Victor18 Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Er et voksent par med hver vår leilighet . Hun eier sin og står godt i det økonomisk etter arv . Jeg leier min og har gammel morro gjeld på ca 600 000.forbrukslån tatt opp for 20 år siden. vi har vært kjærester i 9 år. Hun bor hos meg og vi spleiser på mat. Resten betaler jeg. hennes sønn bor sammen med en kamerat i hennes leilighet . De betaler ingenting for å bo der , selv ikke strøm. Guttene søker jobb og studerer . spurt min kjæreste å dele strøm, hos meg . Nei hun betaler jo i sin leilighet .vi har bodd slik i 4-5 år nå. vi har planer om å flytte i hennes leilighet når sønnen flytter for å studere og startet å pusse opp. Hun betaler for det som skal kjøpes inn og jeg gjør stort sett jobben. dette vil gi en betydelig verdiøkning på leiligheten hennes, da det er mye som må gjøres .Det er jo av begges interesse før vi flytter inn. Jeg har gammel gjeld som ikke klarer å betale ned pga inkasso renter og skap søke gjeldsordning . Hun er klar over alt det med gjelden . hun har arvet greit med penger og spurt henne om mulighet å evt låne av henne og betale tilbake . Det var ikke av interesse. Føler jeg kjæreste og samboer med verdens flotteste . Har det bra sammen stort sett og ønsker begge at det er oss to så lenge vi er her . Hva er andres synspunkt her? jeg har alltid vært raus og delt på det lille jeg har. Hadde det vært motsatt så hadde jeg tenkt anderledes og hjulpet . I hverdagen er hun sparsommelig som jeg og har blitt etter vi ble sammen . Samtidig er hun gjerrig som jeg synes er fryktelig vanskelig og iriterende . sikker rotete skrevet men håper dere skjønner litt av min frustrasjon 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Håper hun aldri tar opp lån for å hjelpe deg med gjeld. Uansett hvor glad hun er i deg. Din gjeld må du ordne selv. At hun skal betale på fellesutgifter er bare en selvfølge og her må du bare plassere skapet for henne. Får du overskudd av penger når du evt selger leiligheten din? Da kan du bruke de til å betale ned forbruksgjeld. Anonymkode: 0583c...55f 17 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Du betaler jo ikke mer i strøm fordi hun bor i leiligheten din enn om du bodde alene så hvorfor mener du at hun skal betale halvparten? Mat og annet som koster mer når dere er to skal hun selvfølgelig være med å betale, men ikke annet. Hun skal ikke betale deg eller hjelpe deg å betale din gamle gjeld. Hun betaler alle utgifter og strøm i sin leilighet, hun skal selvfølgelig ikke betale halvparten i din leilighet i tillegg. At hun har arvet penger mens du har vært dum og tatt masse forbrukslån uten sikkerhet skal vel ikke hun svi for? Jeg forstår godt at hun ikke vil låne deg penger. Det er å be om problemer i forholdet og hva om det tar slutt? Jeg hadde vært bekymret for at du ville la være å betale tilbake som hevn. Hadde jeg vært hennes venninne hadde jeg sagt at alle varsellamper lyser her og bedt henne være svært forsiktig og revurdere forholdet. Det virker som du bare er ute etter pengene hennes. Anonymkode: fab70...402 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Hun bør absolutt betale for sin del av de faste kostnadene hos deg. Hennes barn burde også betale noe for å leie hos henne. Det er urimelig at du ikke får betalt ned noe på gjeld pga du indirekte betaler for at hennes barn skal få bo gratis. Anonymkode: edd93...467 34 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Selvfølgelig skal hun ikke hjelpe deg med din gjeld. Det er ikke hennes feil at du har rotet til livet ditt. Strømmen derimot kunne hun såklart delt da hun tross alt bruker halvparten. Anonymkode: 56952...733 19
Brunello Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 (endret) Hun skal selvsagt betale halvparten eller mere av alle kostnader dere har for å bo i leiligheten. Den er leid, og det er således ingen problematikk rundt nedbetaling av gjeld m.m. Din dumsnille holdning har medført at du fortsatt betaler for et dyrt forbrukslån. Endret 7. november 2022 av Brunello 19 4
Brunello Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig skal hun ikke hjelpe deg med din gjeld. Det er ikke hennes feil at du har rotet til livet ditt. Strømmen derimot kunne hun såklart delt da hun tross alt bruker halvparten. Anonymkode: 56952...733 Strømmen? Hun bor hos han i en leid leilighet. Hun skal selvsagt betale minst halvparten av alle bokostnader. 19 2
Brunello Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du betaler jo ikke mer i strøm fordi hun bor i leiligheten din enn om du bodde alene så hvorfor mener du at hun skal betale halvparten? Mat og annet som koster mer når dere er to skal hun selvfølgelig være med å betale, men ikke annet. Hun skal ikke betale deg eller hjelpe deg å betale din gamle gjeld. Hun betaler alle utgifter og strøm i sin leilighet, hun skal selvfølgelig ikke betale halvparten i din leilighet i tillegg. At hun har arvet penger mens du har vært dum og tatt masse forbrukslån uten sikkerhet skal vel ikke hun svi for? Jeg forstår godt at hun ikke vil låne deg penger. Det er å be om problemer i forholdet og hva om det tar slutt? Jeg hadde vært bekymret for at du ville la være å betale tilbake som hevn. Hadde jeg vært hennes venninne hadde jeg sagt at alle varsellamper lyser her og bedt henne være svært forsiktig og revurdere forholdet. Det virker som du bare er ute etter pengene hennes. Anonymkode: fab70...402 At hun har et investeringsobjekt ved siden av felles bolig skal selvsagt ikke gå ut over samboeren. Alt av felles bokostnader skal deles likt eller skjevdeles med større del på den med best råd (altså henne). 20 2
Victor18 Skrevet 7. november 2022 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper hun aldri tar opp lån for å hjelpe deg med gjeld. Uansett hvor glad hun er i deg. Din gjeld må du ordne selv. At hun skal betale på fellesutgifter er bare en selvfølge og her må du bare plassere skapet for henne. Får du overskudd av penger når du evt selger leiligheten din? Da kan du bruke de til å betale ned forbruksgjeld. Anonymkode: 0583c...55f Jeg leier . Pengene har hun og vel så. Hun ønsker selv vi skulle kjøpe noe sammen. Mitt økonomiske rot fra tidligere har jeg ønsket om å rydde i selv . Neste er gjeldsordning som er hjelpen. Så i ett desperat forsøk tok jeg det opp. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Victor18 skrev (4 minutter siden): Jeg leier . Pengene har hun og vel så. Hun ønsker selv vi skulle kjøpe noe sammen. Mitt økonomiske rot fra tidligere har jeg ønsket om å rydde i selv . Neste er gjeldsordning som er hjelpen. Så i ett desperat forsøk tok jeg det opp. Hvis du leier og hun eier, så bør vel hun betale halvparten av leieutgiftene? Evt 2/3 siden hun og hennes sønn er to personer mens du er en. Det er ikke ditt "problem" at hun har en leilighet på siden, som hun sikkert leier ut. Sånn som det er nå så bor hun hos deg gratis og får verdiøkning på egen leilighet, mens du går i "minus". Men enig i at hun ikke bør låne deg pengene. Anonymkode: 7f6e2...d51 10
Brunello Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Victor18 skrev (10 minutter siden): Jeg leier . Pengene har hun og vel så. Hun ønsker selv vi skulle kjøpe noe sammen. Mitt økonomiske rot fra tidligere har jeg ønsket om å rydde i selv . Neste er gjeldsordning som er hjelpen. Så i ett desperat forsøk tok jeg det opp. Du hadde antakelig vært gjeldfri dersom dere hadde delt boutgiftene likt. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Dere burde dele de totale boutgiftene der du leier og dere bor, at hun ikke får leieinntekter på den leiligheten hun har er hennes problem, med mindre du skal bo gratis hos henne når dere flytter dit. Du er med på å sponse sønnen hennes med gratis bosted. Hun må ikke finne på å låne deg penger,det er kilden til masse problemer! Anonymkode: b78cd...1d0 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Ta betalt for jobben du gjør i hennes leilighet.Hun vil jo tjene på den om det skulle bli slutt.Da har du jobbet på den gratis.Er hu gjerrig,kan du bli gjerrig å.Slå av varmt vannet når hu skal dusje,og sett en sparebøsse ved siden av,så hu må betale for varmt vannet😂 Anonymkode: 8439a...15c 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du leier og hun eier, så bør vel hun betale halvparten av leieutgiftene? Evt 2/3 siden hun og hennes sønn er to personer mens du er en. Det er ikke ditt "problem" at hun har en leilighet på siden, som hun sikkert leier ut. Sånn som det er nå så bor hun hos deg gratis og får verdiøkning på egen leilighet, mens du går i "minus". Men enig i at hun ikke bør låne deg pengene. Anonymkode: 7f6e2...d51 Sønnen hennes og en kompis bor i hennes leilighet gratis.... Anonymkode: b78cd...1d0 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Brunello skrev (24 minutter siden): Strømmen? Hun bor hos han i en leid leilighet. Hun skal selvsagt betale minst halvparten av alle bokostnader. Haha nei, de har hver sin bolig. Om hun skal sitte og betale fullt på sin bolig (som må gjøres uansett om sønnen bor der eller ikke) og plutselig skal betale 50% på TS sin så flytter hun jo selvfølgelig bare hjem igjen 😂 sånn er det når man velger å ha en bolig hver. Anonymkode: 56952...733 1
Gjest Karamelis Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sønnen hennes og en kompis bor i hennes leilighet gratis.... Anonymkode: b78cd...1d0 Det er sønnen hennes. Du er en voksen mann med 20 år gammel forbruksgjeld på hele 600 000. Det er så flaut at jeg hadde ville gått veldig stille i dørene. Du vet at kvinnfolk flest velger menn med ressurser. Du er faktisk ganske heldig. Søk om gjeldsordning du og gjennomfør den. Endret 7. november 2022 av Karamelis
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 Hun snylter på deg, og det er takket være gjestfriheten din at hennes sønn bor gratis hjemme hos hu mor. Anonymkode: fcccf...e5d 15 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Hun bør betale noe for å bo hos deg, både halvparten av alle fellesutgifter og noen tusenlapper i husleie. Dette er helt uavhengig av at hun eier egen leilighet. Det er helt urimelig av henne å tenke at hun skal bo gratis hos deg. Hvis dere senere flytter i hennes leilighet bør du på sikt få mulighet til å kjøpe deg inn, eller spare og investere i en egen leilighet som du kan leie ut. Hvis du skal hjelpe henne med mye oppussing bør dere finne en måte du kan bli kompensert for det. Det kan høres litt ut som hun utnytter din raushet. Jeg håper det bare er fordi hun er korttenkt. Hadde du fått litt leie av henne hver måned hun har bodd hos deg hadde du vel omtrent vært gjeldsfri nå. Anonymkode: 31eac...8ae 4
AprilLudgate Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Hun skal selvsagt betale halvparten av leien og kostnader hos deg - alt fra mat/leie osv. Hvordan hun organiserer sin bolig og økonomi ellers har du ingenting med. Du skal ikke spørre om å låne penger av henne for å betale ned gjeld. Om dere så flytter til hennes bolig skal du stå for halvparten der, eventuelt kjøpe deg inn. 12
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 52 minutter siden, Victor18 said: jeg har alltid vært raus og delt på det lille jeg har. Ærlig talt, jeg synes du har vært dum. Du burde ha betalt ned gjelden i stedet for å betale for kjæresten. Anonymkode: 21e2f...b86 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå