Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte ei veldig hyggelig dame gjennom hey girl. Vi bor helt tilfeldig i samme nabolag, har begge samme interesser og begge har små barn osv. Vi fant fort tonen og vi har møttes både hun og samboeren, og jeg og samboeren. Vi fant tonen fort!

Men hun tar nesten aldri initiativ til å møtes.. 

Hun kan sende noen snaps i ny og ned, og hun virker interessert i å ha kontakt men selv om jeg har invitert henne og hun har invitert meg hjemme til seg så blir det liksom aldri hvis dere skjønner. Jeg har tatt initiativ de siste to gangene og spurt om hun vil komme til meg på kaffe å se det nye oppussede huset mitt, men idag avlyste hun. Hun hadde sovet lite pga babyen med våken netter osv. 

Forstår at det ikke passer når hun har en liten baby, men jeg får litt sånn merkelig følelse. Jeg er selv gravid og er i dårlig form, men jeg klarer å ha besøk eller ta en kaffe med folk fordi. Med tanke på at jeg tar iniativ mest og hun aldri men bare prater så blir jeg litt lei meg. Har akkurat kuttet ut venner som var slik selv og nå igjen finner jeg ei som er helt lik de jeg dro ifra. Vet ikke hva det er med meg men folk har en tendens til å avlyse med meg, eller bare drite i meg.. Er så sliten av å ha det slikt. 

Jeg flyttet inn i nytt hus i sommer og enda har jeg ikke hatt en eneste venninne på besøk og det gjør meg litt trist. 

Hva er greia? 

Anonymkode: e7a6f...065

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er forskjellige og personlig syntes jeg det er en veldig dårlig egenskap å skulle stadig sammenligne seg selv med andre. Noe du gjør her, hva du orker og gidder - kan andre ikke orke og gidde. Det må du bare respektere, og akseptere - da alt ikke handler om deg og ditt. Godt mulig denne kvinnen har så mye med seg selv og baby akkurat nå, du sier jo dere snakker og har vært sammen. Jeg ser virkelig ikke problemet, virker som du tar ting veldig personlig TS. Dette er ting du burde jobbe med, for det er nok ikke HENNE det er noe feil med (nok en gang, som du sier) - du må begynne å se innover i deg selv, bli selvbevisst og ha selvinnsikt for å se hvordan du er med og mot andre i relasjoner. 

Anonymkode: e75b8...227

• Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet

Kanskje hun bare er mer introvert enn deg, og derfor ikke har overskudd til så mye sosialt når hun er sliten? For noen gir sosiale treff mer energi enn det tapper, for andre er det motsatt.

Anonymkode: 8bd96...8e9

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Folk er forskjellige og personlig syntes jeg det er en veldig dårlig egenskap å skulle stadig sammenligne seg selv med andre. Noe du gjør her, hva du orker og gidder - kan andre ikke orke og gidde. Det må du bare respektere, og akseptere - da alt ikke handler om deg og ditt. Godt mulig denne kvinnen har så mye med seg selv og baby akkurat nå, du sier jo dere snakker og har vært sammen. Jeg ser virkelig ikke problemet, virker som du tar ting veldig personlig TS. Dette er ting du burde jobbe med, for det er nok ikke HENNE det er noe feil med (nok en gang, som du sier) - du må begynne å se innover i deg selv, bli selvbevisst og ha selvinnsikt for å se hvordan du er med og mot andre i relasjoner. 

Kjære deg, er det nødvendig være så frekk mot ts? 

Dette er jo litt rart da. det ts forteller. Er jo ikke ok på sikt med enveiskjørt vennskap. Begge har et ansvar her tenker jeg.

Skjønner godt du blir skuffet ts. Jeg har og møtt noen fra hey girl, og merkelige sider begynner å dukke opp etter flere treff.

Anonymkode: d8b32...765

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har selv møtt noen via apper tilsvarende Hey Girl. Det var 2 jenter jeg var sosial med en kort periode. Men vi var ulike som personer så det ble ikke noe mer. 

Skrevet

Om hun har sovet dårlig pga baby, så skjønner jeg veldig godt at hun ikke orker være sosial med en "Ny" bekjent. Jeg er introvert, og blir veldig sliten av å være sosial, og hadde ikke orket det når jeg allerede var dausliten. 

Når man har små barn, er det veldig veldig vanlig at man synes det er vanskelig å treffes og være sosial. 

Jeg for min del har lyst på flere venner - men ikke for å treffe dem, men for å sende meldinger og prate litt på sms. Jeg har veldig lite tid i hverdagen, og den lille tiden trenger jeg for å ta vare på meg selv. 

Anonymkode: 28ecf...e8b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle forskjellige behov, nok med sin familie. Det er jo mer sosialt for mange å omgås mennesker man har nær relasjon.

Anonymkode: bea41...0de

• Liker 1
Skrevet

Dette er vanskelig - opplever du at flere avviser deg på ulike måter kan det være du helt tilfeldig er litt uheldig, og at alle de du treffer har grunner til ikke å være sammen med deg som ikke har med deg å gjøre. Men det kan også ha med deg å gjøre - er det noe du gjør, som andre ikke liker? Er du for pågående, kjedelig, sur, sladrete eller har veldig sære interesser feks? Er det noen du kan spørre om dette om? Og så trenger ikke dette å stemme. Men jeg har en venninne som jeg trekker meg litt unna og som jeg merker at også andre gjør. Og det et fordi hun er veldig klagete og forteller om alle utfordringene hun har, men mangler selvinnsikt til å forstå at hun selv lager problemene sine. Har forsøkt veldig mildt og snilt å få henne til å forstå dette, men det går ikke inn og da trekker man selv bort etterhvert. 

Anonymkode: 4a8e7...55b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Møtte ei veldig hyggelig dame gjennom hey girl. Vi bor helt tilfeldig i samme nabolag, har begge samme interesser og begge har små barn osv. Vi fant fort tonen og vi har møttes både hun og samboeren, og jeg og samboeren. Vi fant tonen fort!

Men hun tar nesten aldri initiativ til å møtes.. 

Hun kan sende noen snaps i ny og ned, og hun virker interessert i å ha kontakt men selv om jeg har invitert henne og hun har invitert meg hjemme til seg så blir det liksom aldri hvis dere skjønner. Jeg har tatt initiativ de siste to gangene og spurt om hun vil komme til meg på kaffe å se det nye oppussede huset mitt, men idag avlyste hun. Hun hadde sovet lite pga babyen med våken netter osv. 

Forstår at det ikke passer når hun har en liten baby, men jeg får litt sånn merkelig følelse. Jeg er selv gravid og er i dårlig form, men jeg klarer å ha besøk eller ta en kaffe med folk fordi. Med tanke på at jeg tar iniativ mest og hun aldri men bare prater så blir jeg litt lei meg. Har akkurat kuttet ut venner som var slik selv og nå igjen finner jeg ei som er helt lik de jeg dro ifra. Vet ikke hva det er med meg men folk har en tendens til å avlyse med meg, eller bare drite i meg.. Er så sliten av å ha det slikt. 

Jeg flyttet inn i nytt hus i sommer og enda har jeg ikke hatt en eneste venninne på besøk og det gjør meg litt trist. 

Hva er greia? 

Folk har ulikt sosialt behov . Å med venner bør det være lov å helt innafor å avlyse pga dårlig søvn . Hadde bare skrevet , ok , skjønner , men hjertelig velkommen en dag du har overskudd . Å ha som en regel   at det er hver sin gang å ta initiativ . Om hennes sosiale frekvens er lavere enn din , må du bare skaffe deg flere . Mulig du er mer selskapssyk enn henne , folk er forskjellig . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sikkert som hun andre. 
Jeg er aldri den som tar kontakt, men blir glad når andre gjør det. 
Ikke fordi jeg ikke liker dem, men mitt sosiale behov er veldig lite. 
Så jeg rekker rett å slett aldri å være først ute. 
For min del kan jeg gjerne treffe folk 3 ganger i året og være fornøyd. 
Venner som trenger kontakt ukentlig eller mer orker jeg rett og slett ikke. 

Anonymkode: 1a90a...f13

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor ofte møtes dere? Eller hvor ofte ønsker du at dere skal møtes? Jeg er introvert, og møter ikke venner mer enn 1-2 gang i mnd. Kan godt gå en uke uten kontakt på sosiale medier også. Det sosiale behovet mitt er ikke så stort. 

Anonymkode: bd0fe...670

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte møtes dere? Eller hvor ofte ønsker du at dere skal møtes? Jeg er introvert, og møter ikke venner mer enn 1-2 gang i mnd. Kan godt gå en uke uten kontakt på sosiale medier også. Det sosiale behovet mitt er ikke så stort. 

Det var ikke ofte! Men tror det er annerledes hvis man har mann og barn, noe jeg antar du har? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjære deg, er det nødvendig være så frekk mot ts? 

Dette er jo litt rart da. det ts forteller. Er jo ikke ok på sikt med enveiskjørt vennskap. Begge har et ansvar her tenker jeg.

Skjønner godt du blir skuffet ts. Jeg har og møtt noen fra hey girl, og merkelige sider begynner å dukke opp etter flere treff.

Anonymkode: d8b32...765

Jeg er aldeles ikke frekk, men nå sier TS at hun har droppet sine gamle venner pga mye av det samme, og hun reagerer nå på den nye. Da tenker jeg fort at det kanskje ikke er menneskene rundt TS, som faktisk er problemet. Og de har aldeles ikke et enveiskjørt vennskap? TS sier jo at de snapper litt, har møttes flere ganger - og at venninnen har en baby og sliter med søvn, og har derfor takket nei to ganger. Jeg anser ikke dette som et problem, jeg tror TS overtenker og skaper et problem fordi hun tolker det verste. Og dette er nok ikke første gang, i og med at hun blir lei seg og går rett på at denne kvinnen er som "alle andre". 

• Liker 6
Skrevet

Kan også legge til dette, TS. At når man har mann, barn og HVERDAGEN AS - så er det ikke så ofte man får tid til venninner og slike treff du ønsker. Kanskje du har mye tid til overs, men for folk flest har døgnet alt for få timer - ukene går fort, og sosialisering som du ønsker er ofte det som havner nederst på prioriteringslista. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mange mennesker som tenker at hvis man ikke snakker sammen hver dag (satt på spissen), så er man sint/sur/uvenner. Og jeg er for øvrig helt enig med deg, men tenker TS kanskje er en av de som er avhengig av likeverdig kontakt hver dag for å føle seg betydningsfull og satt pris på, men ikke alle er sånn. Og blir dødelig fornærmet hvis ikke man gjengjelder kontakten osv, ekstremt utadvendt er man da, og ikke alle er sånn. Men kan kanskje være vanskelig å innse at ikke alle er like.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sånn, treg med å ta kontakt, hvertfall i forhold til vennene mine. Det er ikke fordi jeg ikke bryr meg eller ikke har lyst, men fordi jeg ikke tenker på det rett og slett! Også liker jeg bedt når jeg endelig har litt tid for meg selv å være litt alene og ikke ha lagt mange planer som jeg er bundet til. Vi er forskjellige, og jeg har spesielt en venninne som maser om å gjøre noe hele tiden. Det gjør at jeg trekker meg enda mer unna. 

Anonymkode: be698...abf

• Liker 3
Skrevet

Du flyttet dit i sommer og dere har truffet hverandre flere ganger, også med samboere, selv om hun har liten baby? Jeg synes det høres ut som om du har i overkant høye forventninger til hyppighet - selv uten barn treffer jeg ikke venner så ofte, og de som har småbarn er jeg lykkelig om kan avse noen timer en gang i halvåret. Man har forskjellige ønsker og behov når det gjelder sosialisering - at hun ikke oppfyller dine trenger ikke bety annet enn at hennes er annerledes. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Daria skrev (45 minutter siden):

Du flyttet dit i sommer og dere har truffet hverandre flere ganger, også med samboere, selv om hun har liten baby? Jeg synes det høres ut som om du har i overkant høye forventninger til hyppighet - selv uten barn treffer jeg ikke venner så ofte, og de som har småbarn er jeg lykkelig om kan avse noen timer en gang i halvåret. Man har forskjellige ønsker og behov når det gjelder sosialisering - at hun ikke oppfyller dine trenger ikke bety annet enn at hennes er annerledes. 

Dette 🙌 pluss at man kan uansett ikke endre andre mennesker . Den eneste man kan endre er seg selv . Kutte ut venner fordi de har mindre sosialt behov enn meg gjør jeg uansett ikke . Jeg møter dem på deres premisser . Er det folk jeg ønsker å ha i livet mitt, er ikke antall besøk det jeg måler verdien av vennskap i . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er kanskje litt stygt å si det, men jeg har møtt noen gjennom sånne venneapper, og av og til er det lett å skjønne hvorfor de ikke har så mange venner. Det virker ikke som det har vært noe vondt i dem, men kronisk upålitelig i forhold til avtaler og å møtes går igjen ... 

Virker rart, for de gir uttrykk for at de setter pris på det når vi først gjør noe, og de er gjerne single uten barn også, og ikke spesielt opptatte, men å svare konkret og avtale, det er likevel vanskelig.

Anonymkode: 0ce0b...9da

• Liker 2
Skrevet

Ts her

Jeg har forståelse for at hun er sliten, men når jeg har opplevd dette flere ganger med andre vener som jeg valgte å lutte ut så begynner jeg å lure. Synes det er trist at jeg skal kjempe så mye for å få litt sosial kontakt med noen venner. Er jo hyggelig å ha besøk i sitt nye hjem å skravle om alt fra interiør, til teite såpeserier til alt fra sladder til livet generelt. Er jo sist jeg hadde besøk av ei venninne i mai, og det er lenge siden. Har jo lyst å ha litt sosialt i livet litt jeg også, 

Uansett så skal jeg ikke kutte henne ut, men jeg kommer ikke til å invitere henne noe mer. Det får bli henne fordi jeg har prøvd nok. Orker ikke å bli avvist heller. 

Har dog gjort noe med saken å invitert en kollega hjemme til meg i morgen å hun sa ja, så det betydde veldig mye for meg. Da blir det første besøket mitt i nytt hus😊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...