AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Går ikke an å hverken vaske eller skrape bort…. Noen som vet? Kjøpte leilighet med ovn som klikker når over 220, varmekabler/termostat ryki, tett sluk i kjøkken samt dette. Anonymkode: 07630...c0f
Troyamin Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 (endret) Mugg eller sopp. naaf.no Endret 7. november 2022 av Troyamin Glemte å legge inn link. 1
Taluno Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Mugg ja. Man kan være heldig å få skrubbet bort, men det letteste er nok å legge ny silikon. 2
NakenPanda Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Bruk sterk klor det er det eneste som virker uten å fjerne silikonet/akryl 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Ok, er det noe man kan klage på? Bodd her i 3 uker. ts Anonymkode: 07630...c0f
Troyamin Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, er det noe man kan klage på? Bodd her i 3 uker. ts Anonymkode: 07630...c0f Mye mulig. Står det noe i rapporten til takstmann? Dette kommer jo av fuktighet, så dette burde forrige eier visst om. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Ingen fukt i rapport. Anonymkode: 07630...c0f
Troyamin Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen fukt i rapport. Anonymkode: 07630...c0f Få tatt ny sjekk. Finn ut av hva som forårsaker dette og hvor lenge det kan ha pågått. Kjipt om du finner ut at det er fuktskader bak det som er synlig nå. Selger må jo ha opplevd slikt. På tross av hva eventuell egenerklæring sier. 1 1
Taluno Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ok, er det noe man kan klage på? Bodd her i 3 uker. ts Anonymkode: 07630...c0f Det er helt vanlig med mugg på fuger dersom badet er noen år. De aller fleste bad vil kunne få mugg på silikonfliser som er noen år, siden mugg-middelet i silikon forsvinner etter noen år. Og det er ikke målt fukt nei, det er det heller ikke hos meg. Men jeg dusjer på badet, så jeg påfører fukt hele tiden. Komfyren kan du alltids klage på, men jeg ville ikke vist om det problemet du nevner. Jeg steker aldri noe på over 200grader. Og røyk termostaten på varmekablene etter du flyttet inn? Og var sluket tett i det du flyttet inn? 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Mugg du ser er en ting , den du ikke ser er en annen ting. Hvis du har forsikring mot mugg og råte skader, anbefaler jeg deg å ta kontakt m3d forsikring selskapet. Da får du målt og dokumenter iht problematikken og står evnt sterkere ved en klage sak. Det kan bli et langt helvete. Og ikke gitt at du får noe erstatning. De kan skylde på alder på badet osv. Flislagt bad har bare holdbarhet på 20 år (tror jeg det var) Så aner meg pga utseende på flisene ar det kan være eldre enn 20år, og da er sånt noe som må påregnes utbedret av kjøper. Det skal stå , når bandet ble utbedret sist i takst papirene dine. Så egentlig det som står der, er det du må forholde deg til Anonymkode: 440c9...45a 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Taluno skrev (18 minutter siden): Det er helt vanlig med mugg på fuger dersom badet er noen år. De aller fleste bad vil kunne få mugg på silikonfliser som er noen år, siden mugg-middelet i silikon forsvinner etter noen år. Og det er ikke målt fukt nei, det er det heller ikke hos meg. Men jeg dusjer på badet, så jeg påfører fukt hele tiden. Komfyren kan du alltids klage på, men jeg ville ikke vist om det problemet du nevner. Jeg steker aldri noe på over 200grader. Og røyk termostaten på varmekablene etter du flyttet inn? Og var sluket tett i det du flyttet inn? Yes, termostaten sto på 30 når jeg flytta inn. Syns dette var høyt, og skrudde ned. Da sto den å klikka hele natta til jeg skrudde av. Etter det funka det ikke. Sluk var tett. Måtte rense alle deler. Anonymkode: 07630...c0f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mugg du ser er en ting , den du ikke ser er en annen ting. Hvis du har forsikring mot mugg og råte skader, anbefaler jeg deg å ta kontakt m3d forsikring selskapet. Da får du målt og dokumenter iht problematikken og står evnt sterkere ved en klage sak. Det kan bli et langt helvete. Og ikke gitt at du får noe erstatning. De kan skylde på alder på badet osv. Flislagt bad har bare holdbarhet på 20 år (tror jeg det var) Så aner meg pga utseende på flisene ar det kan være eldre enn 20år, og da er sånt noe som må påregnes utbedret av kjøper. Det skal stå , når bandet ble utbedret sist i takst papirene dine. Så egentlig det som står der, er det du må forholde deg til Anonymkode: 440c9...45a Ingen fukt målt står det i papirene. Bad fra byggeår 2000. Så 22 år gammelt. Anonymkode: 07630...c0f
Taluno Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Yes, termostaten sto på 30 når jeg flytta inn. Syns dette var høyt, og skrudde ned. Da sto den å klikka hele natta til jeg skrudde av. Etter det funka det ikke. Sluk var tett. Måtte rense alle deler. Anonymkode: 07630...c0f Termostater kan ryke. Men dersom den sto å klikket ved lavere temperatur så kan det være den allerede var ustabil. Dette kan du alltids klage på, og se om selger er villig til å ta regningen. Jeg betalte vel ca 3000,- for bytte av termostat. Sluket kan også klages på, men hva mener du selger skal gjøre da? Komme å rense en ekstra gang? Kjøpe ny flaske rensemiddel? Sluk er ting man bør teste ved overtakelse. Og så lenge det ikke er målt fukt på bad, så kommer mugg fra fugene, og er noe man kan regne med med ett så gammelt bad. Er dette dusjhjørnet? 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 Taluno skrev (2 timer siden): Det er helt vanlig med mugg på fuger dersom badet er noen år. De aller fleste bad vil kunne få mugg på silikonfliser som er noen år, siden mugg-middelet i silikon forsvinner etter noen år. Og det er ikke målt fukt nei, det er det heller ikke hos meg. Men jeg dusjer på badet, så jeg påfører fukt hele tiden. Komfyren kan du alltids klage på, men jeg ville ikke vist om det problemet du nevner. Jeg steker aldri noe på over 200grader. Og røyk termostaten på varmekablene etter du flyttet inn? Og var sluket tett i det du flyttet inn? Vi flyttet inn i nybygget leilighet for 1,5 år siden, skal nå selge og har hatt takstmann som oppdaget mugg i fug i dusjen. Det må ha vært helt nytt for vi hadde ikke rukket og sett det. Han sa at det var helt normalt og hadde ikke noe med fukt I vegg osv å gjøre men at det legger seg mye bakterier I fugen og at i kombinasjon med mye bruk (mye fukt på fugen) så kunne det sette seg litt i fug. Man måtte bare vaske jevnlig med klor. Vi gikk over med klor og en svamp og det gikk bort med en gang. Leiligheten er som sagt funka ny, godt ventilert og er helt tørr ellers. Så vi måtte bare være flinkere til å vaske dusjen oftere. Har det satt seg så er det bare å bytte fugen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen fukt målt står det i papirene. Bad fra byggeår 2000. Så 22 år gammelt. Anonymkode: 07630...c0f Anonymkode: e84e3...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Er det ikke sopp som kommer av såpe og hudrester da? Anonymkode: a27a7...954 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 Taluno skrev (3 timer siden): Termostater kan ryke. Men dersom den sto å klikket ved lavere temperatur så kan det være den allerede var ustabil. Dette kan du alltids klage på, og se om selger er villig til å ta regningen. Jeg betalte vel ca 3000,- for bytte av termostat. Sluket kan også klages på, men hva mener du selger skal gjøre da? Komme å rense en ekstra gang? Kjøpe ny flaske rensemiddel? Sluk er ting man bør teste ved overtakelse. Og så lenge det ikke er målt fukt på bad, så kommer mugg fra fugene, og er noe man kan regne med med ett så gammelt bad. Er dette dusjhjørnet? Dusjhjørne ja! Anonymkode: 07630...c0f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det ikke sopp som kommer av såpe og hudrester da? Anonymkode: a27a7...954 Jo, dette er helt vanlig i dusj som brukes ofte, har ikke noe å gjøre med fuktskader som sådan. Det er bare å bytte silikonfugen. Anonymkode: 6d33d...a8d 1 1
Blåttvann Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Ser silikonfugen ellers ny ut? Da har selger lagt ny silikon og man kan jo bare lure på hvorfor... Ellers må det ikke være noe galt og du kan legge ny fug. Skjær av eller kjøp silikonfjerner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Nybadgaranti er vel som regel 10 år? 22 år gammelt bad som har litt mugg i et hjørne og gåene termostater? Høres ut som du er heldig faktisk. Anonymkode: 11b29...3d4
Taluno Skrevet 8. november 2022 #20 Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dusjhjørne ja! Anonymkode: 07630...c0f Bare det alene gir TG2 på bad som er under halvparten så gammelt som ditt, fordi det øker slitasjen enormt, og enda større fare for både fukt og mugg. Mitt bad var 8 år når jeg kjøpte leilighet, og fikk TG2 på bad ene og alene fordi det dusjes rett på flis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå