AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg er ufør , 100 %. Har i år jobbet over 100.000 og idet jeg passerte den summen virket det ikke som jeg ble trekt så mye i trygd lengre. at det ble mer lønnsomt på en måte. stemmer dette ? Anonymkode: c3c16...16f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Du må gi beskjed om slikt selv til NAV. Anonymkode: 81df8...d7a 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Har du meldt fra eller trakk de automatisk? Anonymkode: 67067...d91
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Det stemmer ikke. Du blir trukket en bestemt prosentsats av all inntekt over 0,4G. Nav gjør automatiske endringer i perioden april-oktober, inntekt registrert i a-registeret etter dette fanger ikke nav opp. Anonymkode: eb620...db8 1
Million Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Nei, det er ikke sånn at hvis man tjener mye, så trekker de ikke så mye i trygden lenger. De har antageligvis trukket for lite, og det betyr at du blir skyldig penger, fordi de har utbetalt deg for mye i trygd ved siden av jobbinntekten din. Ville sendt NAV en melding innlogget på NAV sine sider fra Min Side. Spør. Det er det beste. Da får du svar fra dem selv og ikke spekulasjoner på KG. 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Nei. Ta kontakt med NAV, og gå utfra at du blir skyldig endel penger. Hvert år kjører NAV etteroppgjør, hvor det sjekkes mot tall fra Skatteetaten. https://www.nav.no/no/person/innhold-til-person-forside/nyttig-a-vite/etteroppgjoret-for-uforetrygd Anonymkode: d3c2b...40b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #7 Skrevet 8. november 2022 Du må rapportere hvor mye du har tjent over det du har lov til. Dette kan du endre hele året. Anonymkode: a5cd0...225
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #8 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må rapportere hvor mye du har tjent over det du har lov til. Dette kan du endre hele året. Anonymkode: a5cd0...225 Man må ikke rapportere. Men det er en fordel, om en liker å ha løpende oversikt. Anonymkode: 81df8...d7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå