AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Våre besteforeldre har bokstalig talt alt, ønsker seg ikke noe, er ikke interessert i ting som konfekt, såper og andre ting man kan kjøpe til eldre. Men, vi venter baby, og tenkte å lage et lerretbilde med avtrykk fra babyens fot på, og gi i gave. Er det godt nok å gi en såpass hjemmelaget gave? Jeg tenkte at det var koselig for besteforeldre, men ei venninne syntes det hørtes stusselig ut, som gjør at jeg blir usikker på egen vurderingsevne😅 Anonymkode: 1e91e...4d9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Helt ok. De fleste som er oppi åra og har alt, setter ikke pris på å få masse ting de må finne ut av hvor de skal stue hen. Det er ganske vanlig å gi bilder av barna, hjemmelaget "kunst" osv, til oldeforeldre o.l. Anonymkode: bd50e...b28 1
Ulven Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Problemet med slike gaver er at det gjerne skal opp på en vegg eller vises på noen måte, og det er det ikke alle som er så glade for eller har som personlig preferanse. Den gaven jeg har gitt bort, til denne aldersgruppen, som ga mest fornøyd mottaker var et abonnement på et ukeblad, type Hjemmet, Vi over 60, KK eller lignende. Det skulle jeg også selv ønske å få for det er ikke slike ting jeg prioriterer i hverdagen. 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Ulven skrev (43 minutter siden): Problemet med slike gaver er at det gjerne skal opp på en vegg eller vises på noen måte, og det er det ikke alle som er så glade for eller har som personlig preferanse. Den gaven jeg har gitt bort, til denne aldersgruppen, som ga mest fornøyd mottaker var et abonnement på et ukeblad, type Hjemmet, Vi over 60, KK eller lignende. Det skulle jeg også selv ønske å få for det er ikke slike ting jeg prioriterer i hverdagen. Mens jeg er en sånn som absolutt IKKE vil ha abonnement på blad, for jeg liker best å låne dem gratis på bibloteket. Så slipper jeg papirboss og styr, og ikke minst bli nedringt av allskens som nå har navnet mitt på listen min og skal selge meg enda mer. Anonymkode: bd50e...b28 1
jaromei Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Jeg tok avtrykk av foten til min baby, og satte det inn i en folderamme, altså to små rammer som kan foldes sammen. I den andre rammen satte jeg inn et bilde av babyen. Gav til både besteforeldre og oldeforeldre. Jeg syns det var en veldig koselig gave og gi, og alle besteforeldrene har satt folderammene frem hos seg, så jeg tar det som et godt tegn ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Hva med å lage avtrykket på en kopp, frokosttallerken eller lignende? Da er det en bruksgjenstand. Istedenfor å gi noe de føler de må henge på veggen, kan de enten bruke den hver dag, eller gjemme den inni skapet. Anonymkode: 462a7...ec9 1
Ulven Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mens jeg er en sånn som absolutt IKKE vil ha abonnement på blad, for jeg liker best å låne dem gratis på bibloteket. Så slipper jeg papirboss og styr, og ikke minst bli nedringt av allskens som nå har navnet mitt på listen min og skal selge meg enda mer. Anonymkode: bd50e...b28 Vi er jo alle forskjellige, og jeg antar at TS har en viss formening om hva besteforeldrene kunne tenke seg til gave. Men når man skriver at eldre har alt, så er det ofte slike ting som abonnement, kino-teaterbilletter og lignende de ikke har. Glass, dekketøy, klær og såper har de derimot ofte alt det de trenger av og mer til. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 Ulven skrev (3 minutter siden): Vi er jo alle forskjellige, og jeg antar at TS har en viss formening om hva besteforeldrene kunne tenke seg til gave. Men når man skriver at eldre har alt, så er det ofte slike ting som abonnement, kino-teaterbilletter og lignende de ikke har. Glass, dekketøy, klær og såper har de derimot ofte alt det de trenger av og mer til. Ja, det finnes ikke Den Perfekte Presang, man er helt nødt til å se an dem man gir til. Mine ville f.eks. kun ha spiselige ting, og da ting vi visste de likte. De ville absolutt ikke likt abonnementer, billetter eller opplevelser (innbitt kultur-motstander i familien, altså 😛 ), men satte god pris på en konfekteske eller en god spekepølse. Anonymkode: bd50e...b28
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Beklager, jeg hadde trodd det hadde klikket litt for foreldrene og at de hadde havnet helt i babytåka. Samme med folk som kun gir bilder av barna. Men godt mulig jeg hadde tenkt annerledes om jeg var besteforelder, for da hadde jeg også vært forelder og kanskje forstått poenget med barn. 😅 Så kanskje det funker for besteforeldre, men jeg ville hatt noe annet ved siden av. Og for all del, ikke gi noe sånt til oss barnløse, vet om folk som gjør det også. Aldri fått fotavtrykk i gave heldigvis, men kalendre og innrammede bilder, ja... Anonymkode: d8df3...a5b 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Jeg er enig i at det høres litt stusslig ut. Jeg ville heller gitt dem et bilde. Gjerne et med besteforeldrene sammen med barnet. Ellers går det jo an å gi dem en flaske vin, en fin olivenolje, kaffe eller krydder av god kvalitet, eller andre forbruksvarer man kanskje ikke unner seg til hverdags. Det slipper de å ha stående fremme, og om de ikke liker det, kan de bare gi det videre. Anonymkode: ba972...7e6 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Nå har ikke jeg barn selv, men ser at slike gaver er veldig pop hos besteforeldregenerasjonen her. Mine svigerforeldre gikk omtrent tomme for veggplass til slutt (mange barnebarn), så der måtte det begrenses på et tidspunkt. Nå er det ikke så lenge til oldebarna kommer, ser det ut til, så da må det kanskje ryddes bort plass til nye bilder og annet. Spesielt kalender med bilder av barnebarna er omtrent obligatorisk, ser det ut til. Anonymkode: 6b284...292
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Synes det er stusselig. Samme med bilder av barn, kalendere osv. Blir et press til mottaker om å ha det stående framme, selv om de kanskje ikke har lyst. Anonymkode: ec4de...db0 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 Nei foreldrene mine har nå 7 barnebarn. Mine besteforeldrene var oppe i 11 barnebarnebarn og 13 oldebarn. Det blir MYE om alle skal gi slikt. vi ga gavekort på fotpleie, bildekalender, lot barna tegne på slike gryteunderlag med «fliser», bilder av barna, spiselige gaver, forbruksgaver og lignende. Tilpasset preferansene til personen. mine besteforeldre ville ikke ha så mye gaver, de likte best å gi. Så jeg og søsknene min ga sammen hvert år. Bestefaren min fikk feks en gavepose med lommetørkler, vaffeltrøye, og noe snacks hvert år til jul, og fotpleie til bursdag og ble like glad hver gang. Da fikk han skiftet ut det som begynte å bli slitt, og han visste vi tenkte på han:) bestemoren min likte ting barna mine hadde laget, og elsket å få fotokalender fra året som var gått. Anonymkode: 8b2e5...504
Loke37 Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Er vel egentlig kun foreldre som har bilder av egne barn oppe, for alle andre mangler vel veggplass etterhvert. Ei jeg kjenner, har ett barnebarn som gir bilde av sine barn i julegave hvert år, gjerne sånn 20x25. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #16 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Synes det er stusselig. Samme med bilder av barn, kalendere osv. Blir et press til mottaker om å ha det stående framme, selv om de kanskje ikke har lyst. Anonymkode: ec4de...db0 Kalendere? Jøss, jaja her ønsker alle besteforeldre seg kalender hvert år , men de får selvsagt noe annetvogså Anonymkode: 7d272...082
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #17 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 13.32): Beklager, jeg hadde trodd det hadde klikket litt for foreldrene og at de hadde havnet helt i babytåka. Samme med folk som kun gir bilder av barna. Men godt mulig jeg hadde tenkt annerledes om jeg var besteforelder, for da hadde jeg også vært forelder og kanskje forstått poenget med barn. 😅 Så kanskje det funker for besteforeldre, men jeg ville hatt noe annet ved siden av. Og for all del, ikke gi noe sånt til oss barnløse, vet om folk som gjør det også. Aldri fått fotavtrykk i gave heldigvis, men kalendre og innrammede bilder, ja... Anonymkode: d8df3...a5b Hvor har ts skrevet at hun skal gi slike gaver til barnløse? Anonymkode: c240e...191
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #18 Skrevet 8. november 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor har ts skrevet at hun skal gi slike gaver til barnløse? Anonymkode: c240e...191 Besteforeldre er jo ofte veldig ferdig med barn. Tenker mange spiller med når de sier de blir storfornøyd med en sånn gave. Men helt sikkert mange som setter pris på det også, for all del. Anonymkode: d8df3...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #19 Skrevet 8. november 2022 Bildekalender er bedre. En fot, det er jo bare… et fotavtrykk? Bilde av babyen er jo bedre, en fotobok? (En fot på lerret? Nei.). Anonymkode: 62d5c...c54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå