AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Vi har latt det skurre og gå for lenge. Tatt hverandre for gitt i en travel hverdag. Det har resultert i følelser som er borte og kun familien as som er igjen. Vi har begge googlet og lest oss opp på tips og triks, som å ta mer på hverandre, komme med anerkjennende ord, gjøre tjenester, freshe seg opp, ingen sex, kun kos, gå på date, gå turer i skogen osv, osv. Dette har vi gjort i et år, men det fører ikke til noen flere følelser. Sexen er død og har vært det lenge. Vil en parterapeut hjelpe oss når vi kan alle triksene? Eller vil vi kun bli flere tusen kroner fattigere? Jeg må innrømme at verken mannen eller jeg har spesielt troa på coacher da vi kjenner et par, og de er rimelig spesielle for å si det sånn. Noen med gode erfaringer fra parterapi? Anonymkode: c9fe2...cd8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Er sexen død, er jo alt dødt da. Må dere ha hjelp til å være kjærester, er det jo lite håp. Dessverre. Dere kan jo være venner og fortsette å leve under samme tak da, som venner. Å leve singel i dag. Da blir du alenemor, økonomien vil bli dårligere, og det er ingen garanti for å finne noen ny. Anonymkode: a0734...4c9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er sexen død, er jo alt dødt da. Må dere ha hjelp til å være kjærester, er det jo lite håp. Dessverre. Dere kan jo være venner og fortsette å leve under samme tak da, som venner. Å leve singel i dag. Da blir du alenemor, økonomien vil bli dårligere, og det er ingen garanti for å finne noen ny. Anonymkode: a0734...4c9 Dette ga ingen mening. Leve under samme tak som venner? Da er jeg jo ikke alenemor, og økonomien vil jo være den samme. Garanti for å finne en ny har ingen, men hvorfor skulle jeg ikke det? Dog, det vil bli vanskelig hvis jeg skal bo med eksen. Nå var det i grunnen erfaringer med parterapi jeg lurte på, ikke om jeg kunne finne en ny etterhvert… Anonymkode: c9fe2...cd8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er sexen død, er jo alt dødt da. Dummeste jeg har hørt!!! Anonymkode: 810d1...710 3
Fremmed fugl Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 TS, Har katastrofale erfaringer, men betyr ikke at det ikke kan være bra for noen. Som det ser ut, så har dere i felleskap gått inn i dette, søkt litteratur/kunnskap og iverksatt enn handlingsplan... med null effekt. Dere er motiverte, og dere følger opp som jeg skjønner det. Så det er ikke der en parterapeut skal hjelpe dere, og dere kjenner til og har prøvd mange verktøy. Bare kommer med raske tanker: - Dere bør finne en psykolog som parterapeut med spesialisering i atferdsterapi - Dere bør ha fokus på individuell oppfølgning
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Når man har en familie så skylder man barna å prøve alt før man evt avslutter forholdet. Da bør ikke noen skarve tusenlapper være en grunn til å hindre enn i å prøve. (Såfremt dere har råd). Husk at dere ble sammen en gang. Dere var tiltrukket av hverandre. Kanskje en terapeut kan hjelpe dere å finne tilbake til den gnisten! Lykke til! Anonymkode: 9295d...2c6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Gå til en parterapeut som er psykolog, ikke coach! Anonymkode: 818d7...3f9 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når man har en familie så skylder man barna å prøve alt før man evt avslutter forholdet. Da bør ikke noen skarve tusenlapper være en grunn til å hindre enn i å prøve. (Såfremt dere har råd). Husk at dere ble sammen en gang. Dere var tiltrukket av hverandre. Kanskje en terapeut kan hjelpe dere å finne tilbake til den gnisten! Lykke til! Anonymkode: 9295d...2c6 Det er jeg enig i, men noen skarve tusenlapper stemmer nok ikke. Dette kan potensielt ta år har jeg hørt, og da blir det mer enn noen skarve tusenlapper. Så var det det om det er verdt det, eller om det blir penger ut av vinduet… Anonymkode: c9fe2...cd8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 Nei. Monogami funker ikke. Og forhold er ikke ment for å vare. Det er ingen vits å forsøke og lappe en gammel bil sammen. Kjøp en ny. Anonymkode: 72d70...91c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Parterapi hos familievernkontoret er gratis. Anonymkode: 78a24...0a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har latt det skurre og gå for lenge. Tatt hverandre for gitt i en travel hverdag. Det har resultert i følelser som er borte og kun familien as som er igjen. Vi har begge googlet og lest oss opp på tips og triks, som å ta mer på hverandre, komme med anerkjennende ord, gjøre tjenester, freshe seg opp, ingen sex, kun kos, gå på date, gå turer i skogen osv, osv. Dette har vi gjort i et år, men det fører ikke til noen flere følelser. Sexen er død og har vært det lenge. Vil en parterapeut hjelpe oss når vi kan alle triksene? Eller vil vi kun bli flere tusen kroner fattigere? Jeg må innrømme at verken mannen eller jeg har spesielt troa på coacher da vi kjenner et par, og de er rimelig spesielle for å si det sånn. Noen med gode erfaringer fra parterapi? Anonymkode: c9fe2...cd8 Tviler på at dere kan alle triksene, dere har vitterlig ikke snakket med en profesjonell engang. Det sies at alle forhold kan reddes med parterapi, så hvis dere er villige til å prøve - anbefaler jeg det. Anonymkode: 6f6c1...e30
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jeg enig i, men noen skarve tusenlapper stemmer nok ikke. Dette kan potensielt ta år har jeg hørt, og da blir det mer enn noen skarve tusenlapper. Så var det det om det er verdt det, eller om det blir penger ut av vinduet… Anonymkode: c9fe2...cd8 Dere får jo gratis samlivsterapi og bufferkurs (hvis man vil det) - på familievernskontoret. Man trenger vitterlig ikke å betale mye penger. Anonymkode: 6f6c1...e30 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Sjekk ut partolken på Instagram Anonymkode: cca93...0ee
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har latt det skurre og gå for lenge. Tatt hverandre for gitt i en travel hverdag. Det har resultert i følelser som er borte og kun familien as som er igjen. Vi har begge googlet og lest oss opp på tips og triks, som å ta mer på hverandre, komme med anerkjennende ord, gjøre tjenester, freshe seg opp, ingen sex, kun kos, gå på date, gå turer i skogen osv, osv. Dette har vi gjort i et år, men det fører ikke til noen flere følelser. Sexen er død og har vært det lenge. Vil en parterapeut hjelpe oss når vi kan alle triksene? Eller vil vi kun bli flere tusen kroner fattigere? Jeg må innrømme at verken mannen eller jeg har spesielt troa på coacher da vi kjenner et par, og de er rimelig spesielle for å si det sånn. Noen med gode erfaringer fra parterapi? Anonymkode: c9fe2...cd8 Nei, har brukt mye tid på parterapi, kan ikke si at det virker dessverre Anonymkode: 68b6b...35d 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Vi reddet forholdet på det. Gratis hos familievernkontoret. Var dyktige. Anonymkode: bb1b7...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå