Gå til innhold

Hva skal man råde en søster til som sliter med forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Min søster er sammen med en mann ( 55 år), og de har vært sammen i snart 15 år. 

Han har sine utfordringer, økonomisk sliter han (har mye kredittgjeld, og klarer ikke å styre kjøpertrangen) 

Han har også blitt mer og mer sjalu, og er ganske urettferdig til tider. Min søster er verdens snilleste, og hun vet ikke hva godt hun kan gjøre for de rundt seg. Nå har det blitt slik at hun går rundt med vondt i magen, og er alltid redd for å si noe feil. 

Forleden skulle hun jobbe helg på jobb (dugnad), og dette er et eksempel på noe som skaper dårlig stemning. Han sier også at han "ser et mønster", og tror hun holder på med noen på jobb. Noe som IKKE stemmer overhodet. 

Han er sint og sur nesten hele tiden, og barna til min søster orker nesten ikke være der. 

Men, han er snill på bunnen, og jeg tror han sliter med ADHD diagnose. Men kan man allikevel tilgi slik oppførsel pga av at noen ikke har det bra? De klarer ikke snakke sammen, og hun er redd for å ta opp ting.. 

Hva hadde dere rådet til her?

Anonymkode: 0c810...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil hun ha råd? Jeg ville ikke gitt et eneste råd uoppfordret. 

OM hun vil ha råd, ville jeg rådet til å ta kontakt med familieverntjenesten, fastlegen, eller andre som kan komme med kvalifiserte råd. 

Anonymkode: b9c6b...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...