AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Hei! Jeg prøvde å tegne et SWAP-abonnement her om dagen siden jeg bytter mobil hvert år og derfor ønsker noe som kan være lukrativt for meg i lengden, men ble stoppet da jeg fikk dårlig kredittscore.. Ettersom at inntekten min under studenttiden i 2021 er veldig lav og at jeg har for mye i lån i dag (Billån + boliglån). Har altså ingen ubetalte regninger, inkasso eller lignende, kun for dårlig lønn i 2021 for det jeg "skylder" i dag. Inntekten min har gått opp med 500 000 siden jeg studerte og siden de kun tar høyde for lønnen min fra 2021 så får jeg heller ikke tegnet et SWAP-abonnement, men er det noe jeg kan gjøre med det utenom å vente til april når skatteoppgjøret kommer? Takk på forhånd for svar! Anonymkode: 0e404...34d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Har du kontaktet dem og bedt om å sende dem lønnslipper for å dokumentere inntekt? Anonymkode: bab35...00b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du kontaktet dem og bedt om å sende dem lønnslipper for å dokumentere inntekt? Anonymkode: bab35...00b Nei, ringte de for 2 minutter siden (etter jeg lagde posten) og de kunne ikke gjøre noe med det.. Så får vel bare vente til neste skatteoppgjør da 😕 Anonymkode: 0e404...34d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, ringte de for 2 minutter siden (etter jeg lagde posten) og de kunne ikke gjøre noe med det.. Så får vel bare vente til neste skatteoppgjør da 😕 Anonymkode: 0e404...34d Hmm, merkelige greier. Selv jeg, som har masse usikret kreditt og relativt lav inntekt, fikk swap godkjent. Men siden du tjener greit nå er det vel ikke noe problem å kjøpe en moderat telefon til fullpris. Anonymkode: bab35...00b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Det med å lære seg å ønske seg noe og å vente på det - der har foreldrene dine åpenbart sviktet i oppdragelsen... Det er fire og en halv måned til skattemeldingen kommer. Stå på: dette klarer du! Det blir tøft hvis du aldri har måttet vente på noe før, men du greier det nok, og det vil være karakterbyggende for deg, så du burde egentlig være takknemlig. Anonymkode: 7ab0e...13a 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det med å lære seg å ønske seg noe og å vente på det - der har foreldrene dine åpenbart sviktet i oppdragelsen... Det er fire og en halv måned til skattemeldingen kommer. Stå på: dette klarer du! Det blir tøft hvis du aldri har måttet vente på noe før, men du greier det nok, og det vil være karakterbyggende for deg, så du burde egentlig være takknemlig. Anonymkode: 7ab0e...13a Ja, kan jo forsåvidt bare cashe ut nå også tegne SWAP til neste år, tenkte bare at i det lange løp så vil jeg tjene penger på swap ettersom man sparer 6k i året dersom man bytter mobil hvert år, og siden jeg er en apple-fanboy så kommer jeg uansett til å bytte hvert år 😄 Anonymkode: 0e404...34d
Snublefot62 Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Hvordan sparer du 6k i året om du bytter mobil hvert år? Jeg har holdt meg unna Swap til nå men dersom dette stemmer bør jeg jo se på det igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Å herregud, her går alle i angrepsmodus så fort noen ber om råd til noe de selv anser som "unødvendig". Få dere et liv heller enn å klage på andres Hvis de ikke godtar lønnsslipper fra de foregående månedene, så er det vel ikke så mye du får gjort. Har ikke Telia noe av det samme? Anonymkode: 42d72...db0 1
Snok1 Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Nå som du er blitt voksen og får voksenlønn kan du legge av litt penger et par måneder og slutte å kjøpe på avbetaling. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #10 Skrevet 8. november 2022 Jeg fikk jo boliglån på å sende en signert arbeidskontrakt til en jobb jeg ikke hadde startet i engang, men en mobiltelefon er det umulig å få ved å sende en lønnslipp 😂 Ser du allerede har kontaktet dem, det hadde jo vært mitt tips men de har vel sine regler.. Du får bite tennene sammen og se om du holder ut med en ett å gammel mobil i fire hele måneder. Vær sterk, dette klarer du Anonymkode: f08b7...449
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #11 Skrevet 8. november 2022 Har aldri betalt telefon selv men hadde inntil nylig en iphone 7. Fikk en ny 13 og merket ikke store forskjellen nei. Kanskje litt raskere. Hadde jeg betalt telefon selv hadde jeg kun byttet batteriet på den gamle. Anonymkode: 0db51...3f7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #12 Skrevet 8. november 2022 Ikke rart folk klager på høye utgifter når de kaster bort over 10.000,- på en telefon hvert år eller annet år. Anonymkode: 0db51...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #13 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg fikk jo boliglån på å sende en signert arbeidskontrakt til en jobb jeg ikke hadde startet i engang, men en mobiltelefon er det umulig å få ved å sende en lønnslipp 😂 Ser du allerede har kontaktet dem, det hadde jo vært mitt tips men de har vel sine regler.. Du får bite tennene sammen og se om du holder ut med en ett å gammel mobil i fire hele måneder. Vær sterk, dette klarer du Anonymkode: f08b7...449 Haha ja du kan jo se for deg at de skal begynne å ansette folk med kredittautorisasjon for å kunne vurdere saker til kunder som vil kjøpe en MOBIL liksom 🤪🤪 ganske bortkastet bruk av ressurser. Kundene kam fint vente et år i disse situasjonene, det er ikke akkurat snakk om livsendrende produkter de ikke får tilgang på. Anonymkode: 9e381...f08
Sciurus Skrevet 8. november 2022 #14 Skrevet 8. november 2022 Tråden er ryddet for avsporinger. Sciurus, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå