067...d91

Skrevet

Det stemmer ikke. Du blir trukket en bestemt prosentsats av all inntekt over 0,4G.

Nav gjør automatiske endringer i perioden april-oktober, inntekt registrert i a-registeret etter dette fanger ikke nav opp. 

Anonymkode: eb620...db8

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke sånn at hvis man tjener mye, så trekker de ikke så mye i trygden lenger. De har antageligvis trukket for lite, og det betyr at du blir skyldig penger, fordi de har utbetalt deg for mye i trygd ved siden av jobbinntekten din.

Ville sendt NAV en melding innlogget på NAV sine sider fra Min Side. Spør. Det er det beste. Da får du svar fra dem selv og ikke spekulasjoner på KG.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må rapportere hvor mye du har tjent over det du har lov til. Dette kan du endre hele året.

Anonymkode: a5cd0...225

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må rapportere hvor mye du har tjent over det du har lov til. Dette kan du endre hele året.

Anonymkode: a5cd0...225

Man må ikke rapportere. Men det er en fordel, om en liker å ha løpende oversikt.

Anonymkode: 81df8...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...