AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Hei! Har en 6 mnd. Valp som vi holder på med litt alene trening med. Han har "dessverre" ikke vært mye alene hjemme (er med oss på jobb i bil), han har trives egentlig fint der. Lufter han hver 2-3 time. MEN - Nå som vinteren kryper mot oss så vil jeg ikke ha han i bilen mer med tanke på at bilen blir jo rene fryseboksen. Øver på at han er alene i eget rom hjemme, sitter som oftest i annet rom hvor han ikke ser/hører oss når. Merker han at vi er hjemme likevel? Vi snakker ikke, lager ikke NOEN lyder, etc. Og nå har han vært alene I 1,5 time og det har ikke vært et pip så lurer på om han vet vi er hjemme uansett😅 Anonymkode: 9e024...376
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Han, merker dere er hjemme. Begynn heler med en liten tur på butikken. Anonymkode: d3a67...47a
Gjest Athena Catalina Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Hunden vet dere er hjemme, hjelper lite å gå i et annet rom.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Og en annen ting; hvor mye bør man øke når man (etterhvert) når 2 timer alene hjemme? Skal man øke med 15 min, 30 min, hel time? Anonymkode: 9e024...376
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Uff, hvis han merker at vi er hjemme var dette bortkastet tid 😅 trodde helt oppriktig han ikke merket at vi var hjemme. Anonymkode: 9e024...376
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Hunden lukter at dere er hjemme selv om det er i en helt annen del av huset. Anonymkode: 638fd...d21
Carrot Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 vi kjøpte web cam, satte opp og gikk ut av huset - da så vi på tlf og hørte hva som skjedde hjemme.. Det har vi også nå som den egentlig er en del alene, syns det er greit å sjekke innom på den måten..
Tabris Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og en annen ting; hvor mye bør man øke når man (etterhvert) når 2 timer alene hjemme? Skal man øke med 15 min, 30 min, hel time? Anonymkode: 9e024...376 Jeg ville startet med å øke med 10-15 minutter. Vil sterkt anbefale at du filmer ham for å se at han faktisk er rolig når han er alene. Hvis alt er ok så ville jeg økt med 15 min noen ganger, så 20-30 min. Bare pass på at du ikke går frem så fort at hunden blir urolg. Hvis det skjer så gå tilbake i treningen. Dvs kom inn igjen raskere og gå fremover saktere. 1
Troyamin Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Hjemme-alene-trening er mer enn å bare gå utav huset. Har dere startet med å la den være alene på eget rom, mens dere gjør noe et annet sted i huset, har dere gjort alt riktig. Nå går dere ut og henter posten, tar en runde med bilen i nabolaget, drar på butikken osv. Når du kommer hjem, overser du hunden. Akkurat som om du bare skulle vært en tur på do. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Ja, han merker det, lukter dere. Men det er veldig bra trening likevel. Vår første hund syntes det var skummelt at vi gikk i andre rom og lukka døra, så det ble en del av selvstendighets- og etter hvert alenetreningen. Nå har vi tre hunder og yngste er 7 måneder, han kan være alene i bilen, men har ikke fått øvd hjemme siden vi er her hele tiden (syk samboer og jobber hjemme). Men skal gå veldig sakte fram når vi begynner! Anonymkode: 29dc7...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå