Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått jobben, signert kontrakt. Men har nå i en uke sendt to e-poster til leder som ikke har blitt besvart. Disse angående oppstart, ferie og avklaring rundt oppgaver. Føler dette er meget useriøs og begynner å angre på at jeg takket ja. Vil ikke ringe nå eller sende flere e-poster fordi føler selv at det blir opplevd som masete. Andre som har opplevd det samme? Dette kan vel ikke være normal oppførsel? Jobben er i offentlig sektor. 

Anonymkode: c0d76...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mas mer, du får garantert svar. Det kan være sykdom eller andre ting som brenner mer. 

Anonymkode: baf52...76c

Skrevet

Slutt å mas. Ellers angrer vel de også fort på å ha ansatt deg.

Hvem i huleste sender meldinger om ferie - før en har hatt en eneste arbeidsdag??

Det eneste du bør spørre om før oppstart i ny jobb er når og hvor du skal møte første dag, om dette er uklart for deg.

Resten lar du ligge.

Avklaring rundt oppgaver - er du seriøs?

Anonymkode: 7b14f...4b1

• Liker 7
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Det hadde aldri falt meg inn å spørre om ferie og avklaring av arbeidsoppgaver før jeg hadde hatt første arbeidsdag.

Skrevet

For alt du vet er lederen din på ferie eller kurs eller et eller annet 🤷🏼‍♀️

Hvorfor maser du om ting nå som ikke er relevant for oppstart osv?

Anonymkode: a2250...b15

• Liker 2
Skrevet

Avklaring av arbeidsoppgaver ETTER å ha signert kontrakt? Hvorfor gjorde du ikke dette før du signerte? Samme med ferie om det er viktig for deg å få ferie på eit spesielt tidspunkt.

Anonymkode: 48ae6...225

• Liker 1
Skrevet

Du gjør deg ikke særlig attraktiv for arbeidsgiver når du begynner å mase om ferie og avklaring av arbeidsoppg. før du i det hele tatt har startet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...