Gå til innhold

Gi beskjed om at man har kommet i skranken hos legen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke. Har ikke trengt å gjøre det hos fastlegen, tannlegen elle lignende fe siste årene. Er kanskje hos en lege 2-3 ganger i året og tannlege 1 gang i året.

Nå er jeg hos en annen lege og har sitter og ventet. Plutselig får jeg beskjed om jeg har time om en halvtime og at jeg skulle sagt ifra.

Hva er dette for noe bullshit?

Anonymkode: 295ee...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig. Det beste er å alltid gi beskjed. Ofte står det instruksjoner på venterommet også, som henvend deg i skranken når du er kommet, osv. 

Det er ikke "bullshit"; det er for at legen skal slippe å gå ut og rope gang på gang på folk som ikke har kommet når de skal. Og for at du skal ha mulighet til å få komme inn før om det er en pasient som er no-show. 

Anonymkode: 194d5...f02

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Pleide ikke gjøre det, men så en gang satt jeg i en time og venta og når jeg endelig gikk til skranken for og spørre så fikk jeg beskjed at legen hadde dratt på hjemmebesøk hos en pasient.

Anonymkode: 9344d...83d

Skrevet

Det varierer. Men da pleier det å stå på døra eller noe slikt at du må gi beskjed om at du er kommet. Eller i sms ang timen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg går alltid i skranken hos legen, men aldri hos tannlegen.

Anonymkode: 8f4fe...08c

Skrevet

Hos min lege så er det oppslag om at man ikke trenger å melde seg når man kommer. Men standarden er nok at folk må melde seg der det er betjente resepsjoner. I alle fall er det slik hos fysioterapeuter/kiropraktorer jeg har gått til. 

Anonymkode: dcacb...53f

• Liker 2
Skrevet

Legesenteret jeg bruker ønsker ikke å få vite om jeg har møtt opp. Ikke tannlegen heller.

Anonymkode: 7a597...eda

Skrevet

Hos tannlegen min så må man registrere seg i skranken ved ankomst. 
Hos fastlegen gjorde jeg ikke det de første årene, men det siste året har hun i skranken spurt hvem man skal til. 

Anonymkode: 3d9d6...187

Skrevet

Det er ulik praksis, men det er uhorvelig mange folk som ikke møter opp til avtalt time, både hos fastlegen og sykehuset. Ved melding om ankomst slipper de i alle fall å bruke tid på opprop.

Anonymkode: e2707...72b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hos fastlegen min er det ikke nødvendig, hos de fleste spesialister jeg har vært hos skal man melde fra og hos tannlegen er det innsjekking på skjerm - men felles for alle er at det står oppslag på venterommet om hva man skal gjøre. Hvis jeg er i tvil og det er betjent resepsjon sier jeg fra for sikkerhets skyld.

Endret av Daria
Skrevet

Legekontor mitt spesifisere at du skal gi beskjed, mange prøver blir utført av andre enn legen. Så de kan takes menst en venter legen, selv om du er før tida eventuelt legen er forsinket. 

Anonymkode: cb672...cbd

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på legekontor,  vi ønsker at folk sier ifra for noen har feks komt på feil dag eller til feil time. Så hun mente det for din del, ts. 

Anonymkode: 10e41...bd0

• Liker 2
Gjest vilkåret
Skrevet

Ser ut som det varierer fra legekontor til legekontor. Ingen som sier fra her jeg bor. Aldri sett det, og aldri gjort det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber på legekontor,  vi ønsker at folk sier ifra for noen har feks komt på feil dag eller til feil time. Så hun mente det for din del, ts. 

Anonymkode: 10e41...bd0

Ja men problemet er at det var annerledes på fastlegekontoret mitt i forrige uke. Og da jeg var hos denne andre legen tidligere i vår ble jeg ropt opp uten at jeg hadde sagt ifra. 

Når praksisen er så ulik, da blir det forvirrende. Spesielt når man er sjelden på legekontor.

Anonymkode: 295ee...102

Skrevet

Jeg har aldri sagt ifra at jeg har kommet når jeg skal til fastlegen hvertfall, men legesenteret har egne benker/stoler i gangen utenfor kontoret til hver lege, så legen ser om du er der eller ikke enkelt 

Anonymkode: 5b0bc...0f7

Skrevet

Standarden på steder som har resepsjon/luke er å melde fra om at man er kommet. På noen legekontor henger det oppslag om at de ikke ønsker at man sier fra, men dette er unntaket og ikke regelen. 

Anonymkode: f3b92...aea

Skrevet

Jeg jobber som resepsjonist på legekontor, og hos oss er det åkke som om pasientene melder seg eller ei. Legene går uansett ut på venterommet for å hente pasientene sine.

Det som er ulempen ved å ikke melde seg, er at man kan ende opp med å sitte i en halvtime og vente på en time man faktisk ikke har. Det skjer stadig vekk, og da kommer pasienten gjerne til skranken og er sur fordi legen er forsinket😆 

Anonymkode: 05cb7...e0e

• Nyttig 1
Skrevet

Min lege og hans kollegaer har trua på oss pasienter at vi stiller. Vi trenger ikke henvende oss i skranken.

Det bør i allfall stå i ventelokalet hva man skal gjøre. 

Anonymkode: 01320...776

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...