Gå til innhold

Alle vet at sykepleiere tjener dårlig i det private, men de beholder de samme rettighetene til pensjon. Har jeg funnet et smutthull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si man starter et eget sykehjem eller hjemmetjeneste og ansetter seg selv som sykepleier i eget firma. Kan man da tjene eks 3 millioner og få den gode pensjonen til nsf? 

Anonymkode: 01825...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja teoretisk sett vil jeg tror det vil gå. Men du mangler bare et lokaler, finansiering fra investorer, ansatte, utstyr, statlig godkjenning tipper jeg du trenger,  kunnskap om hvordan arbeidsplasser drives,og ikke minst at du garantert jobber 14 timers dager hver eneste dag i tillegg til ting jeg sikkert har glemt å nevne.

Anonymkode: e6216...243

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Og så må virksomheten din betale for pensjonen (være medlem i en pensjonskasse), så du betaler for din egen pensjon. Skulle bare mangle!

Anonymkode: be94e...969

• Liker 2
Skrevet

Teknisk sett ja, men da må vel andre tjene mindre for at du skal få det, og da vil ingen jobbe hos deg

Anonymkode: fba4d...55a

Skrevet

God pensjon i NSF? Pensjonen til offentlig ansatte er i ferd med å kjøres fullstendig i grøfta, med mindre man er svært få år unna pensjonsalder nå. Ikke forvent en god pensjon som offentlig ansatt heller…

Anonymkode: 10936...00d

Skrevet

Sparer NSF pensjon til medlemmene sine? 
Trodde det var arbeidsgivere som sparte det, siden det er lovpålagt. 

Men om du starter egen bedrift, så kan du ha tariffavtale med NSF slik at du kan spare pensjon til deg selv.
Men du kan også spare 40 % pensjon til deg selv om du er sjefen, for det bestemmer du helt selv så lenge du sparer den lovpålagte pensjonen. Og selvfølgelig gitt at du har økonomi nok i firmaet til det. 

Anonymkode: c35cb...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...