Gå til innhold

Tannlegeskrekk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå har jeg endelig tatt steget og ringt tannlegen for konsultasjon og prisoverslag over hva som må gjøres med tennene mine. Skalv i telefonen….. Jeg har enorm tannlegeskrekk! Så fælt at jeg kan besvime bare av å komme inn på venterommet. Jeg har veldig dårlige tenner…noen er knekte, noen er det hull i, noen er misfargede osv osv. Ser for meg at det må trekkes flere plasser og at det blir kjempedyrt, men nå er jeg så lei av å ikke kan smile lenger fordi jeg skjemmes av tennene mine, pluss at det er vondt. Er redd for at tannlegen og tannhelsesekretæren skal kjefte på meg og si kommentarer som «har du ikke pusset», «hvorfor har du latt det gå så langt» osv…Har ikke vært der på sikkert 12 år🙈 Er det flere som har erfaringer med veldig dårlige tenner? Er plaget med munntørrhet og det blir fort dårlig/ ekkel ånde. Jeg pusser tenner hver morgen og kveld, men er ikke like flink med tanntråd. Har en del tannstein også.  Har for uvane å drikke mye brus, så det er en del syreskader også…igår spiste jeg ett eple og da knakk enda ei tann… Jeg har enorm angst nå, og gruer meg skikkelig til neste mandag🥹Setter pris på å høre fra noen som også har angst og er veldig plaget med tennene.

Anonymkode: 7683c...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det som deg. Men i fjor fikk jeg klar beskjed fra samboer at det ikke gikk lenger og nå måtte jeg ta tak i dette.

Snakket så med et tannlegekontor med erfaring/spesialisering med tannlegeskrekk og ble møtt på en fantastisk måte. Ingen fordømming, ingen pressing, ingen overtredelse av grenser/avtaler og jeg opplevde å ha full kontroll.

Ble to narkosebehandlinger for å ta det værste og de klarte å ta stort sett det meste på disse to. Tredje behandling fikk jeg med beroligende og det gikk helt fint. Jeg ville egentlig ha alle tre i narkose men tannlegen ønsket at jeg skulle prøve med beroliggende for å se om det hjalp, og gikk det ikke stoppet vi og bestilte narkose. Men det gikk helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...